Toon posts:

[OSX] hoe applescript bestanden branden op cdrom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een aantal applescript bestanden staan op een Mac. Deze mac heeft echter geen cdbrander. Deze bestandjes moeten wel op een hybride cdrom komen te staan.
( staat nl een programma op de cd voor Mac dat applescriptjes nodig heeft om )

Ik wil nu de bestanden naar mijn windows xp computer halen en dan branden met macImage, een programma om cds mee te bakken voor PC en MAC. ( zie www.macimage.com ).

Maar als ik de bestanden naar mijn pc kopieer zijn en ik brand ze, dan lijken het textbestanden op de Mac.

Wat kan ik hier aan doen?

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Kun je niet met een fatsoenlijk cd burn/mastering pakket zoals Toast een cd masteren, hiervan een ISO image maken en deze vervolgens branden op een PC?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Topicstarter
dat is niet het probleem. Ik krijg wel een cd klaar die op een mac draait met windows bestanden: als ik bijvoorbeeld met flash op de pc een hqx file maak werkt dat wel, maar de applescriptjes staan op de mac, deze moet ik ook op de cd er bij zetten...
het probleem zit er volgens mij dus in dat de applescriptjes die ik over het netwerk kopieer niet als mac bestandsformaat er op komen te staan ( binhex??? heb pas sinds 2 dagen een mac, dus heb er niet zoveel verstand van )

( moet dus van En de pc En de mac bestanden kwijt op een cd die op beiden systemen draait en deze branden op de pc )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 18:06 ]

• Dafman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-12-2024
Misschien kun je er een DMG bestand van maken met het programma DropDMG en dit vanaf je pc op cd bakken?

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:04:
het probleem zit er volgens mij dus in dat de applescriptjes die ik over het netwerk kopieer niet als mac bestandsformaat er op komen te staan ( binhex??? heb pas sinds 2 dagen een mac, dus heb er niet zoveel verstand van )
Dat komt door het kopieren van files van een HFS+ naar FAT32/NTFS filesystem... alle extra info over de bestanden (metadata) die in je HFS+ filesystem op de mac zijn opgeslagen raak je hierbij kwijt. Ergo, na het kopieren van deze files naar de PC en vervolgens hierop branden herkent geen enkele Macintosh deze bestanden meer.

Wat je dus volgens mij eigenlijk wilt is een CD die leesbaar is door een Mac én PC, dus kom je automatisch op een hybride image terecht. Ook deze kun je met een goed CD/DVD mastering pakket in elkaar zetten. :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Topicstarter
ja snap dat ik een hybride image moet maken, maar hoe krijg ik dan die aplle files in dat image?
kan een ander pakket dan wel die metadata meenemen als je de file over het netwerk kopieert?
of moet de image op de mac gemaakt worden, en zo ja, kunnen windows bestanden dan wel gewoon over het netwerk op de mac gezet worden en meegenomen worden in de image?

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je nou via Disk Utlity een image maakt, daar alle bestanden in gooit en vervolgens de image als bestand op een CD brandt?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken, ik heb de oplossing:

Het lag niet aan het brandprogramma maar aan het omzetten van de files naar binaries.
Blijkbaar ziet cdeverywhere of macimage de mac bestanden pas als ze omgezet zijn naar .bin bestanden.

voor diegenen die het zelfde probleem tegenkomen:
DropMacBinary
Pagina: 1