AP en Switch op Dlink 604 router

Pagina: 1
Acties:

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
Heb vandaag een simpel netwerkje in elkaar gezet, maar na een aantal minuten valt het netwerk gewoon uit, ik kan dan bepaalde pc's niet meer pingen etc...
Hier een schematje, elk rode omcirkeling is een verdieping:

Afbeeldingslocatie: http://www.jorisvan.easynet.be/tmp/tweakers.net/naamloos.JPG

Het probleem:
Wanneer ik de 5port switch op de dlink router aansluit met een straight kabel maken ze met elkaar verbinding, na een paar minuten is het onmogelijk om pc3 en pc4 nog te pingen, het internet is op die pc's dan ook weg, vervolgens blijkt de belkin accespoint ook vast te lopen en moet ik hem even zonder stroom zetten, het zelfde voor die 5port switch.
Ook heb ik gemerkt dat het netwerk nogal druk bezig is op sommige momenten terwijl de pc's niks aan het doen zijn aan de hand van de leds op de 5port switch.
Na veel uitproberen, als ik de 5 port switch er aan hang, ligt het netwerk eruit, dus lijkt het mij dat de dlink router niet 2 uplinks tegelijk aankan ? ( 1 naar de AP en 1 naar de switch) ofwat denken jullie :s

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Zwam Zwam Zwam.

Poging 2 van een nuttig verhaal.

Is het niet zo dat je een routing loop krijgt omdat er ergens een pc is met een wireless en vaste netwerkkaart die toevallig in xp heeft te weten gekregen dat ie beide netwerken moet bridgen op die manier krijgen namelijk een routing loop wat tot gevolg heeft dat binnen de kortste keren een van je componenten crashed. (been there done that)

Een accespioint en een switchje moet gewoon goed aan die dlink te knopen zijn en zo 123 zie ik niet veel vreemds in je schema, mischien heb je nog meer info over je netwerk ?

[ Voor 119% gewijzigd door raymonvdm op 29-01-2005 21:47 ]

• The_wave
De vasten netwerkkaarten in de laptops zijn uitgeschakeld en niet aangesloten dus een loop kan er toch niet zijn?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Probeer het anders een met zo min mogelijk onderdelen.

Begin dus met je kabel modem en router en plaatst daarna steeds meer componenten bij en kijk wanneer het netwerkverkeer explosief stijgt, owje netwerkkaarten forceren op goedkope switchen kan ook wel eens dit effect hebben bedenk ik met net.

Ik moet mijn 3com netwerkkaartjes netjes op auto laten staan wil ik mijn wlinx switch niet over de zeik helpen is dat mischien het probleem?

• The_wave
Ik heb nu alles één voor één aangesloten
dlink router en AP is ok
dlink router en 5port switch is niet ok :)
En nog iets ontdekt, wanneer ik 1 pc op de 5port switch aansluit blijft alles werken, welke pc maakt niet uit, vanaf 2 pc's kan ik enkele minuten pingen naar de andere pc's in het netwerk en dan is het gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door The_wave op 31-01-2005 19:49 ]