[raid 1 (mirror)] met windows xp raid 1 draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
naar mijn idee kan je verschillende soorten raid draaien software matig in windows xp pro
ik heb een 80 en 40 gb hd in een pc zitten.
ik wil op allebij de schijven een partitie van 20 gb en deze raid 1 draaien.
dit moet toch kunnen ?
ik kan nergen terug vinden hoe ik kan mirroren
de optie is er wel als ik rechtermuisknop op een partitie in discmanagment klik maar ik krijg deze optie maar niet open
iemand enig idee hoe het wel zou kunnen ?

Verwijderd

Deze optie zit uitsluitend in de Server variant van Windows. Wel kun je bepaalde bestanden hacken, zie de FAQ van dit subforum hiervoor.

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
http://balusc.xs4all.nl/ned/twe-wrh.html
deze uitleg heb ik gevonden
maar ik moet dus een pc installeren voor iemand anders en absoluut geen problemen ermee krijgen
heeft iemand problemen gekregen met raid 1 in win xp pro of andere versies?
of heeft iemand, iemand met problemen gehoord?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Vergeet ook niet dat je de schijven eerst moet omzetten naar dynamische schijven, als je dat niet doet dan zal je het niet werkend krijgen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:10:
Deze optie zit uitsluitend in de Server variant van Windows. Wel kun je bepaalde bestanden hacken, zie de FAQ van dit subforum hiervoor.
Dat is idd zo voor raid 5. raid 0 en raid 1 worden in Windows XP Pro gewoon ondersteund.

Je moet daarvoor eerst je disk omzetten naar een "dynamisch volume". Die kan je dan gaan indelen en striping of mirroring partities maken. Een dynamische disk kan je niet meer benaderen met tools als Partition magic, waardoor je vrij had vast zit aan de indeling die je initieel maakt: nadien veranderen is omslachtig en eigenlijk zelfs niet een te raden. Natuurlijk kan je wel de volledige disk leegmaken en hem dan terug naar een standaard volume converteren.

Echt problemen heb ik nog niet ervaren met de windows software raid, al kan ik wel een aantal nadelen opnoemen: het feit dat je disk windows only te benaderen is, lastige of geen uitbreidigsmogelijkheden (MS biedt wel een functie om een partitie te extenden, maar dan maakt ie eigenlijk gewoon een tweede partitie aan...), performance is niet je dat,...

ik zou leggen lees je eerst wat in voor je het doet, het kan je wel wat gevloek besparen ;)

Verwijderd

Weet je wel heel zeker dat mirroring in WinXP Pro zit?

Ik dacht het volgende:
Home: niks
Pro: striping, spanning (JBOD), simple volumes
Server: mogelijkheden van Pro, + Mirroring + Raid5

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

RAID FAQ, hiermee moet je wel uit te voeten kunnen ;) Kijk onder "Hardware of Software".
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.