[CISCO IPT] Iemand bedrijfservaring met Cisco IPT

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Sinds kort hebben wij hier een Cisco IPT omgeving met de volgende onderdelen:

Cisco Callmanager Publisher 7835
Cisco Callmanager Subscriber 7825
CallManager Release 3.3.4 gebruiken we nu en versie 4.1 is onderweg
PeterConnects Attendant Consoles
Cisco 7912G, Cisco 7940G en Cisco 7960G toestellen

en een 4 tal Cisco 2621XM gateways waarvan 3 met dubbel ISDN en 1 met enkel PRI aansluiting welke gekoppeld zijn aan onze Philips Sopho centrales omdat we met een pilot zijn gestart en langzaam aan steeds verder uitbreiden.

We gebruiken het dan ook op een 4 tal locaties die onderling gekoppeld zijn met Gbit glas, de callmanagers draaien in 1 cluster en deze nodes staan op 2 verschillende locaties.

Nu werkt alles redelijk een ook Quality of Service lijkt het te doen.

Maar nu is mijn vraag zijn er nog meer mensen hier die ervaring hebben met IPT van cisco ik ben namelijk wel benieuwd of er nog mensen zijn met Tips en Tricks

Zo zoek ik namelijk nog een manier om de IPT omgeving te koppelen aan onze Edirectory (Novell-NDS) zodat niet elke user weer een Inlogaccount/Wachtwoord erbij krijgt, nu geeft de leverancier aan dat er geen koppeling hier voor is, maar als ik ga zoeken bij novell zie ik wel een solution voor een issue betreffende de AD/NDS plugin maar hier kan ik verder dus niks meer over vinden. Ik heb helaas ook geen Cisco CCO login om daar verder te gaan spitten.

[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 29-01-2005 21:59 ]

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik heb geen praktijk ervaring met IPT, maar een CCO account kun je zo aanmaken.

Tjielp... een vogel.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik heb wel ervaring met zo'n systeem. Wij hebben hier namelijk exact de zelfde configuratie draaien. Ik ben bezig met het maken van een meta-directory met nSure Identity Manager en eDirectory. De bedoeling is ook dat we hier de Callmanagers aan gaan koppelen.

Peter Connects ben ik niet zo te spreken over. Beetje goedkope software die regelmatig geupdate wordt en weer nieuwe problemen met zich meebrengt. We hebben hierin overigens de bedrijfslijst gekoppeld met een SQL database.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• raymonvdm
Bas schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:26:
Ik heb geen praktijk ervaring met IPT, maar een CCO account kun je zo aanmaken.
Maar is dit ook een account waar je updates kan halen ?

• raymonvdm
DGTL_Magician schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:10:
Ik heb wel ervaring met zo'n systeem. Wij hebben hier namelijk exact de zelfde configuratie draaien. Ik ben bezig met het maken van een meta-directory met nSure Identity Manager en eDirectory. De bedoeling is ook dat we hier de Callmanagers aan gaan koppelen.

Peter Connects ben ik niet zo te spreken over. Beetje goedkope software die regelmatig geupdate wordt en weer nieuwe problemen met zich meebrengt. We hebben hierin overigens de bedrijfslijst gekoppeld met een SQL database.
De bedrijfsdatabase hebben wij ook gekoppeld aan een SQL database die dan weer zijn gegevens haalt via ldap uit de nds, maar in de nds staan niet de toestellen die in een ruimte staan resultaat is dus dat we alleen toestellen zien die aan een persoon gekoppeld zijn.

Verwijderd

Alleen ervaring met Cisco Callmanager Express, deze versie werkt uitstekend.
Er zit echter nog 1 groot nadeel aan en dat is de nummerherkenning.
De nummers die in een telefoonboek staan, dieworden wniet vergleken met het gebelde nummer
dus je krijgt in je scherm alleen het gebelde nummer te zien en niet de bedrijfsnaam, wat
bij Callmanager uiteraard wel kan.

• raymonvdm
Is er mischien iemand die weet hoe ik op een mooie manier de database van de callmanager kan lezen, om de telefoonnummers uit te lezen en op intranet te plaatsen bijvoorbeeld.

