Terminal server configuratie

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
In mijn vorige topic meldde iemand "dan kan je beter een bedrijf inhuren die het voor je doet".
Tsjonge, geldt dat niet altijd als je een vraag hebt? Natuurlijk de gemakkelijkste maar niet altijd meest wenselijke oplossing.
Niet te snel alles maar in de ban gooien hoor...

Ik wil dus 12 gebruikers de mogelijkheid tot telewerken bieden, te gebruiken applicaties zijn MS Office incl. Outlook voor mail/agenda en natuurlijk moeten ze bij de data kunnen.

Normaal zijn er 45 gebruikers op kantoor, we hebben Windows 2003 met Exchange.

Is het noodzakelijk TS op een aparte server te zetten?

Mark

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nogmaals een topic openen terwijl je vorig door een moderator gesloten is niet de bedoeling op GoT. Zie zijn sluitmessage.

ARME AOW’er

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

mvandek2 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:48:
In mijn vorige topic meldde iemand "dan kan je beter een bedrijf inhuren die het voor je doet".
Tsjonge, geldt dat niet altijd als je een vraag hebt? Natuurlijk de gemakkelijkste maar niet altijd meest wenselijke oplossing.
Niet te snel alles maar in de ban gooien hoor...

Ik wil dus 12 gebruikers de mogelijkheid tot telewerken bieden, te gebruiken applicaties zijn MS Office incl. Outlook voor mail/agenda en natuurlijk moeten ze bij de data kunnen.

Normaal zijn er 45 gebruikers op kantoor, we hebben Windows 2003 met Exchange.

Is het noodzakelijk TS op een aparte server te zetten?

Mark
Je mag best een beetje research gaan doen op www.microsoft.com bv of in google. Ja je moet een apparte Terminal server opzetten. Voor elk user of device die connect moet je een TSCAL aanschaffen ligt eraan wat jij aangaat schaffen... tik maar eens terminal server bij microsoft in en je krijgt al heel veel informatie hoe het op te zetten etc.....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

what part of:
Inderdaad is het dan wel erg handig om eerst zelf een opzet te doen. Dan denken we graag mee. Maar dit is op deze manier op GoT natuurlijk niet de bedoeling.
didn't you understand?

Als ik zo even terugkijk denk ik dat je iets meer whitepapers en deployment guides bij MS moet gaan lezen voor je aan een topic begint.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Je lijkt me nogal hardleers vwb het doen van eigen onderzoek. Check de FAQ eens

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Moet ik de artikelen die ik heb gelezen hier opsommen?

Ik heb de opzet heel concreet voorgelegd hierboven en kom vervolgens met een concrete vraag.

Welke regel overtreed ik?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
lees Windows Operating Systems - Policy en Registratievoorwaarden en faq nou eens goed door.

We verwachten hier op GoT een groot gehalte van eigen inzet. Je kan zelf aan de hand van documentatie bepalen wat voor jou nuttig is. De gegeven informatie in sanfranjake in "Internettoegang reguleren in netwerk" en F_J_K in "Terminal Server op aparte server" is bedoeld om je te helpen. Wat heb je al gevonden met google of de GoT search? Wat heb je allemaal al bekeken en doorgenomen en bood voor jou niet de beste oplossing?

Check ook zo even je mail.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.