Toon posts:

console sounds as seen in the movies :p

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik heb niet echt een probleem. En k weet ook niet of dit hier thuis hoort.

Anyway, ik was net C&C tiberian sun aan het spelen. En als je die opdrachten als text krijgt, dan hoor je zo'n prrrt prrrt terminal sound wanneer de characters verschijnen. Net zoals in sommige films.

'k hoop dat iedereen mee is als ik "prrrt prrrt" sounds zeg. (sinusgolf van pakweg 10 KHz?)
K vind dat eigenlijk wel een coole sound voor mijn terminals/console, en 'k vroeg me af hoe dat voor elkaar te krijgen. bestaan er kant en klare consoles voor?

k heb gegoogled, maar k kreeg enkel results met reviews over de fim "the terminal" en op het woord console AND sound bracht ook niet veel op.

alvast bedankt :p

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

je bedoelt zon tikgeluidje ?

net als bij bepaalde films : tik tik somewhere in the middle east ofzo :P
Edit :
offtopic:
Niet echt NOS :o

[ Voor 21% gewijzigd door HeepH op 30-01-2005 01:35 ]

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
HeefStan schreef op zondag 30 januari 2005 @ 01:34:
je bedoelt zon tikgeluidje ?

net als bij bepaalde films : tik tik somewhere in the middle east ofzo :P
Edit :
offtopic:
Niet echt NOS :o
nou, 'k zoek meer zoiets als de karakters (bijv "ls" en dan in het scherm de output) in het scherm verschijnen, dat je dan zo'n electronisch prrrrt hoort.. net zoals in de films. Dus niet wanneer ik tik (al mag dat ook) maar wanneer er text in de terminal verschijnt

misschien moet ik wavje ergens online zetten, kan er zo gauw gene vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 01:44 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik snap wat je bedoelt. Dat je voor elk teken dat je typt in de console een tikgeluidje of zo'n elektronisch geluidje krijgt. Idd moest ik ook aan Tiberian Sun denken.
Dit lijkt me best een grappig effect, hoop dat het mogelijk is. Ik hou dit in de gaten :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:21

MadEgg

Tux is lievvv

Hehe, lijkt me best grappig om mee te patsen, maar voor het dagelijks gebruik lijkt het me strontirritant.

Maar ik kan me haast niet voorstellen dat niet een of andere malloot dat al in elkaar geprogged heeft; ik zou alleen niet weten wie en waar je het kan krijgen.

Tja

Verwijderd

Topicstarter
MadEgg schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:03:
Hehe, lijkt me best grappig om mee te patsen, maar voor het dagelijks gebruik lijkt het me strontirritant.

Maar ik kan me haast niet voorstellen dat niet een of andere malloot dat al in elkaar geprogged heeft; ik zou alleen niet weten wie en waar je het kan krijgen.
strontirritant zou het zijn indien het veel vertraging oplevert. als het beetje smooth loopt zal het wel meevallen. :D

K heb me al kapot gezocht, en nog niks kunnen vinden. Momenteel bezig met C++, dus misschien da'k zoiets zelf voor elkaar krijg. Zo enorm spannend zou het niet moeten zijn.

Verwijderd

Ik heb ook wel interesse, lijkt me wel geinig :D
Maar is dat nou moeilijk, om zoiets aan een terminal te hangen? Zou dat gewoon als plug-in oid moeten, of moet je bijv xterm aanpassen en opnieuw compilen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:15:
Ik heb ook wel interesse, lijkt me wel geinig :D
Maar is dat nou moeilijk, om zoiets aan een terminal te hangen? Zou dat gewoon als plug-in oid moeten, of moet je bijv xterm aanpassen en opnieuw compilen? :)
k heb eerlijk gezegd nog geen flauw idee hoe het aan te pakken., 't zal iets zijn van gewoon bij elke letter die verschijnt een zeer korte sinusgolf te genereren. (althans volgens iemand anders) n'k ga eerst eens zoeken of iets dergelijks al bestaat. Zo niet dan ga ik zelf experimenteren :p

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 08:37

JaQ

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:27:
[...]
k heb eerlijk gezegd nog geen flauw idee hoe het aan te pakken., 't zal iets zijn van gewoon bij elke letter die verschijnt een zeer korte sinusgolf te genereren. (althans volgens iemand anders) n'k ga eerst eens zoeken of iets dergelijks al bestaat. Zo niet dan ga ik zelf experimenteren :p
Is het niet zo dat je onder unix alles als een bestand benaderd.

Het lijkt mij dus dat als je naar een of ander programmatje cat, dat je in dit programmatje het geluid toe kan voegen....

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45
Als je de source van je favoriete xterminal eens inkijkt kun je vast wel achterhalen welke functie letters op het scherm tovert... por er een extra functie bij die herrie maakt, roep die aan op de juist plek, hercompileren, klaar :P

Ik zou 'm wel een nieuwe naam geven zodat je keus hebt tussen een stille en herrieconsole ;)

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik denk dat je iets in de gtk libraries moet overridden, dan werkt het meteen voor al je applicaties, niet alleen je terminal.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 22:26

M-ThijZ

Riding on Rails

En in welke GTK applicaties zou je dit willen hebben? Voor in een terminal lijkt me dit best wel grappig voor een keertje, misschien is het mogelijk contact op te nemen met de ontwikkelaars? Dan kan het op een mooie manier opgenomen worden en aangezet worden in een general config file. Eerst moet er maar eens gekeken worden of/hoe het mogelijk is.
Pagina: 1