Ik weet dat de PeterConnectServer (Bedienpost) vroeger naar de callmanager keek, maar ik weet niet hoe dat ook alweer zat(ldap,tapi,?), En omdat er maar een beperkt aantal toestellen in de Call-Manager staan omdat we grotendeels sopho toestellen hebben is er bij de installatie van de PeterConnects server voor gekozen om deze niet naar de callmanager te laten kijken maar naar een intranet database (die op zijn beurt dan weer naar de NDS kijkt)

Maar nu zijn alle toestellen in de callmanager/nds die niet aan een persoon gekoppeld zijn niet beschikbaar op intranet of in de bedienpost en dit is dus een probleem ( de nds koppeling leest namelijk per useraccount uit de nds wat het telefoonnummer is, maar ruimte toestellen hebben geen nds account)

Opsomming

- Hoe kan ik de Callmanager uitlezen om op die manier toch de gegevens in de telefoonlijst / bedienpost te krijgen die ik nu nog mis
- Of kan ik eventueel NDS objecten aanmaken die een toestel voorstellen ?

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

raymonvdm schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:03:
Is er mischien iemand die weet hoe ik op een mooie manier de database van de callmanager kan lezen, om de telefoonnummers uit te lezen en op intranet te plaatsen bijvoorbeeld.

Ik weet dat de PeterConnectServer (Bedienpost) vroeger naar de callmanager keek, maar ik weet niet hoe dat ook alweer zat(ldap,tapi,?), En omdat er maar een beperkt aantal toestellen in de Call-Manager staan omdat we grotendeels sopho toestellen hebben is er bij de installatie van de PeterConnects server voor gekozen om deze niet naar de callmanager te laten kijken maar naar een intranet database (die op zijn beurt dan weer naar de NDS kijkt)

Maar nu zijn alle toestellen in de callmanager/nds die niet aan een persoon gekoppeld zijn niet beschikbaar op intranet of in de bedienpost en dit is dus een probleem ( de nds koppeling leest namelijk per useraccount uit de nds wat het telefoonnummer is, maar ruimte toestellen hebben geen nds account)

Opsomming

- Hoe kan ik de Callmanager uitlezen om op die manier toch de gegevens in de telefoonlijst / bedienpost te krijgen die ik nu nog mis
- Of kan ik eventueel NDS objecten aanmaken die een toestel voorstellen ?
Je kan de toestel informatie die gewoon in SQL in de Callmanager staat gewoon inlezen in je SQL server die je nu gebruikt voor de koppeling met de NDS. Dan heb je een koppeling.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• raymonvdm
Maar wat heeft dit voor gevolgen ?

Het is namelijk zo dat er vrij weinig gedaan mag worden op de callmanager ( er mag geen software op geinstalleerd worden die niet door CISCO is goedgekeurd) en aan gezien de leverancier niet staat te springen om ons naar een maatoplossing te helpen moeten we het zelf doen.

Zo zoek ik namelijk ook nog een manier om de CallManager volledig te intergreren in onze NDS alleen kan ik nog niks vinden over een Callmanager <--> NDS koppeling

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

raymonvdm schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:25:
Maar wat heeft dit voor gevolgen ?

Het is namelijk zo dat er vrij weinig gedaan mag worden op de callmanager ( er mag geen software op geinstalleerd worden die niet door CISCO is goedgekeurd) en aan gezien de leverancier niet staat te springen om ons naar een maatoplossing te helpen moeten we het zelf doen.

Zo zoek ik namelijk ook nog een manier om de CallManager volledig te intergreren in onze NDS alleen kan ik nog niks vinden over een Callmanager <--> NDS koppeling
Even nieuwsgierig, zo te horen is de leverancier dezelfde als bij ons. Wie heeft het geleverd?
Wij hebben er niet zoveel mee te maken wat je wel/niet mag doen op dat ding. Wij hebben het spul gekocht, en daar doen we mee wat wel willen :P
Het is niet al te ingewikkeld. Je maakt gewoon een data source aan op de SQL server waar PC zijn gegevens weghaald. Deze datasource wijst naar de Callmanager, en daar selecteer je welke tabellen je wil.

• raymonvdm
We hebben gisteren gekeken met de SQL Manager maar ik en de webgoeroe hier kan zo 123 niet vinden welke tabellen we allemaal nodig hebben maar daar is wel uit te komen denk ik.

Maar jullie gebruiken dus ook gewoon een SQL koppeling om gegevens uit de callmanager uittelezen?.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

raymonvdm schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:14:
We hebben gisteren gekeken met de SQL Manager maar ik en de webgoeroe hier kan zo 123 niet vinden welke tabellen we allemaal nodig hebben maar daar is wel uit te komen denk ik.

Maar jullie gebruiken dus ook gewoon een SQL koppeling om gegevens uit de callmanager uittelezen?.
Jep, alhoewel een aantal dingen in de Active Directory staan :P

Pagina: 1