[Flash] Movieclip afspelen tijdens preview

Pagina: 1
Acties:

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Zoals jullie weten kan je je animatie bekijken zonder deze helemaal te hoeven testen (en compile-en) met CRTL + Enter, namelijk door simpelweg in de timeline een frame te selecteren en op enter te drukken. Alleen wat me opviel is dat (geanimeerde) graphic symbols in zo'n geval wel mee-animeren, maar indien je een movieclip symbol op de timeline hebt speelt deze NIET af in de preview. Is er een manier om dit wel te kunnen realiseren of moet je altijd je hele movie compilen om deze movie symbols mee te laten animeren?

• Bernaar
*Echo...* (Schop)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 10:26

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

sinds wanneer kun je een deel van je animatie testen met CTRL+Enter?

het heet dan wel een preview, maar als je CTRL+enter drukt wordt er bij mij gewoon een swf gemaakt met de complete flash erin :?

Stoer; Marduq

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

XangadiX schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:32:
sinds wanneer kun je een deel van je animatie testen met CTRL+Enter?

het heet dan wel een preview, maar als je CTRL+enter drukt wordt er bij mij gewoon een swf gemaakt met de complete flash erin :?
Die ) staat verkeerd. Hij heeft het namelijk over de ENTER knop ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• XangadiX

XangadiX

owzo!

uhm dat kan niet bij mijn weten alleen 'frame actions' en 'simple buttons' kun je aanzetten
Is eigenlijk best raar; proces technisch gezien maar het kan niet anders (een grote kracht van een movieclip is namelijk dat hij onafhankelijk van een timeline kan functioneren)

Stoer; Marduq

• Bernaar
XangadiX schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:40:
owzo!

uhm dat kan niet bij mijn weten alleen 'frame actions' en 'simple buttons' kun je aanzetten
Is eigenlijk best raar; proces technisch gezien maar het kan niet anders (een grote kracht van een movieclip is namelijk dat hij onafhankelijk van een timeline kan functioneren)
Maar jullie publishen dus altijd je hele movie en kijken niet even snel via de timeline wat je hebt gemaakt? Vrij raar dat Macromedia die feature niet even ingebouwd heeft om movieclips ook via de timeline 'af te kunnen spelen'.

[ Voor 5% gewijzigd door Bernaar op 03-02-2005 15:27 ]

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Wat nog het dichtste in de buurt komt is [ctrl+alt+enter] voor publishen van movieclip waarin je aan het werkt bent...

• XangadiX

XangadiX

Bernaar schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:20:
[...]

Maar jullie publishen dus altijd je hele movie en kijken niet even snel via de timeline wat je hebt gemaakt? Vrij raar dat Macromedia die feature niet even ingebouwd heeft om movieclips ook via de timeline 'af te kunnen spelen'.
hangt van je werkproces af, een movieclip is gemaakt om onafhankelijk te functioneren, als de je animatie IN de movieclip wil zien ga je in de movieclip, als je de animatie op je main-stage wil zien ga je naar je main stage en als je wil zien hoe alles eruit ziet dan publish je hem.

Voor de workflow in flash is het balangrijk dat je in de goede volgorde werkt en niet movieclips gaat gebruiken op plekken waar je eigenlijk met tweens weg had kunnen komen en vice versa. Voor echte animators (ben meer een devver zelf) kan ik me voorstellen dat het lastiger werkt, maar de logica snap ik wel

Stoer; Marduq

• Bernaar
XangadiX schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:50:
[...]

hangt van je werkproces af, een movieclip is gemaakt om onafhankelijk te functioneren, als de je animatie IN de movieclip wil zien ga je in de movieclip, als je de animatie op je main-stage wil zien ga je naar je main stage en als je wil zien hoe alles eruit ziet dan publish je hem.

