Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stille pc maatregelen

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik erger me dood aan het geluid dat men pc maakt.Niet dat het speciaal veel is maar als je naast je pc kan slapen is het altijd fijn :Z

specs:
AMD Atlon XP 2500+ (boxed koeler)
Maxtor 120Gb 7200 rpm
Cieftec dragon case + 350 Watt voeding

heb voor de rest geen koeler op men grafische kaart, het geluid komt dus alleen van die drie onderdelen.Ook heb ik geen extra casefans.

Nu heb ik al een maatregel getroffen door mijn harde schijf op te hengen in een cdrom bay met elastiekjes (wat wel werkt maar ik hoor hem nog altijd)

en ik heb dus hier een lijstje van dingen die ik zou kunnen doen maar waarvan ik niet zeker weet dat ze zullen werken, ik begin met de simpelste:
-Men voeding isoleren,resonantie verkleinen door hem op rubber ofzo te zetten
-fanguard van van voeding uitdremelen en er een dunner exemplaar op zetten.
-voeding fan vervangen
-kleine intake gaatjes in voeding vergroten (bv door een blowhole te maken, fingerguard erop maar geen fan te gebruiken)
-stille processor koeler kopen (zalman waarschijnlijk)

Men budget is laag, heb er zo'n 50 € ongeveer voor over, ga dus voor de meer tweakerige oplossingen:)
Men vragen:
-weet nog niet met wat ik men veding fan ge vervangen maar papst word zowat in alle topics doodgeprezen, is dit terrecht?
-cpu fan zou ik vervangen door een zalman CNPS7000b ,dit lijkt me een goede kkeuze, toch.
-Ik dacht eraan dat als ik een intake fan zou plaatsen ik meer airflow zou krijgen en dus de andere fans trager zou kunnen laten draaien en uiteindelijk minder geluid te hebben door een fan meer te gebruiken, wat denken jullie hierover.

Mja, heb ff men ideëen opgeschreven, hopelijk krijg ik veel reacties. :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Ik weet niet hoe creatief je bent, maar je kan ook de boxed ventilator van de heatsink af halen en zorgen dat er genoeg wind overheen blaast. Bijv dmv een stille 12cm ventilator.

In de voeding zou ik de fan vervangen door een stillere, let er wel op dat ie evenveel lucht kan verplaatsen want je wilt natuurlijk geen sauna in je voeding. ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:22
budget 50 eur is jammer.. Er bestaan namelijk echt speciale kasten hiervoor die muisstil zijn.. Alleen dan mag je budget wel even met 800 euro omhoog..

Oplossing zou kunnen zijn een speciale voeding kopen ( die muisstil zijn, ), maar dat red je ook niet met 50 euro budget..

Hardeschijf bestaan wel dingetjes voor -> reviews: Zes harde schijfkoelers/geluidsdempers getest ( prijs weet ik niet )

edit: inderdaad een zalman cooler kopen... Zijn erg stil :) Dat zal ook weer een beetje helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door mrFoce op 30-01-2005 00:54 ]

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11 19:15
Papst is inderdaad op stock speeds luidruchtig, zelfs de silent versies. :r
Koop gewoon een coolermaster met temp sensor die zijn 2x zo stil.
Neem een goede CPU fan 7700u bijv. :9
En ja de HD geluiden zijn moeilijk weg te krijgen en worden alleen maar erger als je geen liquid bearing hebt (ervaring mee)
Zet alle fan op 7 volt, en maar je vga kaart passief :) :*)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Om de HDD geluiden zo goed mogelijk ( en goedkoop mogelijk) te dempen, leg je op de bodem van de kast een matje geluidsisolatiemat (kan je bij de bouwmarkt halen) en daarop je hdd.
Daarmee demp je vrijwel alle trillingen. Alleen dat irritante hoge idle geluid krijg je niet weg.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 20:22

dano_nl

Meh

watercoooling gaat neit lukken denk voor dat geld? zou ook de optie zijn en misschien als je erg handig bent dat het lukt voor 50?

Meh

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11 19:15
Regenwaterkoeling :P

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Hierover is echt te veel te vinden in de FAQs en met de search in Casemodding & Elektronica en Die-Hard Overclocking & Cooling. Dit topic gaat dus op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.