[TV-out] Radeon 9500 op 800x600 via composiet

Pagina: 1
Acties:

• NeonRacer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09-2025
Ik probeer middels mijn Radeon 9500 de tv-out werkend te krijgen.

Omdat mijn TV geen S-video ondersteunt het ik 'm verbonden middels composiet (de gele tulp stekker), hierdoor krijg ik keurig een kleurensignaal binnen op mijn TV (Samsung).

Alles leuk en wel, waren het niet dat de signaal wat uitgezonden wordt 1024x768 is. Dit kan mijn tv niet aan. Dit wil ik graag verlagen naar 800x600. Maar waar kan ik dit instellen (is dit uberhaupt mogelijk)?

Ik gebruik de laatste Ati driver (5.1), ik maar gebruik van PAL B, andere werken niet naar behoren. In de grote TV-out FAQ kan ik het antwoord niet vinden.

Hoe kan ik mijn TV-out beeldvullend krijgen?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:13

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Manier 1:

• Sluit je TV aan
• Zet je TV als primaire beeld (rechtermuisknop desktop -->eigenschappen-->instellingen -->geavanceerd-->weergaves)
• Verander de resolutie
• Klaar :?

Manier 2:

• Sluit je TV aan
• Rechtermuisknop desktop -->eigenschappen-->instellingen klik op monitor 2
• Verander resolutie
• Klaar :?

offtopic:
Had je ook wel zelf kunnen uit zoeken imo, Gewoon trial and error :)

[ Voor 105% gewijzigd door Notna op 29-01-2005 19:15 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• NeonRacer
Bij manier 1 heb ik geen mogelijkheid om de TV als primair te benoemen

Bij manier 2 kan ik wel de resolutie veranderen van de 2e monitor, maar dat is de 2e monitor en niet de TV (staat namelijk al op 640x480)

Nog andere manieren?

Edit:
De enige manier waarop het lukt is op de resolutie van de pc monitor te verlagen... Maar het is uiteraard niet wenselijk om dat iedere keer te wijzigen als ik een film op de tv wil bekijken.

[ Voor 30% gewijzigd door NeonRacer op 29-01-2005 19:38 ]

• Squatto
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-07 16:26
Probeer eens de resolutie op die je op je monitor draait naar 800x600 te zetten,
als het goed is werkt het dan wel.

• NeonRacer
Squattto schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:43:
Probeer eens de resolutie op die je op je monitor draait naar 800x600 te zetten,
als het goed is werkt het dan wel.
Dat had ik idd al opgemerkt, zie edit hierboven.

Toch bedankt.

Verwijderd

Je kunt niet je resolutie veranderen als je op beide beeldschermen hetzelfde ziet. Als je de TV hebt aangesloten klik je op het tweede beeldscherm en vink je onder aan: "Extend my desktop onto this monitor". Dan kan je de resolutie van de TV apart veranderen.
Pagina: 1