Toon posts:

budget game-systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had zelf het volgende systeem in elkaar gezet bij Paradigit (i.v.m. een aantrekkelijke aanbieding daar). Ik had gehoopt dat jullie wellicht enig commentaar konden leveren op dit systeem, bijv. aandachtspunten.

Dit is het:

PARA miditower ATX V-06 300W Aird. Zwart € 65,00
voeding 350W € 16,00
Asus A8N-SLI DDR400 PCI-E*2 LAN 1394 € 133,00
AMD Athlon 64 3200+ Socket-939 + Cooler € 199,00
XFX GeForce 6600GT 128MB DDR3 DVI PCI-E € 189,00
Geheugen Dimm 512 MB PC3200 DDR Twinmos € 78,00
Geheugen Dimm 512 MB PC3200 DDR Twinmos € 78,00
WD 160 GB S-ATA U150 7200RPM 8MB Cache € 99,00
LG DVD-Rom 16x52 IDE OEM Zwart € 25,00
NEC ND3520 DL DVD±R/RW IDE OEM Zwart € 65,00
Floppy Disk Drive 3,5" 1.44 MB Zwart € 9,00

Totaal: € 956,-

En dan ook nog de vraag of het zinvol is in dit systeem te gaan voor 512mb geheugen of voor 1024mb. Aangezien ik het in dual channel-opstelling wil plaatsen, wil ik nu meteen goed kiezen, zodat ik bij een upgradie niet meteen twee nieuwe geheugenkaarten hoef te kopen. Het scheelt me € 78,- als ik kies voor 512mb.

Verder ben ik van plan met dit systeem zeker te gamen, te internetten, tekstverwerken. Verder geen plannen met videobewerking.

Ik hoop enige reacties te mogen ontvangen.

Groet, Eric

P.S. De prijs voor de voeding is een meerprijs bij de kast die eigenlijk een voeding heeft van 300W. 400W behoort ook tot de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
kijk hier eens: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2005 verder een prima systeem. 1024 is niet echt nodig en je kan het altijd nog uitbreiden.. mooi systeem en voldoet denk ik aan je eisen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Die 400W zou ik zeker nemen, hoewel het vast geen topkwaliteit voeding zal zijn.

Verder heb ik geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:00
Tagan 380 Watt is een goede A-merk voeding voor een redelijke prijs heb hem zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
zet anders je spec hier neer en kijk dan of je het red met de voeding en als dat niet zo is geeft hij je wel een advies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 10:38
waar bestel je die pc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Lezen is ook een kunst ;)
Ik had zelf het volgende systeem in elkaar gezet bij Paradigit (i.v.m. een aantrekkelijke aanbieding daar). Ik had gehoopt dat jullie wellicht enig commentaar konden leveren op dit systeem, bijv. aandachtspunten.
Verder is het toch een prima systeem. Met die vidkaart kan je voorlopig voort en je kan uhm in SLI later zeten. Verder is 1024 mb ram wel handig, maar niet noodzakelijk. Het werkt (aar mijn idee) wel een stuk lkkrder

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Prima systeem. Voeding ligt het er aan wat voor merk het is.
Verder gewoon meteen voor 2 x 512mb gaan. Het is nog niet noodzakelijk maar zeer zeker wel handig en met de komende games waarschijnlijk wel noodzakelijk. Vooral vanwege dual-channel moet je nu direct voor 2 reepjes geheugen gaan. Anders lever je gewoon nodeloos prestatie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achtergekomen dat het gaat om Fortron voedingen, dus dat zit wel snor, toch? Ik neem aan dat 350W dan genoeg is, aangezien Fortron schijnbaar ruime marges hanteert naar boven toen: bij 350W kan dus ook 380W gehaald worden. (Ik ben verder een leek op dit gebied, dus pin me er niet op vast.)

Ik denk idd dat ik voor de 1024mb ga: betere nu iets meer dan dat ik straks twee nieuwe plaatjes moet kopen..

Bedankt voor jullie advies in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:57
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:03:
Ik ben er achtergekomen dat het gaat om Fortron voedingen, dus dat zit wel snor, toch? Ik neem aan dat 350W dan genoeg is, aangezien Fortron schijnbaar ruime marges hanteert naar boven toen: bij 350W kan dus ook 380W gehaald worden. (Ik ben verder een leek op dit gebied, dus pin me er niet op vast.)
Dat over die ruime marges zei de verkoper zeker? ;)

Meestal is het zo bij voedingen dat het getal het max is. Dus 350W haal je nooit. Hij is dan stabiel op ongeveer 300 ofzo (hangt natuurlijk van merk voeding af).

En zie ik het verkeerd, of is volgens de SP de voeding echt 16 euro.. dan lijkt me dat je die moet upgraden. Dan krijg je echt een baggervoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zemskii schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:19:
[...]
Dat over die ruime marges zei de verkoper zeker? ;)
Nee, op een ander forum gelezen.. :D
En zie ik het verkeerd, of is volgens de SP de voeding echt 16 euro.. dan lijkt me dat je die moet upgraden. Dan krijg je echt een baggervoeding.
Bij de PS staat dat die 16 euro een meerprijs is bij de kast die al een voeding heeft van 300W... Maar goed, jouw kritiek lezende zou ik dus beter af zijn met een 400W?
Pagina: 1