Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[DVD Surroundset] Is aansluiten op de pc mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.025 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11 01:06
Ik heb dus zojuist met mijn stomme kop een DVD surround set gekocht ipv een exemplaar bestemd voor de pc.

De situatie is zo:

5 boxen ----> Subwoofer > een soort 3,5 mm jack > tulip

De tulip connectors hebben de volgende kleuren:

Left side; right side: Blauw, Grijs
Subwoofer, C(enter??): Paars, Groen
L en R (ook rechts links?): Rood en wit

Kan ik deze set evt aansluiten op mijn pc of moet ik nu als de wiedeweerga terug naar de winkel om het te ruilen?

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:47
Zit er niet iets van een digitale coax aansluiting op ? deze is oranje of geel van kleur. Want dan kun je 'm zo aansluiten denk ik

[ Voor 19% gewijzigd door E-razor1984 op 29-01-2005 17:34 ]

• Wokkel1982
E_razor_2 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:33:
Zit er niet iets van een digitale coax aansluiting op ? deze is oranje of geel van kleur. Want dan kun je 'm zo aansluiten denk ik
Bedoel je op die woofer of op m'n geluidskaart?

Op die subwoofer zitten 3 van die soort koptelefoon aansluitingen, deze monden elk 3 uit in 2 tulp stekkers.
Is het niet mogelijk om met een kabel oid. hem gelijk in m'n geluidskaart te proppen?
Want voor de rest zie ik geen andere aansluitingen :/

• E-razor1984
wat voor geluidskaart heb je ?

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
Kan je eens een foto nemen van deze situatie?

Je zal waarschijnlijk verloopstekkertjes nodig hebben... Van 3,5mm jack naar 2x Tulp.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Volgens mij zal de winkel er niet veel problemen van maken als je hem gaat omruilen.

Gewoon doen, anders kun je altijd nog zelf met verloopstukjes gaan klooien ;)

• Wokkel1982
Ik heb momenteel niet de beschikking over mijn eigen pc.

Maar volgens mij iet van een SB live! volgens mij met 5.1 ondersteuning maar geen optical out oid.

• Wokkel1982
RoamoR schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:46:
Volgens mij zal de winkel er niet veel problemen van maken als je hem gaat omruilen.

Gewoon doen, anders kun je altijd nog zelf met verloopstukjes gaan klooien ;)
Maar mensen. Is het uberhaupt wel mogelijk om een dvd surround set op een pc aan te sluiten?

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:32

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hangt er vanaf of het een actieve sub is, dus met ingebouwde versterker. Heeft hij die niet, is hij afhankelijk van een losse Surround Versterker, vaak een Reciever. Een PC geluidskaart geeft alleen signaal, geen vermogen. Dus het is niet de bedoeling daar rechtstreeks een luidspreker op aan te sluiten .. geen vermogen, dus geen volume. Hooguit een zeer zwakke toon en een overbelasting van de uitgang van je geluidskaart.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• E-razor1984
Ik begreep je denk ik verkeerd. Maar als het alleen een boxenset is, dus 5 losse speakers en een sub zonder versterker dan werkt het niet.
Is dit een actieve subwoofer dan heeft deze een ingebouwde versterker en kan je dus wel je pc er op aansluiten.

dat is mogelijk ja maar dan krijg je een tulp stekker van je geluidskaar naar je versterker. Deze mixed het dan weer naar een Dolby Surround signaal. Dit is dus een soort van upmixen. Als je echt dolby surround geluid wilt hebben moet je een geluidskaart met een digitale uitgang hebben, bijvoorbeeld een audigy 2.

[ Voor 29% gewijzigd door E-razor1984 op 29-01-2005 17:56 ]

• Wokkel1982
E_razor_2 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:54:
dat is mogelijk ja maar dan krijg je een tulp stekker van je geluidskaar naar je versterker. Deze mixed het dan weer naar een Dolby Surround signaal. Dit is dus een soort van upmixen. Als je echt dolby surround geluid wilt hebben moet je een geluidskaart met een digitale uitgang hebben, bijvoorbeeld een audigy 2.
Kan je niet gewoon ipv tulp, 3.5 jack naar 3.5 jack?

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Het gaat niet zozeer om het aansluiten ... met een soldeerbout kom je een heel eind ;)

Beatwoord eerst eens de vraag of het een actieve subwoofer is (dus met 220V aansluiting) en aansluitingen om daarop weer de satelieten aan te sluiten. :)

edit: en geef anders een fabrikant + type van de speakerset, dan kunnen we met www.google.nl denk ik al een heel stuk wijzer worden ;)

offtopic:
nice icon! _o_

[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-01-2005 18:02 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Wokkel1982
ing._Buttje schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:59:
Het gaat niet zozeer om het aansluiten ... met een soldeerbout kom je een heel eind ;)

Beatwoord eerst eens de vraag of het een actieve subwoofer is (dus met 220V aansluiting) en aansluitingen om daarop weer de satelieten aan te sluiten. :)

edit: en geef anders een fabrikant + type van de speakerset, dan kunnen we met www.google.nl denk ik al een heel stuk wijzer worden ;)

offtopic:
nice icon! _o_
Het is een actieve subwoofer, die aansluitingen voor de sattelieten zijn er inderdaad.

Het is een goedkoop setje van de Gamma, het is ook maar voor de pc bedoeld.
Afbeeldingslocatie: http://www.gamma.com/elements/p09dgn04_05.jpg
Let niet op de prijs :9~ ;)

Het merk is iets van ]]B ofzo een soort omgedraaide C's stellen die ] voor.
Het nr. dat voorop in op de handleiding staat is AV2030 btw.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ah kijk :)

Uit je eerste post maak ik op de je de satelieten analoog op de subwoofer aansluit met 3,5" jack pluggen. Maar de subwoofer zelf heeft alleen 1x 3,5"Jack? Dan is dat digitaal en een SBLive heeft wel een digitale uitgang, dus zou je een verloopje moeten hebben. Verder heb ik daar ook niet zoveel kaas van gegeten, want ik gebruik nog altijd de 6 analoge uitgangen, maar volgens mij moet dat lukken. :)

• Wokkel1982
Het is inmiddels opgelost met 3 3,5 jack kabels.

Gewone pc, speakerkabls dus.

Verwijderd

Mag ik vragen hoe je het dan met die jack kabels heb gedaan want ik heb van mijn vader omdat ik over ben een dolby set van lg gekregen en hoe kom ik er achter of het een actieve subwoofer is?
Alvast bedankt iedereen die me wil helpen!
Pagina: 1