Hoi,
Ik heb sinds paar maande eindelijk mijn eigen pctje gekocht (weg met die fijne laptop
). Bij de aanschaf heb ik 1x 512 mb ddr400 gekocht. Na een maand heb ik weer 512 mb ddr400 van hetzelfde merk gekocht. Eenmaal geinstalleerd bleek dat dit niet echt super werkt in dual channel. Nu werd ik het van de week zo zat dat ik dat geheugen heb verkocht en een geIl dual channel setje heb gekocht. Nu komt het leuke : het geheugen werkt wel beter, maar met de standaard instelling krijg ik allemaal errors in windows (vooral explorer) en bsods. Ik heb zelf al wat met de timingen zitten klooien (Ik snap er alleen geen snars van). ook heb ik het voltage verhoogd (de verpakking vermeld 2.55 tot 2.65 volt terwijl mijn moederbord 2.5 standaard geeft) Het geheugen werkt maar in 1 combinatie, steek ik het geheugen in de 2 andere sloten weigerd het helemaal dienst en post mijn pc niet eens meer. Wie kan mij uitleggen wat hier aan de hand is ?
Specs :
Amd 3200+
Gigabyte K8NS Ultra
GeIl Dual Channel Kit (Value series)
160gb Maxtor Sata
160gb Maxtor Ide
Club 3d FX5900Xt
Nec 1300a dvd brander
Ik heb sinds paar maande eindelijk mijn eigen pctje gekocht (weg met die fijne laptop
Specs :
Amd 3200+
Gigabyte K8NS Ultra
GeIl Dual Channel Kit (Value series)
160gb Maxtor Sata
160gb Maxtor Ide
Club 3d FX5900Xt
Nec 1300a dvd brander