Toon posts:

[Linux] Download server?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ouwe P2 233Mhz bak staan met 128MB geheugen. Ik zou deze graag gaan willen gebruiken als "Linux Server" vanwege de volgende redenen:

- Deze moet als gateway gaan fungeren, andere computers in het netwerk gaan het internet op via deze pc, vanwege port-forwarding
- Deze computer moet altijd verbinding hebben met de printer, zodat de andere computers in dit netwerk hier gebruik van kunnen maken
- Belangrijkste: deze moet als "download server" gaan fungeren, als dit mogelijk is.

Ik zou namelijk graag veel met deze server willen gaan downloaden wat ik nu doe met mIRC en FTP's. Is dat mogelijk? Welke distributie raden jullie mij aan? Ik heb er nu SME op staan omdat iemand uit mijn omgeving dit mij heeft aangeraden. Het zal vast niet de beste zijn.;

Hopelijk dat jullie mij kunnen helpen :D

Laurens

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik denk dat je deze vraag beter in het "welk OS heb ik nodig" topic kan zetten. (of was het nou "welke distributie he ik nodig"...)

anyway, de linuxdistro maakt niet zo gek veel uit.
alles wat jij wil zit bij praktisch elke linux distributie.

[ Voor 5% gewijzigd door McKaamos op 29-01-2005 17:10 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja, ik zat ook een beetje te zoeken welke.. Want ik vroeg me ook erg af of ik dus zo'n Linux server als download ding kan gebruiken, voor mirc DCC en FTP's leeg zuigen.... Maarja, bedantk voor je reactie iig :P

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Ik zou denken aan:
- Met PsyBNC oid DCC transfers naar de server laten doen (hoe weet ik niet precies, maar kan wel redelijk makkelijk dacht ik)
- FXP gebruiken, alleen ondersteunen niet alle servers dat. Je kunt natuurlijk jezelf gewoon in een shell inloggen, "screen" starten, dan met wget je download doen en dan met CTRL+D detachen, uitloggen, en later weer inloggen met SSH, screen -r, en zien dat je download klaar is, en daarna met een FTP server op je eigen server doos hem je eigen netwerk doorslepen.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
Mja, nog geen eens aangedacht dat FXP'en.. Goed bedacht iig. Thanks.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-02 12:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
^^

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.