x300se of pcx 5300

Pagina: 1
Acties:

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08 15:36
Ik ga over op een A8N Sli maar aangezien ik op het moment geen geld heb wil ik er tot de zomer een simpele pci-e kaart in stoppen.

In de pricewatch vond ik de volgende 2:

PEAK Radeon X300 SE 128MB DDR (PCI-e, DVI-I)
GPU RADEONTM X300
MEMORY 128 MB 64-bit DDR SDRAM
CORE SPEED 325 MHz
AA SAMPLES PER SECOND 7.8G samples/sec
MEMORY BANDWIDTH 3.2 GB/sec.
PIXEL PIPELINES 4 pixel pipelines
PIXEL FILL RATE 1.3 G pixels /sec.
SUPPORT DIRECTX 9.0
RAMDACS 400 MHz DACs
OUTPUT DVI-I / TV-Out / D-Sub
OPERATING SYSTEMS Microsoft® Windows® XP / 2000
BUS PCI Express

Club3D GeForce PCX5300 128MB, CGNX-538TVD
• 4 DirectX 9.x Pixelpipelines
• 250 MHz engine speed
• 200 MHz DDR memory speed
• x16 lane PCI-express interface
• 128MB 64bit DDR1 memory
• 2x 400MHz RAMDAC
• TSMC 0.14um process

Het enige echte verschil is dat de core van de x300se 75 mhz sneller draaid maar aangezien het A8N SLI bord voor geforce is ontworpen is het waarschijnlijk zo dat geforce kaarten er beter op draaien.

welke van de 2 is nou beter als er al een echt verschil is.

Verwijderd

X300SE = 9200SE AGP
5300PCX = FX5200 AGP

Neem die FX5300 maar als ie 128Bit is. >:)

• eltinio
de FX5200 is beter dan de 9200se dus dan is de 5300 ook beter dan de x300se

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 21:15

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

die FX5200 is ook bagger traag hoor :X Mijn GeForce 4 MX-440SE is sneller.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:20
die pcx 5300 is 64bit !
� 128MB 64bit DDR1 memory
Ik denk dus dat die X300SE sneller is. Trouwens, die x300 is een aangepaste x600 / 9600 en is dus niet gebaseerd op een 9200SE.
Volgens mij hebben die 5xxx series ook last van die agp > pcie bridge en zijn ze daardoor al langzamer dan hun broertjes op de AGP markt.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 10:35

Pubbert

random gestoord

De X300 is een 9600 core, ipv 9200. Wel hebben ze beide 64bits geheugenbus, dus verwacht geen snelle kaart. Daarnaast is een 9600 wel iets sneller dan een fx5200, en de fx5200 is vooral heel slecht in direct-x9, omdat deze dat niet puur ondersteund. Ik zou tussen deze 2 zeker kiezen voor de X300.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Yup, ik geef de X300 ook meer kans, beide 64bits geheugenbus, traag dus toch al, alleen zal de X300 in DX9 veel beter zijn. En natuurlijk hogere clocks.

Overigens snap ik niet waarom de A8N-SLI speciaal voor nVidia bedoeld is? Ik heb op m'n K8N Neo2 (nForce3) ook een ATI kaart. Moederborden/chipsets speciaal voor een merk grafische kaart bestaan niet. Sure, nVidia is voorlopig nog de enige die een SLI mogelijkheid op z'n kaarten heeft, maar ATI zit ook niet stil. Komt nog bij dat al aangetoond is dat er niet persé een SLI-chipset voor nodig is (lijkt me ook érg vreemd), PCI-E = PCI-E. Dat is een standaard, en daar mess je niet mee. Dat is net zoiets als een PS/2 poort speciaal voor logitech muizen. Riiiight, daar schiet je niets mee op. PS/2 is een standaard zo oud als de IBM PS/2. Met een 286CPU!. Zolang je maar 2 PCI-E sloten hebt waar fysiek een PCI-E x16 kaart inpast, zul je een SLI-setup kunnen maken.

• eltinio
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:39:
Yup, ik geef de X300 ook meer kans, beide 64bits geheugenbus, traag dus toch al, alleen zal de X300 in DX9 veel beter zijn. En natuurlijk hogere clocks.

