Toon posts:

Exchange - Priv1.edb recoveren zonder system state

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag van een server alle mail recoveren. Het systeem is met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. Deze start open....en bij preparing network conncections...na een tijdje begint de boel spontaan te rebooten. In de safe mode kun je inloggen, maar zegt deze direct...logging off....shutting down etc. Maar goed. Hier valt echt niks meer van te maken. Ik heb alles al geprobeerd. Er is geen enkele backup aanwezig van data, system-state ed.

Ik kan alle databestanden recoveren en terugplaatsen. Ik heb nu op 1 schijf een volledig nieuwe install gedaan van Small Business Server 2003 en geconfigureerd op een identieke wijze mbt naamgeving/servernaam ed (als de vorige beheerder voordat alles zum himmele ging). Wanneer alles weer in orde (lees data terug) is, zal ik de andere schijf leegmaken en er een softwarematige RAID-1 van gaan maken. Ik zit alleen met het probleem dat ik de mailboxen van exchange server wil recoveren. Ik heb alle mappen van exchange beschikbaar met oa de essentiele bestanden; priv1.edb, prv1.stm, pub1.edb en pub1.stm.

Weet een van jullie hoe ik deze bestanden nog kan recoveren en/of uitlezen zodat ik er bijvoorbeeld .pst bestanden van kan maken en op de nieuwe configuratie kan inlezen? Ik weet dat er programma's beschikbaar zijn om priv1.edb uit te lezen, weet alleen niet welke. Wellicht kan ik het ook op een andere manier proberen binnen de nieuwe configuratie?

Zou het kunnen om de users ed weer identiek aan te maken. De store te dismounten en vervolgens de oude te mounten? Of loop ik dan gegarandeerd vast op de SID's?

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 17:00
Als je de Exchance dir en bestanden nog gewoon kunt benaderen dan is een restore mogelijk. Kij bijv. maar eens naar dit KB-nummer. Dat geeft je een goed begin.

Ik denk echter dat je veel sneller tot een goed resultaat komt door een zg. in place install van Windows uit te voeren. Maak voordat je dit doet wel een ghost van de schijf waarmee je de problemen hebt. En maak tevens een afzonderlijke kopie van de Exchange bestanden.

Hans van Zijl

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
In je installatie van Exchange 2003 moet je nieuw stores aanmaken, net zo als ze aanwezig waren in je oude installatie. Als je de nieuwe stores gemaakt hebt kopieer je de bestanden die je hebt op de plaatsen zoals ze aangegeven staan in de eigenschappen van de verschillende stores en de storage group.

nu probeer je de stores te mounten. vanuit het mapje mailboxes, een submap van de store, kun je door rechts te klikken op een mailbox deze reconnecten aan een beschikbaar active directory account (mogelijk moet je deze opnieuw aanmaken als deze niet bestaat).

zodra de mailbox geconnect is aan een active directory account kun je er met bv. een outlook client mail uit recoveren. ook kun je de tool exmerge gebruiken. deze staat op de exchange cd als ik me niet vergis. met deze tool kun je meerdere mailboxen tegelijk naar pst bestanden schrijven.

Verwijderd

Er is een tool van Ontrack genoemd PowerControls, die kan mdb files uitlezen en alles mailboxen/mailtjes naar een pst kopiëren, werkt echt erg mooi, heb het meerdere malen moeten gebruiken.
dit pogramma is echter niet gratis, mocht je interesse hebben ;)
suc6 ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er mee aan de slag...alvast bedankt voor jullie replies. Ik ga eerst de tool eens uitchecken. De simpelste manier eerst zullen we maar zeggen ;) Goede dingen hoeven voor mij niet gratis te zijn. Ik ga eens aan de slag...

Verwijderd

Topicstarter
Deze software werkt schitterend...binnen een paar klikken kun je de mail recoveren. Kost wel wat om 4 mailboxen te recoveren.....maar zeker de moeite waard. Jammer dat je niet een aantal mailboxen kan recoveren in de demo. Wellicht dat je meteen een antwoord hebt op de volgende vraag: kun je als je een licentie van 250 users koopt deze gebruiken om meerdere databases te recoveren op meerdere servers (oftewel ik leg het pakket op de plank om voor klanten eea te recoveren in deze situaties?).

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 21:12:
Deze software werkt schitterend...binnen een paar klikken kun je de mail recoveren. Kost wel wat om 4 mailboxen te recoveren.....maar zeker de moeite waard. Jammer dat je niet een aantal mailboxen kan recoveren in de demo. Wellicht dat je meteen een antwoord hebt op de volgende vraag: kun je als je een licentie van 250 users koopt deze gebruiken om meerdere databases te recoveren op meerdere servers (oftewel ik leg het pakket op de plank om voor klanten eea te recoveren in deze situaties?).
Dan moet je de End User License Agreement eens goed doorlezen van Ontrack. Ik denk niet dat je het voor meerdere klanten mag gebruiken maar als je het nergens kunt vinden kun je ze allicht een e-mail sturen met deze vraag.
Pagina: 1