GA-K8NS Ultra Dual Channel DDR 400 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-07 16:14
Hoi,

Ik heb sinds paar maande eindelijk mijn eigen pctje gekocht (weg met die fijne laptop ;) ). Bij de aanschaf heb ik 1x 512 mb ddr400 gekocht. Na een maand heb ik weer 512 mb ddr400 van hetzelfde merk gekocht. Eenmaal geinstalleerd bleek dat dit niet echt super werkt in dual channel. Nu werd ik het van de week zo zat dat ik dat geheugen heb verkocht en een geIl dual channel setje heb gekocht. Nu komt het leuke : het geheugen werkt wel beter, maar met de standaard instelling krijg ik allemaal errors in windows (vooral explorer) en bsods. Ik heb zelf al wat met de timingen zitten klooien (Ik snap er alleen geen snars van). ook heb ik het voltage verhoogd (de verpakking vermeld 2.55 tot 2.65 volt terwijl mijn moederbord 2.5 standaard geeft) Het geheugen werkt maar in 1 combinatie, steek ik het geheugen in de 2 andere sloten weigerd het helemaal dienst en post mijn pc niet eens meer. Wie kan mij uitleggen wat hier aan de hand is ?

Specs :
Amd 3200+
Gigabyte K8NS Ultra
GeIl Dual Channel Kit (Value series)
160gb Maxtor Sata
160gb Maxtor Ide
Club 3d FX5900Xt
Nec 1300a dvd brander

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41
Probeer je geheugen eens op 166 mhz te draaien, dan werkt het wel namelijk.
(teminste bij de meeste)

Heb namelijk zelfde probleem :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even memtest op het geheugen loslaten :) Indien deze fouten vindt, dan kun je het geheugen gewoon omruilen. Zie alsook de FAQ van dit subforum voor linkjes en uitleg.

• Madnessy
BalusC schreef op zondag 30 januari 2005 @ 10:49:
Even memtest op het geheugen loslaten :) Indien deze fouten vindt, dan kun je het geheugen gewoon omruilen. Zie alsook de FAQ van dit subforum voor linkjes en uitleg.
Ik heb al het geheugen getest en wat zitten klooien met de timings en voltages. Nu werkt het wel op 166 mhz stabiel, maar ik wil op 200mhz kunnen werken. Na wat suggesties heb ik de ht bus van 5 naar 3 gezet met als resultaat een compleet instabiel systeem wat meteen bsod in windows. Als ik de top preformance uitzet wil de pc soms gewoon niet posten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ik heb al het geheugen getest
Ik zie nergens resultaten :?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
volgens mij snapt ie niet dat memtest een programma is en niet gewoon je mem testen. ;)

oke dan... :+

[ Voor 10% gewijzigd door J0J0 op 30-01-2005 11:19 ]

specs

• Madnessy
J0J0 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:12:
volgens mij snapt ie niet dat memtest een programma is en niet gewoon je mem testen. ;)
Zoals ik al zei het is al getest , met memtest 1.5 5 passes 100% :)

• Madnessy
kleine schop ? ;( ;(

Verwijderd

Het geheugen werkt niet op de specificaties. Had ik laatst ook en dat was gewoon een reden tot RMA.
Je moet niet vergeten dat die 4000 chips gewoon de betere chips zijn en getest zijn op de aangegeven specificaties. Soms smokkelt er wel eens eentje tussendoor die niet werkt op de aangegeven specificaties.

• Madnessy
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:50:
Het geheugen werkt niet op de specificaties. Had ik laatst ook en dat was gewoon een reden tot RMA.
Je moet niet vergeten dat die 4000 chips gewoon de betere chips zijn en getest zijn op de aangegeven specificaties. Soms smokkelt er wel eens eentje tussendoor die niet werkt op de aangegeven specificaties.
Het probleem is dat er geen errors worden gevonden met memtest. Dus inweze zijn het goeie modules :?

Verwijderd

Madnessy schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:08:
[...]

Het probleem is dat er geen errors worden gevonden met memtest. Dus inweze zijn het goeie modules :?
Ja en Nee, de module is fysiek gewoon goed. In zoverre klopt het.
Hij kan echter bepaalde snelheden niet aan, als het een overclock was dan zou je hem iets terug zetten en er tevreden mee zijn. Nu echter heb je iets gekocht wat op bepaalde specificaties moet draaien. Dat is een onderdeel van de koopovereenkomst.
Als daar niet aan voldaan wordt, dan kun je hem RMAen.

Het geheugen is dus wel goed(Er zitten geen slechte plekken in), maar het is niet goed genoeg(Het draait niet op de aangegeven/beloofde specificaties).

• Madnessy
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:44:
[...]

Ja en Nee, de module is fysiek gewoon goed. In zoverre klopt het.
Hij kan echter bepaalde snelheden niet aan, als het een overclock was dan zou je hem iets terug zetten en er tevreden mee zijn. Nu echter heb je iets gekocht wat op bepaalde specificaties moet draaien. Dat is een onderdeel van de koopovereenkomst.
Als daar niet aan voldaan wordt, dan kun je hem RMAen.

Het geheugen is dus wel goed(Er zitten geen slechte plekken in), maar het is niet goed genoeg(Het draait niet op de aangegeven/beloofde specificaties).
Probleem is op gelost. Op een ander forum stond dat het flashen met een ander bios het probleem zou oplossen. Alleen de bios is van een ander bord (GA-K8NSNXP-939 versie f8).

Verwijderd

Madnessy schreef op zondag 06 februari 2005 @ 08:44:
[...]

Probleem is op gelost. Op een ander forum stond dat het flashen met een ander bios het probleem zou oplossen. Alleen de bios is van een ander bord (GA-K8NSNXP-939 versie f8).
Welk verschil zit er tussen die BIOS'en ?

Ik heb zelf een K8NS Ultra 939 en heb er de laatste F5 versie ingezet. Maar ik blijf rare IDE problemen hebben.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:46

rapture

Zelfs daar netwerken?

www.memtest.org, cdr branden, ermee booten en minstens 1 nachtje laten draaien.

de passes tellen niet mee bij memtest, bij stabiliteit kijk je toch naar "lange-termijn-effecten".

[ Voor 20% gewijzigd door rapture op 06-02-2005 14:16 ]

• Madnessy
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 13:41:
[...]

Welk verschil zit er tussen die BIOS'en ?

Ik heb zelf een K8NS Ultra 939 en heb er de laatste F5 versie ingezet. Maar ik blijf rare IDE problemen hebben.
Heb je sata schijven er in hangen ??? zo ja , sluit deze aan onderaan (dus niet boven je agp slot)
en geen drivers instaleren voor je ide :)
en het verschil : ????? het enigste verschil is dat de xp een dps module heeft. maar werken doet het wel ;)
Pagina: 1