Toon posts:

[XP] Plotseling de focus kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Sinds ik SP2 heb geinstalleerd, heb ik een probleem met de focus van vensters.
Als ik ergens mee bezig ben, kan plotseling de focus van dat venster afgaan.
Als ik aan het typen ben, ben ik dus plotseling in het niets aan het typen, ook als ik aan het internetten ben heb ik dit probleem.

Andere oplossingen die ik heb gezien hadden te maken met de Gmail notifier, deze en andere soortgelijke programma's heb ik echter niet geinstalleerd.

Hier zijn nog 2 linkjes naar screenshotjes, bij de eerste de gewone stand, bij de andere hoe het is nadat ik de focus ben kwijtgeraakt.
Volgens mij overbodig, maar wie weet.
De focus in een gewone situatie.
Nu ben ik plotseling de focus kwijtgeraakt.

Weet iemand hoe dit kan en hoe ik het kan oplossen.
Bvd,

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Zal toch vrijwel zeker met een ander programma te maken hebben.
Dus ga eens een tijdje draaien zonder andere programma's (alleen IE bijvoorbeeld, via systray of liever taakbeheer alle andere niet-Windows apps killen) en kijk of het probleem zich dan nog steeds voordoet :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat zou je verwachten, maar ik heb sindsdien niets meer geinstalleerd.
Maar ik ben niet de enige met die probleem:
Forum van winbar.nl:
I have noticed since upgrading to XP SP2 that randomly all my windows blink, and then I lose focus on the window that I was working in. This only happened on 1 out of 5 pc's I upgraded (and now I realize it's the only pc that I run winbar on, as it is my "main" pc). "Conveniently", I had a hard drive going out on that system and so I rebuilt from scratch using a SP2 integrated OS cd. After installing Winbar the issue came back.
Linkje: http://winbar.nl/forum.php?thread=482

Ik ga nu dus wachten op een update van winbar, want versie 2.xx is nog niet zo geavanceerd als versie 1.2.xx

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 19:39 ]