Toon posts:

vervanger van pentium 3 koeling

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
omdat de fan (20mm) van m'n oude pentium 3 zo'n herrie maakte, en ik geen zin had om een nieuwe 20mm te kopen, omdat die na een tijdje toch weer hetzelfde geluid gaat maken heb ik zelf maar een koeler gemaakt :)
ik dacht, misschien handig als iemand hetzelfde probleem had 8)
Afbeeldingslocatie: http://img162.exs.cx/img162/8959/p12900196kl.jpg
stukje triplex om achterop de fan te maken (hier 92mm maar werkt beter met een 80mm denk ik)
tussen de triplex en de fan doe je tiewraps die je onder de 2 schroefjes van de oude kleine fan doorhaalt. doordat de fan er half bovenuit steekt blaast ie over de zijkant van het koelblok, en da heeft ook weer een zuigende werking :) en het stuk dat er bovenuit steekt blaas het ook in de richting van je case casefan :P
werkt nou op 5V, lekker stil en hij wordt handwarm 8)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Eigenlijk is het niet de bedoeling dat je een topic opent als je iets gedaan hebt o.i.d. ;)
Dan zouden er nl. honderden topics per dag extra bijkomen :P

Verder wel geinig gedaan, er zijn nog veel meer methoden : Kabelbinders, lijmen, koeler in het heatsink schroeven e.d. :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dit lijkt me mooi in het kleine mods topic passen, verder vind ik het wel vet gedaan, goed koelen zal het zeker wel doen :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:42
Idd, gewoon beetje handig zijn. Ik heb al zo vaak op een alternatieve manier fan's bevestigd, alleen daar zou ik al een handvol topics kunnen starten zoals de jouwe :+

En zou je 'm écht kwijt willen op dit forum, dan is dit het meest geschikte topic: [rml][ CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 9[/rml] :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.