[MSI K8N Neo 2 Platinum 54G] Herkent 2 PCI apparaten niet

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:59

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Zojuist een MSI K8N Neo 2 Platinu geinstalleerd, maar wat ik ook doe, m'n Promise Ultra133TX2 en Audigy 2 ZS worden gewoonweg niet herkend. Ook niet als onbekend apparaat in Windows. Wat de PC betreft bestaan ze niet.

Ik heb ze al van PCI-slot verwisseld.

Iemand enig idee?

-- Edit: volgens SiSoft Sandra zit er helemaal niets in de PC. Enkel de on-board zooi ziet 'ie op de PCI-bus, maar meer niet.

Zou het de voeding kunnen zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 30-01-2005 02:41 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 22:45
Hmm, volgens mij moet je in ieder geval niet die oranje PCI slot gebruiken, anders even chipset drivers opnieuw installeren?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Terryb47 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 08:24:
Hmm, volgens mij moet je in ieder geval niet die oranje PCI slot gebruiken, anders even chipset drivers opnieuw installeren?
Het probleem ligt al vòòr Windows, bij het opstarten wordt er al niets herkend. Het lijkt me sterk dat alle PCI-sloten dood zijn...

-- Edit: de voeding kan het niet zijn, zojuist m'n 350W Enermax door een 380W Tagan vervangen...

Raar. Al bij het enumeraten van de PCI devices tijdens het opstarten worden de PCI-devices al niet gezien... :? Ook de meegeleverde MSI WLAN kaart wordt niet herkend, dus de uiterst minieme kans van drie kapotte PCI-kaarten negeer ik maar.

-- Edit: er wordt wel stroom geleverd op de sloten, de CPU op m'n Audigy 2 ZS wordt wel warm.

Ik heb ook maar op het MSI-forum gepost, http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=72766

[ Voor 64% gewijzigd door Wildfire op 30-01-2005 13:58 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
Toevallig PNP of ACPI of iets anders uit staan wat beinvloeding heeft op de PCI-bus, en worden ze wel gedecteerd in de BIOS. Dat je na het detecteren, krijg je altijd zo'n lijst met allemaal apparaten ?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Termi schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:25:
Toevallig PNP of ACPI of iets anders uit staan wat beinvloeding heeft op de PCI-bus, en worden ze wel gedecteerd in de BIOS. Dat je na het detecteren, krijg je altijd zo'n lijst met allemaal apparaten ?
PNP Aan, ACPI aan. En zoals ik al zei, nee in die lijst staan ze dus niet.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 22:45
Dan maar ander bios proberen? als het echt niet werkt moet je maar die mobo terugbrengen :|

[ Voor 23% gewijzigd door Terryb47 op 30-01-2005 15:18 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Terryb47 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:17:
Dan maar ander bios proberen? als het echt niet werkt moet je maar die mobo terugbrengen :|
Andere BIOSsen heb ik ook al geprobeerd. Oudere èn recente bèta's. Het mocht niet baten.

Conclusie: alle PCI-sloten onbruikbaar.

Terug naar Eynstein dan maar. Maar goed, die hebben goede service dus ik verwacht deze week toch al de PC in elkaar te kunnen zetten.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Resultaat: bleek een onderdeel op het mobo kapot te zijn waardoor de PCI-sloten idd niet herkend konden worden. Vandaag is een nieuw mobo verstuurd, morgen heb ik 'm als het goed is.

Ik ben benieuwd.

Verwijderd

Nu ga ik toch even spuit11 spelen: sweex kastjes, q-tek kastjes, complies kastjes: kortom "frisdrank-staal" kasten, die soms nogal buigzaam willen zijn en van twijfelachtige kwaliteit, hebben soms de neiging om te hoog te zijn qua PCI brackets, omdat ze iets gebogen zijn geworden, of iets in die lijn. Daardoor: kaart nét niet helemaal in het slot = niet gevonden. Stevig doordrukken is het antwoord. Persoonlijk niets geen PCI apparaten gevonden met deze plank. Audigy2 zelfs in het oranje slot, ik heb het idee dat die geisoleerd is van de rest, en qua geluid dus wat beter. TV tuner 2 sloten erboven, en meer zit er niet in PCI.

Maar hij kon ook gewoon stuk zijn O-) ... ik ben benieuwd...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 18:21 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 18:21:
Nu ga ik toch even spuit11 spelen: sweex kastjes, q-tek kastjes, complies kastjes: kortom "frisdrank-staal" kasten, die soms nogal buigzaam willen zijn en van twijfelachtige kwaliteit, hebben soms de neiging om te hoog te zijn qua PCI brackets, omdat ze iets gebogen zijn geworden, of iets in die lijn. Daardoor: kaart nét niet helemaal in het slot = niet gevonden. Stevig doordrukken is het antwoord.
Ik zou een Coolermaster Stacker niet bepaald inferieur noemen... :P

Plus geen enkele kaart werd in geen enkel slot gevonden.

En tsja, als een onderdeel op het mobo kapot blijkt te zijn waardoor de PCI-sloten niet werken, dan kan ik hoog en laag springen, maar werken zal het niet... :)
Persoonlijk niets geen PCI apparaten gevonden met deze plank. Audigy2 zelfs in het oranje slot, ik heb het idee dat die geisoleerd is van de rest, en qua geluid dus wat beter. TV tuner 2 sloten erboven, en meer zit er niet in PCI.

Maar hij kon ook gewoon stuk zijn O-) ... ik ben benieuwd...
Zoals ik zei in m'n vorig berichtje, een onderdeel op het mobo was kaduuk waardoor de PCI-sloten niet werkten. Pure pech dus.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
De nieuwe is ondertussen binnen en werkt perfect... :)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:35

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als je iets upgrade en het gaat mis, dan ligt het meestal aan de laatste wijziging (hier: nieuwe mobo).

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-08 20:44
Ik heb exact hetzelfde probleem met exact dezelfde kast en exact hetzelfde moederbord. Ik ga de webshop ook maar eens een mailtje sturen.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Pagina: 1