[FC3] Cedega brightness

Pagina: 1
Acties:

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
FC3 geinstalleerd, de NTFS module er in gebakken en gaan dacht ik. Mooi weer spelletjes spelen. Cedega van transgaming gedownload even als alle add-ons zeg maar. Nadat ik de howto voor het installeren eventjes had doorgespit en wat aan prelinks en exec-shields had gedaan start mijn ...tja... 'favo' spelletje (Medal of Honor Breakthrough) keurig netjes op. Alleen veel te donker B). Dus bij instellingen in het spel de brightness aangepast, maar dat werkt dus niet.

Misschien moet ik wat aan/uit zetten, maar ik zou niet weten wat en ik kan het ook niet vinden. Ja ik heb al gegoogled op cedega en brightness 8)7 . Maar heeft iemand een oplossing of een idee wat ik moet doen?

Ik ben nog niet zo heel goed met fc3, dus als er info bij moet, wilt u zo vriendelijk zijn om even te vragen, ik post het er dan wel bij.
Alvast bedankt!

System specs: (vergeten xuseee mee!)
ATI 9600 Pro
Fedore Care 3
2 sata schijven
AMD2600+
Chaintech Nforce 2 mamma plankje.

Voor de rest zie mijn profiel!

[ Voor 13% gewijzigd door lucaspr op 31-01-2005 11:56 ]

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06-2025
denk eerder dat het een videokaart aangelegenheid is, dan een cedega aangelegenheid. al geprobeerd om je videokaart settings aan te passen?

• lucaspr
kroeske schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:15:
denk eerder dat het een videokaart aangelegenheid is, dan een cedega aangelegenheid. al geprobeerd om je videokaart settings aan te passen?
Euh nee... Gewoon in FC3 bedoel je? Nog niet geprobeerd. Tnx, I'll try!

• lucaspr
Werkt ook niet..... :'( (voorzichtig schopje?)

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06-2025
wat voor videokaart heb je? als je een nvidia kaart hebt kijk dan eens of je nvidia-settings kan draaien, daar moet je de brightness etc kunnen regelen.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Welk spel?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• lucaspr
Medal Of honor Breakthrough
@kroeske zie TS

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

lucaspr schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:55:
[...]

Medal Of honor Breakthrough
@kroeske zie TS
Hmm Quake 3 enige dus,
Laat ik dat nou veel gespeeld hebben ;)

Haal de console eens naar beneden en tik eens:
code:
1
seta r_overbrightbits 0

En restart je game eens.
Of alleen je video, kon in quake 3 door:
code:
1
/vid_restart

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Werkte dit nou nog :?
Ben namelijk benieuwd of dit nou heeft gewerkt. Ik denk het wel aangezien het dezelfde engine betreft.

Er zijn best veel mensen met dit soort probs (donkerheid in spellen met de Q3 engine) dus zou het leuk zijn nog een bevestiging te krijgen :)

edit: hmm ok... vaag dan :/
Doe anders eens een google met als keywords:
"medal of honor" + r_overbrightbits
Er is wel wat over te vinden :)

[ Voor 25% gewijzigd door DeMoN op 02-02-2005 22:41 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 15:51
Luuk zegt dat het niet werkt!

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• lucaspr
DeMoN schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:09:
Werkte dit nou nog :?
Ben namelijk benieuwd of dit nou heeft gewerkt. Ik denk het wel aangezien het dezelfde engine betreft.

Er zijn best veel mensen met dit soort probs (donkerheid in spellen met de Q3 engine) dus zou het leuk zijn nog een bevestiging te krijgen :)

edit: hmm ok... vaag dan :/
Doe anders eens een google met als keywords:
"medal of honor" + r_overbrightbits
Er is wel wat over te vinden :)
Sorry voor de late reactie!

Maar het werkt dus idd niet. Ik heb het gevoel dat er iets met die FSAA gamma oid mis is gegaan, want 'vroeger' kon ik het wel instellen, toen nog met Ubuntu. Fedora vind ik persoonlijk wel een heel mooi pakket, kwam ik achter. En nu ook nog eens de drivers van ATI Xorg 6.8.0 ondersteunen is het alleen de brightness nog die mij tegenhoud.

Maar zoals ik al zei, volgens mij zit het niet in het spel, maar een instelling in mijn drivers c.q. xorg.conf. Alleen ik zou niet weten hoe en wat ik in moet stellen, zodat ik opeens wel de brightness aan kan passen!

edit:
vergeten:
code:
1
 /vid_restart
kent MoH Breakthrough niet ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door lucaspr op 07-02-2005 10:22 ]

• lucaspr
Ok... Weer wat wijzer. Het zit'em niet in Cedega. Maar in Wine!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

lucaspr schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:30:
Ok... Weer wat wijzer. Het zit'em niet in Cedega. Maar in Wine!
En wat was het nu dan ? :)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Ben ik nou gek? Ik dacht altijd dat Cedega een 'fork' van Wine, was vroeger als Winex door het leven ging?

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Martin Sturm schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:54:
Ben ik nou gek? Ik dacht altijd dat Cedega een 'fork' van Wine, was vroeger als Winex door het leven ging?
Dat klopt inderdaad :)
Bij mijn weten depend cedega niet eens op iets van wine, maar is het helemaal op zichzelfstaand.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• lucaspr
Wat het was/is weet ik nog steeds niet. En of ik het nou met Cedega of (c.q.) Wine(X = cedega geworden) speel maakt geen reet uit. Het blijft donker. Wel kan ik met de ati fglrx Display settings mijn gamma aanpassen. Dan kan ik het opeens wel zien. Is er ook zoiets als een 3d setting onder linux net als er onder windows is?

Daar kun je ook je gamma apart voor spellen aanpassen, maar dat zal wel niet werken. Ik zal de gamma wel aan moeten blijven passen voordat ik Mohaa start. Geeft niks, das in elk geval beter als opnieuw starten! Maar als iemand nog een oplossing heeft zodat het ingesteld kan worden in cedega hou ik me helemaal beleeft aanbevolen :)!

Pagina: 1