Online audio opnemen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• ekkoper
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Hey!
Ik hoop dat deze vraag hier gesteld mag/kan worden, anders moet je 'm maar verplaatsen..

Ik vroeg me af of het mogelijk is om een website te maken waarop je bezoekers audio op kunt laten nemen. Wat ik zou willen is dat mensen met ene microffon op die site bijvoorbeeld iets inspreken dat vervolgens als .wav-file (oid) wordt opgeslagen op de server.
Heeft iemand enig idee of dat mogelijk is?
Ik kon via google niets vinden..

Alvast bedankt

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ik denk dat flash wel kan omgaan met invoer van geluid. maar dan zal je zeker moeten gaan scripten binnen en buiten flash.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-04 20:04

phizzie

always look on the bright side

Persoonlijk denk ik dat je vraag mag, want ik hoop dat je dit als een soort videoboodschap bedoelt, en niet om complete live-sets op te gaan nemen.
Echter denk ik niet dat er op dit moment zoiets bestaat, een mogelijkheid die een website biedt om media op te nemen. Dat gebeurt dan nog steeds met een client die op de internetserver iets opslaat. Als ik je goed begrijp wil je op die manier een server op afstand gebruiken om live geluiden op te slaan. Dat betekent dat je een enorm snelle verbinding nodig hebt voor hoge kwaliteit. Aan de andere kant kun je voor een gesproken bericht makkelijk volstaan met telefoonkwaliteit, dus dan heb je aan enkele Kb's genoeg, dus ook aan bandbreedte.

aw snap, was dat het alweer?

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Een stuk makkelijk is om ze gewoon toestaan bestanden te uploaden. Maar dit is denk ik niet helemaal wat je wil..

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:58
Aan de instellingen van flash te zien moet het wel kunnen:
Afbeeldingslocatie: http://erik.kabel.utwente.nl/got/flash.jpg
Ik zou alleen niet weten hoe je het moet implementeren...

Regeren is vooruitschuiven

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat zou je er mee willen bereiken :? Iets dergelijks is dnek ik veel makkelijker via Skype oid - dan ben je ook meteen van het opzetten van de server af :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Met een Java applet zal het waarschijnlijk ook wel kunnen. Hoe dan ook zul je een stukje clientside, en een stukje serverside scripting nodig hebben.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• GrimaceODespair
  • Laatst online: 16-05 07:20

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Zoek eens op de FlashCom server. Die kan precies wat je wil, als je ervoor wilt betalen :)

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29
Met Flash kun je als het goed is gewoon de microfoon gebruiken :)

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

MisterData schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:33:
Met Flash kun je als het goed is gewoon de microfoon gebruiken :)
Met Flash kun je gewoon de microfoon gebruiken... lokaal (dwz: binnen je swf). Je kunt niet opslaan ofzo. Zelfde verhaal met de webcam. Pas in combinatie met FlashCom (ook van MacroMedia) kun je media gaan opslaan (streamen naar de server), en dan nog alleen serverside.

[ Voor 6% gewijzigd door GrimaceODespair op 30-01-2005 16:12 ]

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29
En je kunt het met Flash dan ook niet wrappen in een HTTP-request ofzo (die je vanuit Flash heel makkelijk kunt doen) :? Of kun je dan helemáál niet bij de geluidsdata?

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

MacroMedia heeft het slim aangepakt. Ze gebruiken hun "proprietary" RTMP-protocol. Als je heel veel tijd hebt, kun je dat mss wel illegaal reverse-engineeren ja :)

Pagina: 1