PC valt uit na 5 sec. (geen beeld)

Pagina: 1
Acties:

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-08 19:28
De pc van een vriend van mij valt na 5 seconden uit:

CPU: AMD 2000+
Mobo: Gigabyte 7VAXP Ultra

Ik heb de voeding al vervangen, RAM eruit gehaald, cpukoeler nagekeken, kabels nagekeken, komt geen beeld. Heb de hele Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nagelopen, search gebruikt..
Ik heb nu de mobo (+proc) en voeding los op de grond liggen (op 2 boeken liggen natuurlijk), nog steeds na 5 sec valt ie uit.

De eigenaar van de pc zei dat hij wel per ongeluk aan de clock-ratio schakelaartjes had gezeten. Nu bleek dus dat sommige waren omgezet (on/off)..
Toen heb ik de mobo-handleiding erbij gehaald en alles op default gezet, maar zonder resultaat...

Verwijderd

cmos clear gedaan?

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 15:37
mobo brak/CPU opgeblazen/mem :?

[ Voor 45% gewijzigd door HiDNN op 29-01-2005 21:32 ]

• Bld-
mja ik vind nergens in mobo-boekje en ook niet op mobo zelf iets om met jumper cmos clear te doen...

( mobo manual online> http://global.giga-byte.c...nual_GA-7VAXP%20Ultra.htm )
Ook heb geen lekkende condensators gezien)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bld- schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:31:
[...]

mja ik vind nergens in mobo-boekje en ook niet op mobo zelf iets om met jumper cmos clear te doen...

( mobo manual online> http://global.giga-byte.c...nual_GA-7VAXP%20Ultra.htm )
Ook heb geen lekkende condensators gezien)
Condensatoren zou vandaag de dag onwaarschijnlijk zijn, bovendien hoor je relatief zelden van die problemen icm Gigabyte borden.

Mbt CMOS clear- tenzij we allebei even blind zijn staat er idd niets in de manual erover :( - crappy...

Oplossing is even simpel als dat het inelegant is - stekker uit systeem, CMOS batterij eruit trekken, powerknop 10 sec ingedrukt houden en CMOS batterij terug doen :z

Oslik blyat! Oslik!

• Bld-
hm, kheb cmos batterij eruit gehaald enzow, maar helpt ook niet, kdenk dat hij maar eens naar de garantie moet gaan kijken...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

misschien wel heel stom gedacht hoor, maar is dat niet een powerbutton die contact maakt en houdt? Als ik m'n PC aanzet en ik hou de powerknop ingedrukt, dan valt-i namelijk na 5 sec ook weer uit

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

mja dat is inderdaad wel waar. meestal als er iets is opgeblazen dan start het systeem of gewoon helemaal niet op of het blijft hangen zonder beeld ofzo, maar k heb nog nooit gezien dat t na 5 sec uitviel. maar van de andere kant, hoe kan een aan uit schakelaar flippen als je de switches op t mobo veranderd :S

• Bld-
mja idd, ik heb ff met een andere power-knop getest, maar daar ligt het dus ook niet aan.

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

JvS schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:20:
misschien wel heel stom gedacht hoor, maar is dat niet een powerbutton die contact maakt en houdt? Als ik m'n PC aanzet en ik hou de powerknop ingedrukt, dan valt-i namelijk na 5 sec ook weer uit
Dit heb ik al paar keer meegemaakt, trekt de kabels die naar je kast gaan voor lichtjes/schakelaars eens uit. En start je mobo met een schroevendraaier, liefst vooraf de handleiding lezen zodat je weet waar je de schroevendraaier moet steken.

• Bld-
rapture schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:41:
[...]

Dit heb ik al paar keer meegemaakt, trekt de kabels die naar je kast gaan voor lichtjes/schakelaars eens uit. En start je mobo met een schroevendraaier, liefst vooraf de handleiding lezen zodat je weet waar je de schroevendraaier moet steken.
zoals ik al zei had ik ook al met een andere power-knop geprobeerd, zonder resultaat.
toch heb ik net nog ff met een schroevendraaier geprobeerd, maar na 5 sec viel ie weer uit..

Verwijderd

Al eens gekeken of hij zichzelf niet uitschakeld omdat de proc te warm word

Net zoals bij asus mobo's kan dat gebeuren die hebben een Asus COP optie (CPU Overheating Protection) wat de pc laat uitvallen als de processor boven de x graden komt.

Verder ook al eens gekeken of er nergens kortsluiting zit?

• reno74
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-08 15:15
Al gedacht aan een ander batterijtje?

Zoek maar in dit forum op batterij en reboot...

Athlon64 XP 3000+@2000Mhz, 1GB DDR400 , 160GB 8mb SATA , MSI k8t, ATI RADEON 9800pro, 17"tft philips, Lite-0n LTD166s Pioneer A08 en NEC 3500 , 3dmark2003 5754, 3d 2001 18777, Pc2: Athlon XP 1900+, 256 mb DDR, Geforce 3 TI 19"Flatron

Pagina: 1