Panasonic NV-DV2000 video capturen

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-02 13:57
Ik heb met een digitale videocamera wat opnames gemaakt op een Panasonic DVM60 bandje. Nu wil ik deze op mn harde schijf krijgen zodat ik ze kan bewerken enzo. Ik heb van de universiteit waar ik het voor doe een Panasonic NV-DV2000 zonder verder maar iets erbij meegekregen. Er zitten 2 kabels bij om m op mn comp aan te sluiten. Een met een hele kleine aansluiting (geen idee wat t is maar t is nog kleiner dan mini-usb) en een Firewire. Die 1e heb ik niet, die 2e wel. Als ik m in mn firewire poort vindt mn computer helemaal niets. Ik heb op internet gezocht maar drivers of een handleiding maar ook daar niets kunnen vinden.

Wie o wie kan me helpen? Ik heb echt geen idee wat nu te doen :?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:17
Uitgaande van een correcte aansluiting van de mini-dv speler op de pc is een blik in de handleiding van de Panasonic misschien nuttig; je weet maar nooit wat voor addertjes er eventueel aanwezig zijn.

Herkenning van de Panasonic door het besturings-systeem is ernstiger als dat niet lukt. Zoek eens op de site van de maker van het besturings-systeem voor mogelijke issue's. Een briefje naar Panasonic is ook een goede mogelijkheid.

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-02 13:57
Heb t al gevonden :D

Er zitten 2 poorten op t panasonic apparaat en achter een klepje een 'geheim' schakelaartje om tusen beide poorten te switchen. Deze stond op de verkeerde poort |:(

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:17
nielsgeode schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:27:
Heb t al gevonden :D

Er zitten 2 poorten op t panasonic apparaat en achter een klepje een 'geheim' schakelaartje om tusen beide poorten te switchen. Deze stond op de verkeerde poort |:(
RTFM 8) Het blijft nodig. :)