Toon posts:

Wanadoo Lite PPoA Speedtouch Sweex router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Sinds kort heeft een kennis van mij Wanadoo Lite. Aangezien hij zijn internet wil delen met zijn kinderen hebben we een router aangeschaft. We gingen er van uit dat elk router wel zou werken aangezien de verkoper ook overtuigt was dat deze router de verbinding wel zou delen.

Na een dag op internet te zoeken naar een mogelijke oplossing hebben we de helpdesk gebeld van Wanadoo. Die vertelde mij dat ze de PPoA protocol gebruikten. Tijdens het configureren van deze router heb je geen PPoA, wel PPoP enz.

Nu hebben we 2 opties:
1. Een andere router halen. Maar dan welke? Welke router ondersteunt PPoA?
2. Ik heb op de forum gelezen dat het opties zijn om je speedtouch in te stellen als router, maar hoe moeten we dit doen? En hoe moet die Sweex router ingesteld worden?

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Modem is Speedtouch 510
Sweex router 4 poorts

Op dit moment kunnen we maar op een pc internetten. Hoe stellen we het zo in dat we ook andere pc's kunnen internetten.

Alvast bedankt

Verwijderd

die speedtouch 510 modem is tevens een router, je kan er gewoon een switch aanhangen,
de router kan je ook gewoon gebruiken. (als het goed is hoef je niks voor je verbinding in te stellen. alleen je gateway wordt dan 10.0.0.138 (is tevens de modem))

(router alleen werkt niet.)

pc1
vb ---modem--- router /switch/hub---{
pc2

modem geeft een range af vanaf 10.0.0.150 tot 200 en router van 192.168.0.2 tot xx

crosscable ligt aan de switch. (mijn switch (16 poort) is autosensing)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 20:14 ]

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
prima heb exact hetzelfde hier

breng je sweex router terug naar de winkel en ruil hem in voor een switch
prik de router --> switch (geloof cross kabel weet niet zeker)..

en vervolgens vanaf je switch naar je computers (met rechte kabels) en niks meer instellen op je speedtouch 510.. dat is allemaal al gebeurd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Morphine op 29-01-2005 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK bendankt werkt perfect :D

speedtouche met een crosscable vast gemaakt aan een switch en dan naar de pc straight en het werkt :D

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:42:
OK bendankt werkt perfect :D

speedtouche met een crosscable vast gemaakt aan een switch en dan naar de pc straight en het werkt :D
:>