P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way
mijn excuses, totaal overheen gelezenArieke schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:10:
[...]
Everest, MBM, pc wizard en ZELF GEMETEN.) Dus er is blijkbaar een te lage 12v lijn.
[ Voor 44% gewijzigd door oli4100 op 30-01-2005 11:32 ]
Everest, MBM, pc wizard en ZELF GEMETEN.) Dus er is blijkbaar een te lage 12v lijn.oli4100 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:08:
Check eerst met een multimeter. Deze zijn nog altijd veel accurater dan programma's in je comp. Die programma's meten nl. over je mosfets, en niet direct over je stroomlijn, wat je met een multimeter wél kan doen.
P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way
Als je hem zelf gemeten hebt en er blijkt idd maar 11V op te staan zou ik die voeding vervangen.Arieke schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:10:
[...]
Everest, MBM, pc wizard en ZELF GEMETEN.) Dus er is blijkbaar een te lage 12v lijn.
Mijn Asus P2BDS gaf een doodleuke melding dat hij niet verder wilde starten omdat de 12V lijn op 10.8V stond, en een ander mobo wilde helemaal niet meer starten.
De kans is dus dat als je deze voeding gebruikt, je straks je systeem niet meer op kan starten.
Verwijderd
Als het een ondergedimensioneerde voeding betreft, zou je 12 Volt lijn met minder apparaten aangesloten, omhoog moeten gaan in het Voltage. Dan weet je zeker dat het een voeding is die de last niet kan trekken.
Is je 12 Volt lijn, ook met minder apparaten, nog steeds geen verbetering geeft, denk ik dat je voeding aan vervanging toe is.
11 Volt/12V *100 = 91.66 %
Dit is welliswaar nog binnen de 5 a 10% limiet maar discutabel.
Als de PC nog steeds stabiel draait, zou ik het bij het oude laten, maar bij de eeste de beste klachten als eerste aan de voeding denken.
Hij blijft 11v geven zelfs als men harde schijf is afgekoppeld. Als ik andere schijven aansluit blijft deze 11v. Als je HD en DvD speler ontkoppeld blijft deze 11v.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:24:
Probeer eens wat 12 Volt apparaten te ontkoppelen en kijk eens of je 12 Volt lijn dan wel rond de 12 Volt uitkomt?
Ik heb het geld niet op het risico op te lopen dat men mobo mee stuk gaat. Een voeding kopen is oke maar een mobo en een PSU is voor me te veel.Terw_Dan schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:23:
Mijn Asus P2BDS gaf een doodleuke melding dat hij niet verder wilde starten omdat de 12V lijn op 10.8V stond, en een ander mobo wilde helemaal niet meer starten.
De kans is dus dat als je deze voeding gebruikt, je straks je systeem niet meer op kan starten.
[ Voor 40% gewijzigd door Arieke op 30-01-2005 12:09 ]
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Maar toch succes
[ Voor 36% gewijzigd door TommyGun op 30-01-2005 14:24 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Problem, when I had the 550 dual fan all the volt lines were perfect, now
the 12 volt is only 11,07. I checked the bios and several programs (mbm,
sisoft, adia). The dealer says it is no problem and doesn''t want to change
it for another one.
I think 12 should be 12 or at least 11,75. What is your company policy about
this ?
Dear Mr. T-------,
this has no influence on the functionality of the PSU or power on the
devices.
Some measuring programs or devices just show a lower value. But as you say,
it is silent, and the PC // components are functioning correct.
Hello M Been,
I think this is rather a strange answer. Why don't we make it 11 volts than
? I mean I was always told that the max difference was 5% en 11,07 is over
that. I did also measure it with a multi meter and the same 11,07 showed. On
forums is told that a low 12 volt line can damage hard drives.
So I ask again can I do something about this ? and what are the qtec company
standards how much the volt lines may differ ??
Dear Mr. -------,
there is nothing to do about this, and there are lots of users who don't have problems with the harddrive being damaged, it seems to be a "flaw" in many measuring devices and software measurers that they show some difference in the measuring with our PSU's.
