Toon posts:

[LAN CABLE] wanadoo basic v.s. premium

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi ,,

ik heb thuis wanadoo cable basic liggen.
maar tjah je kent het wel het kan altijd sneller (net als me scooter :P)
ik zit te twijffelen om over te stappen op de premium versie ervan.
maar is dat nou echt merkbaar verschil dat je het echt ziet.
iemand die een speedtest uitgevoert heb op www.speedtest.nl ,
met test resultaten van deze verbinding?

welke provider is betrouwbaarder wanadoo of casema ?

Bedankt

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 09:23
Ik heb het premium abbo van wanadoo... bevalt me redelijk :) had alleen in het begin wat probleempjes met men modem..

maar hbe nu motorola en haal dit van www.speedtest.nl

Download: 402.9 KByte/sec
Upload: 65.2 KByte/sec
Connection: 997.0 Conn/min
Ping: 18 ms

voor de rest zit er niet veel verschil tussen casema en wanadoo, maken alleen gebruik van andere backbones ( wanadoo is Euronet ofzo)

over het algemeen heb ik gehoord dat je met Casema iets betere routing heb ( wat ik ook wel geloof want ik heb soms echt brakke routing )

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb zelf nu ook wanadoo cable basic. Het is al aardig snel maar binnekort worden natuurlijk de snelheiden aardig verhoogd. Met name de upload. Het verschil is gewoon precies wat je in de specs ziet. Overigens zijn ze volgens mij even betrouwbaar alleen heeft casema wat meer voordelen zoals gratis spam en virus filter ( in e-mail dus ) en snellere nieuwsgroepen.
Bedenk gewoon of je het prijsverschil waard vindt.
van 2000-520 ga je dan naar 4000-770. ( snelheden na de upgrade dan he :P )
Overigens heeft casema geen overhead en haal je dus altijd je maximum snelheid.
Dus als je een verhoging neemt, neem dan casema. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Satch op 30-01-2005 00:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan ik dan zo van wanadoo overstappen op casema .. iemand ervaring met de overgang ?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 00:50:
kan ik dan zo van wanadoo overstappen op casema .. iemand ervaring met de overgang ?
jah dan moet je de helpdesk bellen ( van casema lijkt mij ) om je te laten overzetten. Ervaringen heb ik echter niet..

Verwijderd

Topicstarter
kickje

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 00:50:
Als je contract bij wanadoo afgelopen is kan je overstappen. Maar wanadoo cable en casema cable zijn even snel, alleen de newsserver van casema is sneller.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook vernomen dat de ervaringen met casema beter zijn als die van wanadoo.
vandaar het idee om over te stappen .

Verwijderd

Freezerator schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:40:
[...]

Maar wanadoo cable en casema cable zijn even snel, alleen de newsserver van casema is sneller.
Nope, zoals al gezegd rekent Casema de overhead erbij. Met een 6Mbit verbinding haal je dat ook met gemak bij Casema, bij Wanadoo niet. Een Casema verbinding is dus wel degelijk sneller. :)

Ik haal met Casema Mega zo'n 800KB/s met gemak, kennis van mij in de straat met Wanadoo Power haalt vaak de 700KB/s niet eens met zelfde modem (ook zonder router) op zelfde centrale aangesloten. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 16:28 ]

• netblade
  • Laatst online: 10:14

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:21:
[...]

Nope, zoals al gezegd rekent Casema de overhead erbij. Met een 6Mbit verbinding haal je dat ook met gemak bij Casema, bij Wanadoo niet. Een Casema verbinding is dus wel degelijk sneller. :)

Ik haal met Casema Mega zo'n 800KB/s met gemak, kennis van mij in de straat met Wanadoo Power haalt vaak de 700KB/s niet eens met zelfde modem (ook zonder router) op zelfde centrale aangesloten. :)
Er kijken vast meer mensen tv in zijn straat :+

OT : Hoe kan dat dan, ze maken gebruik van exact het zelfde netwerk, en ze bieden systeemtechnisch de zelfde snelheid.
Woon jij misschien dichter bij het kabelkastje?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• sjorremans
  • Laatst online: 20-02 09:23
nee zoals ik al zei casema maakt gebruik van een andere backbone.. deze heeft betere routing.. dan wanadoo (wanadoo gebruikt euronet3 ofzo) en dat van casema weet ik niet meer

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Topicstarter
even overlegd me ouders .. die willen niet .. of ik met de rest bij betalen
naja dat wacht dan maar wel ..

maar ik ga wel

wanadoo opzeggen
casema aanvragen (weer 6 maanden voor 19.95 ipv 32.95)

weet iemand hoe dat opzeggen van wanadoo in ze werking gaat ?

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:21:
[...]

Ik heb zelf wanadoo, en ik haal ook de opgegeven snelheid. Momenteel heb ik 3 mbit geloof ik? En ik haal regelmatig de 370kb/s constant.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 13:05
Freezerator schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 08:48:
[...]

Ik heb zelf wanadoo, en ik haal ook de opgegeven snelheid. Momenteel heb ik 3 mbit geloof ik? En ik haal regelmatig de 370kb/s constant.
Dan heb je dus geen 3mbit |:(

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
GrooV schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 09:25:
[...]

Dan heb je dus geen 3mbit |:(
De providers rekenen meestal volgens het volgende model: 1mbit = 1000 kbit. Met 3mbit heb je dus 3000kbit. Om van bit naar bytes te gaan deel je door 8: 3000/8= 375kbyte per seconde. Dat is dan bijna gelijk aan:
Dus dat is wel 3mbit per seconde :+
Pagina: 1