Voor de workflow in flash is het balangrijk dat je in de goede volgorde werkt en niet movieclips gaat gebruiken op plekken waar je eigenlijk met tweens weg had kunnen komen en vice versa. Voor echte animators (ben meer een devver zelf) kan ik me voorstellen dat het lastiger werkt, maar de logica snap ik wel
Maar mijn punt is dat ik dus álles wil zien animeren bij het testen via de timeline (met enter) en dus ook de movieclips.

Maar volgens mij hoef je als het een animatie betreft niet eens echt movie clips te gebruiken als je een animatie hebt die toch steeds veranderd. Dan kan je net zo goed gewoon bewegende graphic symbols maken, aangezien toch alles zo gecontroleerd is en een vaste plaats op de timeline heeft, lijkt me?

• XangadiX

XangadiX

Bernaar schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:02:
[...]

Maar mijn punt is dat ik dus álles wil zien animeren bij het testen via de timeline (met enter) en dus ook de movieclips.

Maar volgens mij hoef je als het een animatie betreft niet eens echt movie clips te gebruiken als je een animatie hebt die toch steeds veranderd. Dan kan je net zo goed gewoon bewegende graphic symbols maken, aangezien toch alles zo gecontroleerd is en een vaste plaats op de timeline heeft, lijkt me?
hm, als dat tweede punt waar is dan gooi je de ruiten van je eerste punt in; als je goed werkt als devver dan is er weinig reden om alles in een preview al te zien animeren, toch?

waarom zou je dat willen?

Stoer; Marduq

Verwijderd

Maak gebruik van externe MC's dan is het probleem verholpen.
Maar voor kleine dingen zou ik dit uiteraard niet doen.

Je kan eventueel op het object dubbelklikken en dan afspelen, helaas kan je _root niet afspelen.

groet

rida

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-03 23:22
Als je mc's op de tijdlijn wilt testen zul je toch echt [appel]+[Enter] of [Control]+[Enter] moeten gebruiken, met [Enter] spelen de mc's inderdaad niet.

[Control]+[Enter] heeft wel een aantal voordelen; met name het output-window waarin je waardes/properties kunt tracen kan heel handig zijn. Daarnaast hoef je niet uit je werkomgeving zoals bij [Shift]+[F12] en dan via je Finder/Verkenner naar de betreffende map om de swf (+ evt. html) te openen of hoef je niet te refreshen in je browser.

Met [Control]+[Enter] wordt wel een nieuwe swf gebakken maar die kan de naam van je document krijgen als je "Use default names" uitvinkt in je Publish Settings. Dit is ook een voordeel als je een vorige versie niet direct wilt overschrijven. Ik bedoel als je swf standaard home.swf heet maar je werkt in home_050205.fla dan heet het gepublished swf home_050205.swf met [Control]+[Enter]

Alleen als je werkt met swf's in levels of javascript in je html kun je beter [Shift]+[F12] gebruiken.

Nog een ding: de Flash player in je authoring omgeving kan een andere versie zijn dan die in je browser. Stel je werkt in Flash MX dan wordt de interne Flash6 player gebruikt, die zich anders gedraagt dan je Flash7 player in je browser.

• Bernaar
XangadiX schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:59:
[...]

hm, als dat tweede punt waar is dan gooi je de ruiten van je eerste punt in; als je goed werkt als devver dan is er weinig reden om alles in een preview al te zien animeren, toch?

waarom zou je dat willen?
Aangezien ik met een filmpje bezig ben die steeds aan verandering onderhevig is, vind ik het handig om elke keer als ik een nieuw deel heb gemaakt van de animatie deze tussendoor te bekijken via de timeline, in plaats voor elke kleine verandering een kwartier te wachten tot hij geëxporteerd is.

• Bernaar
De conclusie is dus dat MC niet afgespeeld kunnen worden op de main-timeline in de huidige versie van Flash zonder eerst het hele project helemaal te moeten publishen, lijkt mij.
Ik hoop dat ze dit in de toekomst wel gaan implementeren.
Pagina: 1