Toon posts:

Adaptec host raid en linux redhat 9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke, we heben hier een server liggen met een intel server board met scsi onboard.
daarop zitten 2 36gb'tjes in raid 1.
Op dit raid array staat nu redhat, dit was na het zoeken van een driver heel makkelijk te instaleren.
maar nu komt het probleem, ik wil nu op afstand kunnen zien of beide schijven nog werken. de server ligt nu nog op de zaak maar word binnen kort naar een data center gebracht.

de adaptec stormanager heb ik met een rpm kunnen instaleren, echter voor remote beheren moet je eerst een user daar voor aanmaken, en dat moet je locaal doen. dit progamma is browser based en ik draai geen grafische modus dus ik kan het progamma niet lokaal gebruiken. het progamma maakt gebruik van java, dus lynx gebruiken heeft helaas geen zin.

Ook heb ik lopen zoeken naar een command line tool, deze bestaan helaas niet voor hostraid kaarten.
Ook heb ik diversie pdf'jes gedownload maar daar staat vaak aleen info in voor windows gebruikers.

er is wel een deamon geinstaleerd die A320RAID watchd heet, echter heb ik geen idee hoe ik zonder een los progamma kan uitlezen.

al met al,heeft iemand enig idee hoe ik de status van mijn scrijven kan uitlezen?

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 23:01:

de adaptec stormanager heb ik met een rpm kunnen instaleren, echter voor remote beheren moet je eerst een user daar voor aanmaken, en dat moet je locaal doen. dit progamma is browser based en ik draai geen grafische modus dus ik kan het progamma niet lokaal gebruiken. het progamma maakt gebruik van java, dus lynx gebruiken heeft helaas geen zin.
"Browser based" is dat http based? Opent dat programma een poort waar jij dan met een browser naartoe kunt? Al eens met nmap gekeken?

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
Misschien een domme gedachte, maar kun je niks met mdadm?
Ik weet dat die eigenlijk softraid doet, maar ik weet niet hoe linux een hardware raid ziet. Misschien werkt het wel?

Verwijderd

Topicstarter
het progamma opend inderdaad een port die via een andere pc te benaderen is, dan krijg je ook mooi een inlog scherm, maar je kan dus niet inlogen omdat er geen remote users zijn aangemaakt.

mdadm? geen idee wat dat is :)
hostraid is een halve software raid heb ik ergens gelezen, linux ziet het wel als hardware raid. in /proc/scsi/ zijn wel files aanwezig die naar de adapter vernoemd zijn maar daar valt geen info over de hdd's te vinden.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:37:
het progamma opend inderdaad een port die via een andere pc te benaderen is, dan krijg je ook mooi een inlog scherm, maar je kan dus niet inlogen omdat er geen remote users zijn aangemaakt.
Dus je zou lokaal in moeten loggen of faken dat het lokaal is? Kun je dan niet de poort van die service tunnelen naar een poort op een pc die wel een browser aan boord heeft? Dat hoeft dan dus maar eenmalig (voor het maken van remote users).

Dat kan trouwens met putty of met
code:
1
ssh user@machine -L 8080:localhost:8080
op een andere Linux machine.

Als je daarna een browser naar http://localhost:8080 laat wijzen, dan zorgt je ssh dat het vanaf localhost geïnstatieerd is en dus niet remote.
mdadm? geen idee wat dat is :)
Ik geef je weinig kans daarmee. :)

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
irondog schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:05:
[...]

Ik geef je weinig kans daarmee. :)
Ik ook, maar ik zou het toch ff nakijken. Dat is wat ik bedoel. Als je de schijf ziet als bijvoorbeeld /dev/md0, kan ik me best voorstellen dat het toch werkt.
Maar goed, TS geeft al aan dat hij de schijf niet zo ziet. Zal dus idd wel niet werken ;)

Verwijderd

Topicstarter
ben nog bezig andere linux bak fixen, op laptop zetten wou niet echt.
zal wel eff posten of het gelukt is @ irondog's way.
Pagina: 1