Dualhead draaien en video overlay naar tv-out?

Pagina: 1
Acties:

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Topicstarter
Ik heb een Ti4200-128, met 2 iiyama 17" Vision Master Pro's op de VGA's en een Philips TV op de tv-out. Vroeger, voordat ik 2 17" monitoren had (zeg vorig weekend), had ik m'n PC zo ingesteld dat ie een video overlay automatisch full screen naar de secondary (dus de TV-out) gooide.

Nu kan ik hetzelfde effect weer krijgen met TVTool maar het heen en weer springen van de secondary van monitor naar TV en terug is nogal een gedoe, waarbij iconen alle kanten op gaan en wallpapers niet netjes blijven zitten. Daar word ik niet zo blij van.

Eigenlijk zoek ik dus naar een manier om het weer te krijgen zoals het eerst was: Als er een video-overlay wordt geopend, moet deze automatisch full screen naar de TV-out gepoort worden. Ik had van enkele mensen vernomen dat dit niet mogelijk zou zijn, omdat de 2de RAMDAC reeds wordt gebruikt voor de monitor en dus geen TV-out kan genereren, maar dit lijkt me onzin. Mijn oude GF2MX kon het truukje met een TV-out ook al en die had ook geen 2de RAMDAC.

Heeft iemand een idee?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Topicstarter
Kickje :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:21

Wok

Dakloos...

Ik ben toch bang dat de door jou geschetste situatie niet mogelijk is. Met de standaarddrivers in ieder geval zeker niet. Ik heb tot een jaar geleden ook met 2xCRT + TV gewerkt en ik moest kiezen of delen. Als ik de TV-out wenste te gebruiken, kon ik de tweede CRT niet benutten. Moet wel eerlijk zeggen dat ik toen een ATi-kaart had. Stond ook expliciet vermeld in de help-files van de drivers: maximaal twee devices kunnen tegelijkertijd gebruikt worden.

Ik heb nu een nVidia-kaart, maar geen tweede CRT meer. In mijn driverinstellingen zie ik echter ook niet de mogelijkheid om drie separate outputsignalen te maken. Ik kan maximaal twee beeldapparaten tegelijk van signaal voorzien en in mijn geval is dat nu 1x CRT + TV.

Ik kijk in ieder geval ook even mee, want wellicht dat ik op termijn weer een tweede monitor aan ga koppelen. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Voor film kan dat prima met Ati en nog beter met matrox kaarten. Voor deze weet ik het echter niet