[voeding] tagan of enermax

Pagina: 1
Acties:

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb vrijwel alle pagina's van de "welke voeding heb ik nodig " en aanverwante topics doorgelezen. Conclusie ik wil van mijn qtec af en naar of de tagan 480 watter of de enermax 485 watter. Het klinkt wellicht vreemd maar welke nou preciesser is in zijn voedingsspanning maakt me niet zo veel uit. Ik wil gewoon de stilste !

Nou heb ik al gezien dat de tagan aan de achterkant zijn 2e fan heeft en de enermax aan de onderkant. Het lijkt me dat dit beter werkt voor de warmte afvoer van de cpu, dus minder toeren van de fan.

Graag zie ik een reactie van iemand die beide voedingen kent en me kan vertellen welke nu het minst kabaal maakt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Even de specificaties op de website bekijken. Staat er duidelijk allemaal op.

http://www.tagan.de/ en http://www.enermax.com.tw/main.php

Denk dat mijn Nexus trouwens stiller is. :)

http://www.nexustek.nl/hq/

[ Voor 53% gewijzigd door Guardian Angel op 30-01-2005 00:13 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik heb een tagan en ik moet toegeven dat mijn cpu gewoon warmer is geworden en niet zo'n beetje ook. Al hoewel de tagan helemaal stil is, ik hoor echt helemaal niets.

*edit: trouwens, die fan achter in de voeding gaat alleen aan wanneer het nodig is, vaak staat die gewoon uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 00:29 ]

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Tagan is een supersterke voeding zeker de 480 is superstabiel.
En voor de prijs hoef je het niet te laten, de tagan is trouwens ook superstil.

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45
Vergeet Antec niet ;)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:40

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb de ToPower 350 Watt versie en die hoor je NIET. Heb m'n CPU fan, andere fans e.d allemaal eruit getrokken en je hoort de voeding maar een heel klein beetje. Fans draaien zeer langzaam maar nog net genoeg om de PSU te koelen. Van dit merk is ook een hogere versie. En die maakt niet echt meer herrie dan zijn lagere vriend. Dus misschien die eens overwegen?

Te koop bij http://www.computerland.nl voor zover ik weet.

Zeer goede voeding overigens. Zeer stabiele voltlijnen. Al kent niet iedereen dit merk.....

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 13:07
Topower is de OEM van Tagan, Aerocool, OCZ, Vantec, Superflower, Bequiet, Coolmax, TTGI en Globalwin.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

• Ray
hee bedankt vast allemaal. Wat betreft het vergelijken van de specs, dat had ik natuurlijk al meerdere malen gedaan. Zoals we allemaal weten zetten fabrikanten het meestal wat mooier op Inet vandaar dat ik vraag naar jullie praktijk ervaringen :)

Een cpu die heter wordt door een andere voeding klinkt wel vreemd, enig idee hoe dat kan

Ik heb trouwens net mijn kast weer eens helemaal stofvrij gemaakt en alles even los - vast gemaakt etc. Nu ontdekte ik dat de grootste herrie maker eigenlijk de fan op de graka is. Ik ben dus nu ook aan het kijken hoe ik die kan verwijderen - vervangen voor misschien een passieve koeling.

Ik ga ook even de andere merken bekijken die jullie genoemd hebben

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Over dat heter worden van een CPU lijkt me niet echt waar te zijn.

Ik zie daar geen logica in. Alleen dat de PSU de fans langzamer laat draaien ofzo?

Nah, Reken er maar niet op :) Naja misschien de warmte van de PSU als die dicht boven de CPU zit. Mijn PSU wordt echt zeer heet. Nog wel aan te raken maar m'n hele kast wordt er warm van. Dit komt omdat die fans echt langzaam draaien. Maar hij houdt het al een jaar vol en m'n CPU wordt er niet echt warmer van. Denk dat ze dat heus wel grondig getest hebben in de fabriek oid voordat ze die fans zo langzaam laten draaien. Als ik de fan guard eraf zou halen en me vinger erin zou steken dan zou ik het niet eens voelen :Y). Niks om je zorgen over te maken dus.

