Toon posts:

Nieuwe pc (samenstellen) Gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben dus bezig met het samenstellen van een pc, die ik rond maart ga kopen, ik heb dus het volgende

Behuizing : Asus TA 250
Processor : AMD Athlon 64 3000+ (1.8 GHZ)
Mobo : Asus A8N-SLI Deluxe
Geheugen : Corsair XMS Dimm 1 GB
Grafische Kaart : Asus EN6600 GT/TD
DVD Brander : Asus DWR-1604p
harde schijf : Maxtor S-ATA 200 GB

Nu is mijn vraag is deze pc goed voorbereid op de toekomst en kan ik er redelijke games op spelen?
Mischien is het ook wel handig om er een tv kaart bij te doen of een tweede 6600 gt want dat was mogelijk geloof ik met SLI is dat beter denken jullie en wat voor resultaat krijg je dan beter?

Kan je ook een 6600 gt en dan bijv een 6800 ultra naast elkaar zetten?

Aangezien ik hem pas in maart ga kopen weten jullie dan ook of er in de tussentijd betere mobo's uitkomen want die ik nu heb is wel een goede geloof ik.

groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een systeem waar je voorlopig de games goed mee kan laten lopen.
Je kan niet een 6600 gt en een 6800 ultra in sli laten lopen, dus je kan er later een 6600 gt bij zetten. Ik zou zelf gaan voor nu een 6800 gt, en dan later nog eentje bij plaatsten. Een 6800 gt, is niet echt veel minder snel als 2x 6600 gt in sli. Je kan er ook wat reviews van opzoeken op bijv. Tom's Hardware.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Als je hem pas in Maart gaat kopen, moet je dan pas je definitieve keuzes maken. Ook al weten wij hier een boel van compu-hardware, een glazen bol waarin we de prijzen en het aanbod over een dikke maand kunnen zien, hebben we niet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AJ1815 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 04:10:
Als je hem pas in Maart gaat kopen, moet je dan pas je definitieve keuzes maken. Ook al weten wij hier een boel van compu-hardware, een glazen bol waarin we de prijzen en het aanbod over een dikke maand kunnen zien, hebben we niet!!!
Nee maar dit systeem gaat het worden tenzij er voor die tijd nog een betere moederbord uitkomt dan gaat die er gewoon in. zo moet je het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Waarom koop je een s939 CPU en een s939 mobo en vervolgens maar één reepje ram van 1 GB???
Die cpu en mobo ondersteunen dual channel ddr, en volgens mij is 2x 512 ook nog goedkoper ook?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is 2x 512 maar ik wil beginnen met 1 gb en het later vanzelf gaan uitbreiden het kan maximaal tot 4 gb zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:03:
dat is 2x 512 maar ik wil beginnen met 1 gb en het later vanzelf gaan uitbreiden het kan maximaal tot 4 gb zag ik.
4gig is nergens voor nodig. 1 gig word al zelden gehaald. Daar heb je voor de komende hele lange tijd genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2005 ik vind dat altijd wel handig... maar volgens mij is het wel een goed systeem verder.. ga je duclchannel doen dan heb je echt never nooit 4gieg nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog wat anders,

als je 2 keer een geforce 6600 gt erin doet is dat dan sneller dan bijv een 6800 ultra?
en als je dat hebt 2 keer een 6600 gt op sli kan je er dan wat jaartjes mee vooruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 23:37:
nog wat anders,

als je 2 keer een geforce 6600 gt erin doet is dat dan sneller dan bijv een 6800 ultra?
en als je dat hebt 2 keer een 6600 gt op sli kan je er dan wat jaartjes mee vooruit?
1 reepje van 1 GB nemen ipv 2x512 MB is gewoon ronduit gezegd dom... Het is veel te duur voor wat je ervoor krijgt en je benut Dual-Channel niet!!! Maar ja, als je geen commentaar aan wil nemen, waarom vraag je hier dan nog om advies??? [/botte modus]
Hetzelfde (maar dan eigenlijk andersom) geldt voor de SLI opstelling. Het is nu natuurlijk veel verstandiger om een 6800GT erin te stoppen ipv 2 keer een 6600GT. ZO houdt je de mogelijkheid open voor een SLI-opstelling in de toekomst.

Wat mij betreft zijn er altijd twee dingen heel belangrijk bij een hardware advies: prijs/prestatie verhouding en toekomstmogelijkheden. Als je je daar nu eens goed in verdiept voordat je elke vraag waar je zelf een antwoord op kan vinden door wat moeite te doen hier zo maar neer typt, begin je bijna op een echte tweaker te lijken.

www.tomshardware.com is bijvoorbeeld een site waarop je ontzetten veel terug kan vinden. Maar als je de Search hier op GoT een beetje uit probeert zal het je ook veel antwoorden opleveren!!! Succes!!!

[ Voor 5% gewijzigd door AJ1815 op 31-01-2005 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
het zou ook heel erg handig zijn als je er een budget bij geeft en zoals medetweakers al zeiden:" je moet pas een definitieve beslissing maken als je in de winkel staat (of op een webwinkel surft)

verder zou ik van de kast wel de 360 watt versie nemen en als je sli gaat draaien houdt dat zelfs niet over.

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 17:57
En neem de NEC ND3520 DVD-brander (of ND3500) ... al vele malen als beste getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is echt grappig om te zien hoe je spreekt over 4gb ram in een gaming machine, als uit benchmarks is gebleken dat 1gb tegenover 512mb ram bij Doom3 op de allerhoogste settings NIKS uitmaakt. Maar het is zoals AJ1815 zegt, waarom kom je hier om raad vragen, als je die dan toch gewoon de wind in blaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mischien wordt deze zin verkeerd begrepen,

Hier bedoel ik mee dat ik 2 x 512 mb had geselcteerd i.p.v 1 gb reepje. en dat je het geheugen maximaal kan uitbreiden tot 4 gb, dus ik zeg niet per se dat ik dat ga doen.

Maar bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:34:
mischien wordt deze zin verkeerd begrepen,

Hier bedoel ik mee dat ik 2 x 512 mb had geselcteerd i.p.v 1 gb reepje. en dat je het geheugen maximaal kan uitbreiden tot 4 gb, dus ik zeg niet per se dat ik dat ga doen.

Maar bedankt voor de informatie.
als je 2X512 mb neemt kan je niet meer uitbreiden tot 4GB hoor dat is ook niet nodig, maar als ik jouw was zou ik gewoon 1 6800GT kopen, ben je zeker klaar voor de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40
Kijk t.z.t. weer, want tegen de tijd dat je het wilt kopen kan er al weer genoeg veranderd zijn qua prijs :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.