Toon posts:

[php] heel simpel login script met 1 wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goede avond,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een heel simpel php login scriptje, als ik ga zoeken op google en forum vindt ik alleen maar, heele ingewikkelde scripts, bijvoorbeeld met database en met 10 wachtwoorden, en ip bloking enz. Het enige wat ik wil is 1 pagina beveiligen met 1 wachtwoord en geen gebruikersnaam, ook alle ip adressen moeten met hetzelfde wachtwoord in kunnen loggen.

Is er iemand die tips heeft of links van forums/sites waar ik hier iets meer over kan vinden???

GR, kjappert

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Kan dat gewoon dan niet met .htacces op de server?

mmm nee dat heeft natuurlijk een gebruikersnaam..maar toch... een naam en een wachtwoord is toch niet direct dodelijk?

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
nee dat klopt dat is ook niet zo'n probleem, maat ik wil het gewoon graag in php hebben, ik weet dat het geen probleem moet zijn?? Ik kan er alleen niet nuttigs over lezen

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
heb wel een tip, en dat is leer php... En nog een tip is lees even de forum regels..
jouw topic is namelijk niet echt toegestaan, want we zijn hier niet om jou code te schrijven. 8)7

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:42

Nik

Heb je beschikking tot een server? Blokkeer dan gewoon direct een directory. Volgens mij zeer simpel, én het meest doeltreffend!

Vooral met cPanel is het makkelijk te configureren!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
maar omdat ik in een goede bui ben..

waarom niet zoiets als

<?

$password = "blabla";
$givenpassword = $GET_[password];

if (!$givenpassword) {
inlog scherm code }
else if ( $givenpassword != $password ) {
verkeerd wachtwoord )
else {
pagina
}

Heb al tijdje geen php meer gedaan maar het is ongeveer wel goed( wsl niet precies )

Verwijderd

Dan nog een 'setcookie' zodat de gebruiker niet steeds zijn
wachtwoord hoeft in te vullen en je bent klaar. :D

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:33

M-ThijZ

Riding on Rails

Nee, maar hij vraagt zich wel af of er een mooie manier is. Ik heb me dit zelf ook wel eens afgevraagt maar meestal dan toch een .htaccess genomen omdat dat net zo snel ging. Volgens mij kun je wel wat met http-auth: http://nl2.php.net/features.http-auth.

heb wel een tip, en dat is leer php...
Een beetje een null tip.

Verwijderd

Als je het heel simpel wilt houden:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$correctpassword = "wachtwoord";
$inputpassword = $_POST['password'];

if($inputpassword != $correctpassword) {

// HTML formuliertje met wachtwoordveld & submitbutton

} else {

// Gevoelige info

}
?>

-edit
Is er iemand die tips heeft of links van forums/sites waar ik hier iets meer over kan vinden???
Gewoon een simpele php tutorial nemen en je verstand gebruiken, dan ben je al zo ver om zoiets als hierboven te programmeren ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een script gevonden en aangepast en geupload naar de server en getest en het werkt!!! ;)

Nu heb ik een probleem als ik gewoon aleen het inlogscript uploed werkt het perfekt, allleen ziet dat er niet mooi uit en past dat totaal niet bij de stijl van mijn website, dus heb ik geprobeerd om het script te includen in mijn standaard pagina's, zodat het er netjes uitziet!!Maar wat gebeurt er dan het script werk niet meer, ik krijg deze error:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/t/trutfotos.nl/HTML/login.php:6) in /var/www/t/trutfotos.nl/HTML/login.php on line 145

Het raare is dat het losse inlogscript wel werkt, maar dus niet als het include in een van mijn pagina's. Wat ik ook heb gedaan is het script gewoon copieren en toevoegen bij eenm van mijn pagina's, met de gedachten dat het mischien aan het includen lag!!
Maar dan krijg ik dezelfde error,!!

Wie weet er de oplossing

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

kjappert, met je topic breek je zowat elke regel die hier in dit subforum geldt. :) Scriptrequests mogen niet, en nu vraag je ook support op een script van een ander. Op zich zijn de mensen hier niet zo lullig om niet te helpen, maar je zal toch wel wat code moeten laten zien, of zelf debuggen. Kijk naar regel 6 en 145 van je bestand, en kijk welke functies er gebruikt worden. Kijk dan op [norml]www.php.net/functienaam[/], en dan zie je waarschijnlijk wel wat je fout doet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:51

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Dit is wel heeel eenvoudig..
Pak de errormelding en ga naar google ofzo, en zoek op uthenticatie in de php manual :X

Wat je doet is een header sturen naar de client waarin je zegt dat hij zich moet authenticeren, maar als je al output hebt gedaan naar de client dan krijg je die error. Je moet er dus voor zorgen dat er niets voor of na de <? en ?> staat zodat de output van je php het eerste bij de client is.

Probeer verder ook eens te snappen wat je ript, dat scheelt ook nog een boel

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.