Vergeten om toe te voegen; Mijn PSU heeft 2 fans. De hogere versie heeft ook 2 fans en die is óók temperatuur geregeld! Die past de fans automatisch aan aan de warmte van de omgeving en de PSU zelf en die kan óók geregeld worden met een draai knopje en/of klik systeempje dat achter op de PSU zit. Geloof iets van Low, Standard en High.

[ Voor 101% gewijzigd door TommyGun op 30-01-2005 15:30 ]

Verwijderd

Tagan is een aanrader IMHO. 2 fans, maar d'r is onder de 60% belasting (fans zijn belasting controlled, niet temp!), maar één actief op een minimaal aantal RPM. Verder is de 28A 12V rail érg sterk. Boven de 60% komt de 2e fan d'r geleidelijk aan bij, tot topbelasting beide fan's vol open. Maar het zijn érg stille fans.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
ik zat zelf ook aan een tagan te denken (480watt) maar ik ga toch voor de Antec NeoPower..
die is ook 480watt, heeft 9 molex aansluitingen (tagan 10) maar bij de neopower kan je zelf bepalen welke kabels je wil hebben... die kan je er namelijk af halen!!
en je hebt een 12cm fan boven je cpu zitten!
dat vind ik een groot nadeel van de tagan, die haalt daar helemaal geen hitte weg...

en zeker met mn toekomstige WCset vind ik dat belangrijk, anders heb ik helemaal geen airflow meer in mn kast (wil zo minmogelijk extra casefans)

http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=24480
http://www.viperlair.com/reviews/cases/antec/psu/neo480/

[ Voor 10% gewijzigd door ixl85 op 30-01-2005 15:51 . Reden: Linkjes er bij ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Klopt die PSU gaat een klasgenoot van me halen.

Heel handig dat je die kabels eruit kan trekken _/-\o_ _/-\o_

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Heb zelf een Tagan gehad voor mijn Dual Xeon systeem en was erg te spreken over de stabiliteit die de voeding bood, maar als ik nu die Antec Neo zie dan zou ik daar echt direkt beginnen te twijfelen aangezien je alle overbodige zeut eraf kan halen !

Freelance tweaker

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik heb ook de Tagan480
en ik moet zeggen dat deze naast uiterst stabiele output ook erg stil is.
Ik heb een stille cpu fan (nexus 19dB) en stille case fans(op 5V onhoorbaar of ze aan of uit staan, het zijn 2 akasa 120mm ultra silent gevallen.) en m'n GF4 is passief met een zalman zm80d-hp en ik hoor als enige m'n gedempte harde schijf (deze ligt op en tussen rubberen matjes op de bodem van mijn kast voor de intake fan), ik heb niet eens het idee eigelijk dat in de voeding ook nog fans zitten die mogelijk lawaai maken.
Voordat ik m'n case fans had gemonteerd merkte ik wel een temp stijging toen ik van mijn 400wat dual fan gold q-tec naar de Tagan ging, maar dat komt omdat de hele airflow ongeveer stil kwam te staan in mijn kast op dat moment. Ik kan dus niet precies vergelijken

• Ray
y2kbug schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:10:
en m'n GF4 is passief met een zalman zm80d-hp en ik hoor als enige m'n gedempte harde schijf (deze ligt op en tussen rubberen matjes op de bodem van mijn kast voor de intake fan), ik heb niet eens het idee eigelijk dat in de voeding ook nog fans zitten die mogelijk lawaai maken.
ik ben ook op zoek naar passieve koeling voor mijn 9800 pro, ik kan alleen nog niet iets vinden. Ga eens even bij zalman kijken

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
StuiTeR schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:03:
[...]

ik ben ook op zoek naar passieve koeling voor mijn 9800 pro, ik kan alleen nog niet iets vinden. Ga eens even bij zalman kijken
denk dat je daar beter een VF700 op kan zetten, een 9800pro passief koelen gaat niet lukken
(je kan wel een HP80-D kopen, maar dan moet je er nog een fan op zetten, en de VF700 koelt veel beter en is ook nog stiller (houd een 6800gt op ultra speed lekker koel op 5 volt, check het topic maar een)
Zalman VF700 aktieve VGA koeling
Pagina: 1