Overigens snap ik niet waarom de A8N-SLI speciaal voor nVidia bedoeld is? Ik heb op m'n K8N Neo2 (nForce3) ook een ATI kaart. Moederborden/chipsets speciaal voor een merk grafische kaart bestaan niet. Sure, nVidia is voorlopig nog de enige die een SLI mogelijkheid op z'n kaarten heeft, maar ATI zit ook niet stil. Komt nog bij dat al aangetoond is dat er niet persé een SLI-chipset voor nodig is (lijkt me ook érg vreemd), PCI-E = PCI-E. Dat is een standaard, en daar mess je niet mee. Dat is net zoiets als een PS/2 poort speciaal voor logitech muizen. Riiiight, daar schiet je niets mee op. PS/2 is een standaard zo oud als de IBM PS/2. Met een 286CPU!. Zolang je maar 2 PCI-E sloten hebt waar fysiek een PCI-E x16 kaart inpast, zul je een SLI-setup kunnen maken.
De toekomst zal het vertellen wanneer Ati met sli gaat komen ( het komt zeker).
Ik denk dat verder in het jaar Ati toch al wel een kaart op de markt zal brengen met sli.

Verwijderd

de nforce 4 chipset stuurt het sli aan, een ati kaart kan niet in sli draaien, ATi is daar wel mee bezig, en dat word multirendering, maar dat zal denk ik niet kunnen lopen op een sli mobo

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:13:
de nforce 4 chipset stuurt het sli aan, een ati kaart kan niet in sli draaien, ATi is daar wel mee bezig, en dat word multirendering, maar dat zal denk ik niet kunnen lopen op een sli mobo
kan makkelijk lijkt mij, alleen kan er geen sli worden ondersteund (duh)

maar ik denk dat je het beste voor de x300se kan gaan...

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Hoe kom je daar bij? Ik wijs eventjes op de 3dfx VooDoo2. Die kon ook in SLI draaien. En dat leverde in veel gevallen effectief dubbelle snelheid op.

En zoals ik al zei: SLI wordt NIET aangestuurd door de chipset. Anders was het die gasten van Xtreme Overclocking toch niet gelukt om een PCI-E x1 slot zo te modden dat d'r een 6800U inpast (achterste klipje plastic d'r uit halen), en vervolgens bruggetje d'r tussen met de kaart in het 16x slot, en het deed het! Het was welliswaar een nForce4 board, maar geen nForce4-SLI.

Verwijderd

Splinter Cell Pandora Tomorrow liep nog redelijk met mijn x300. Maarja, aangezien je hem toch voor zo een korte tijd nodig hebt, kun je beter de goedkoopste nemen:9

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:43:
Hoe kom je daar bij? Ik wijs eventjes op de 3dfx VooDoo2. Die kon ook in SLI draaien. En dat leverde in veel gevallen effectief dubbelle snelheid op.

En zoals ik al zei: SLI wordt NIET aangestuurd door de chipset. Anders was het die gasten van Xtreme Overclocking toch niet gelukt om een PCI-E x1 slot zo te modden dat d'r een 6800U inpast (achterste klipje plastic d'r uit halen), en vervolgens bruggetje d'r tussen met de kaart in het 16x slot, en het deed het! Het was welliswaar een nForce4 board, maar geen nForce4-SLI.
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd of het ook al gelukt is om met een intel chipset een sli opstelling temaken of zal dat niet gaan vanwege de drivers van nvidia ?

(ook al gekeken naar de 6200 schijn je tekunnen softmodden tot een 6600 weet alleen niet wat deze kaarten allemaal in de prijs doen.) Hmm net even snel bij informatiek gekeken en ik zie dat deze ruim 50 euro duurder is dan de andere twee. (De x300 (asus) gaat daar voor 72 euro de pcx5300 (xfx) voor 81 en de 6200 (xfx) voor 135)

[ Voor 13% gewijzigd door Schapie op 30-01-2005 23:00 ]

No signature found

Verwijderd

Heb je idd al gekeken naar een GF 6200 ? of zit deze niet je je budget?

Verwijderd

Schapie schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:42:
[...]

Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd of het ook al gelukt is om met een intel chipset een sli opstelling temaken of zal dat niet gaan vanwege de drivers van nvidia ?

(ook al gekeken naar de 6200 schijn je tekunnen softmodden tot een 6600 weet alleen niet wat deze kaarten allemaal in de prijs doen.) Hmm net even snel bij informatiek gekeken en ik zie dat deze ruim 50 euro duurder is dan de andere twee. (De x300 (asus) gaat daar voor 72 euro de pcx5300 (xfx) voor 81 en de 6200 (xfx) voor 135)
Op een enkele xeon plank na, is er geen plank beschikbaar waar de slots correct op staan, maar los daarvan is het idd al gelukt om SLI op een intel plank te doen, sterker nog: de allereerste tests om SLI te promoten werden uitgevoerd op een xeon plank. Daarnaast wil ik even wijzen op Alienware. Die passen SLI toe op intel boards, en ze hebben zelfs met ATI kaarten een soort SLI oplossing bedacht. Hoe dat werkt weet ik niet...
Pagina: 1