Renderbugje in gecko op Mac?

Pagina: 1
Acties:

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:38
Ik heb met wat mensen een website voor een vereniging gemaakt, alleen laten Firefox (1.0) en mozilla (1.7.5) het dropdownmenu 3 pixels te laag zien. (Het deel dat downdropt iig) Hierdoor zit er een "gat" waardoor het menu als je traag muist inklapt voordat je er bent aangekomen. :'(

Het gaat om deze site :*)

Ligt het aan mij of is dit een bugje in de gecko-rendering engine? :? Als dat het geval is zal ik er (met mijn macje) mee moeten leren leven, tenzij iemand een idee heeft hoe dit gefixed kan worden.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ik zie geen probleem in Ff1.0/Win

Intentionally left blank

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

En ook onder FF 1.0/Linux ziet het er normaal uit :)
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.5) Gecko/20050118 Firefox/1.0

Even wat quotes uit #apple:
17:37 <+blackd> dropdown is idd te laag
17:38 <+blackd> Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X Mach-O; en-US; rv:1.7.5)
Gecko/20041107 Firefox/1.0
17:39 < Icarus> safari doet het wel
17:39 < Icarus> camino zelfde probleem
Valt me wel op dat mijn Gecko engine veel nieuwer is (20050118 > 20041107).

[ Voor 102% gewijzigd door dawuss op 29-01-2005 17:44 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• NomoDigger
In windows (IE 6 en Firefox 1) rendert hij idd wel goed, maar op de mac niet, vandaar dat ik dacht aan fout in gecko engine. Waarschijnlijk is dit dus in nieuwere gecko opgelost, maar zit deze engine (nog) niet in de downloads voor mac.

• T-MOB
  • Laatst online: 17:58
Als ik hier kijk met een oudere Gecko engine: Gecko/20040206 Firefox/0.8 (win32) lijkt het wel goed te gaan. Misschien licht het probleem toch bij de Mac?

Regeren is vooruitschuiven

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
NomoDigger schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:53:
In windows (IE 6 en Firefox 1) rendert hij idd wel goed, maar op de mac niet, vandaar dat ik dacht aan fout in gecko engine. Waarschijnlijk is dit dus in nieuwere gecko opgelost, maar zit deze engine (nog) niet in de downloads voor mac.
Check het zelf via een nightly.

• NomoDigger
Nightly heeft het ook (maar toch bedenkt voor tip).

2 probeersels die niet bleken te werken:
- hoogte in ex of em geven, dan doet hij het ook goed als de gebruiker zijn text-grootte wijzigd. Dit geeft echter probleempjes met omrekenen van px naar ex of em (1em=10.6667px, 1ex=6px), naast dat het het probleem niet oplost.
- margin van #navigation li ul weghalen, dan is hij op de mac goed, maar op de pc niet meer.

voor geinteresseerden Bugzilla

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Zoals je op IRC vroeg, heb ik even geprobeerd of hij op mijn systeem nog steeds werkt, en dat is het geval :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je nog steeds denkt dat het een bug is (want ik denk nu het lezen van de bugreport op Bugzilla dat het een design-probleem is) dan zou ik een attachment maken van het test geval. Mensen worden behoorlijk dol als jij de testcase onder hun voeten wijzigt.

Verder weet ik dat op de Mac de font altijd kleiner zijn dan op Windows. Zoals iemand ook op Bugzilla opmerkt kan je het reproduceren op als je je font grootte wijzigt. Als ik dat hier doe, dan zie ik dat ook: kleiner font => lege ruimte boven menu. Groot font, menu overlapt met de identifier van het menu.

• NomoDigger
Ik vroeg me dus ook af of het een bug of een andere fout was (vandaar vraagteken in topictitel).

Wat moet er allemaal in die testcase zitten, zipje met html en css?

Is de font-size ook kleiner als je hem in de css specificeerd?

[ Voor 58% gewijzigd door NomoDigger op 31-01-2005 12:22 ]

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou in de testcase een gestripte versie van je html zetten (zonder teveel onverbodige code) met de css in de header. Dan heb je 1 file (HTML) die je kan attachen.

Hoe het precies zit met de font-size weet ik niet. Een 12pt font of de mac is minder pixels hoog dan een 12pt font op windows. Heb je zelf al geexperimenteerd met de font grootte (ctrl-keypad+, ctrl-keypad-)?

• NomoDigger
Font-size 12px is toch 12 pixels, verschil in pt kan wel, maar heb je daar met px ook last van?

En heb op iBook geen keypad, maar appeltje-+ en appeltje-'-', veranderen fontgrootte en dan verandert de ruimte tussen menu in ook. Waarschijnlijk ga ik alles nog wel in ex zetten zodat dan alles meeverandert, maar dan wil ik waarschijnlijk ex en px op kunnen tellen, en dat kan voor zover ik weet niet. Ook verhelpt dit het probleem volgens mij niet, maar dat wil ik dus nog uittesten.
Pagina: 1