As long as nothing is clearly damaged by our PSU's, and it isn't clear that an error comes from a PSU, we are not the ones to take action on this.
Off course we are developping and researching our PSU's on a daily basis, but we didn't experience errors as you or the forum fear(s) for yet.
And, dear Mr. ------, compared to other PSU manufacturers one should keep in mind that we are one of the low priced PSU suppliers on the market.
of te wel, als je goedkope troep koopt moet je achteraf niet gaan lopen zeiken, aldus Qtec.
Tja heb dus maar een enermax 485 watter besteld en de qtec gaat de container in
[ Voor 6% gewijzigd door Ray op 30-01-2005 23:26 ]
te lage stroom is niet schadelijk, als het te laag word (en dat is het blijkbaar nog niet)
dan werkt het gewoon niet meer.
je kan hoogstens zeggen dat het piepen iritant is.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
disclaimer: bezint eer ge begint
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 17:04 ]
Zoals je zelf zegt en zijn/haar ouders:heuveltje schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:13:
En ik geef je ouders gelijk. zolang het werkt werkt het.
te lage stroom is niet schadelijk, als het te laag word (en dat is het blijkbaar nog niet)
dan werkt het gewoon niet meer.
je kan hoogstens zeggen dat het piepen iritant is.
Don't fix it, if it ain't broken.
Ivm dat piepen/zeuren van die spoel. Met een lichttransfo (draaischakelaar) voor een 60Watt ballonlamp in me living 'zeurt' die ook altijd als ik hem niet volledig opendraai.
Hoe komt het, waar ligt het aan dat deze 'zeurt' ?
Heb er is over nagedacht, maar zijn dit EM-golven dat we waarnemen ???
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
je hoort de gloeispiraal brommen een nieuwe lamp is vaak de oplossing
/me fish heeft net zijn halogeenlamp verwisseld daarom
edit:
een normale dimmer zorgt ervoor dat er maar een bepaald deel van de sinus wordt doorgelaten.
als je de dimmer half oid zet dan krijgt ie niet het rustige deel van de sinus meer mee en kan dan dan heel abrupt ingeschakeld worden. het begin is dan hetzelfde als een blokgolf.
Dat hoor je. Als de lamp voluit staat begint je sinus gewoon weer bij het begin.
[ Voor 53% gewijzigd door Fish op 01-02-2005 18:20 ]
Ik blijf erbij, QTEC en Sweex is rotzooi: je vervangt een dode sweex PSU van 4 maanden oud door een QTEC die je nog had liggen en uiteindelijk na 2 maand is die ook dood. Astec PSU van 200W gesloopt uit een Pentium 133 van een merk (Tulip visionline, een van de weinige Pentium non-MMX PCs met ATX), geen enkel probleem. Toch vreemd dat een 7 jaar oude voeding van 200W gewoon een Athlon XP 1700+ Palomino systeem met 2 disks, 2 fikkers en een 3D videokaart trekt, terwijl een sweex of qtec PSU moeite heeft met een Duron 1200
Al meten er 1 miljard programma's de waarde. Als de waarde bij de bron verkeerd is door dat bijvoorbeeld de bios een verkeerde waarde voor een bepaalde spanning heeft dan loopt het allemaal mis. Die onboard meters zijn nauwkeurig op 2V. Denk je zelf dat ze dure meetinstrumenten gebruiken, het is een chip en that's it.Arieke schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:10:
[...]
mmmm, en in dure multimeters zit geen chip ?Termi schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:51:
[...]
Al meten er 1 miljard programma's de waarde. Als de waarde bij de bron verkeerd is door dat bijvoorbeeld de bios een verkeerde waarde voor een bepaalde spanning heeft dan loopt het allemaal mis. Die onboard meters zijn nauwkeurig op 2V. Denk je zelf dat ze dure meetinstrumenten gebruiken, het is een chip en that's it.
er staat ook bij zelf gemeten btw