Internet switch onduidelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 11:06
Ben een goed 2 jaar geleden overgestapt van kabel naar adsl .
Daarvoor moest ik een werkend lijntje aanschaffen bij meneer de kpn'ert .
Eenmaal gedaan Cistron adsl aangevraagd en zoals sommige van jullie zullen weten is dat verkocht aan xs4aLL .
Maar oke , op het moment van aanvragen kpn lijn + cistron adsl heb ik de lijn weer laten verlopen .
Nu kan ik dus wel gewoon internetten in huidige situatie , alleen sinds de overaname ben ik niet meer tevreden men abbonoment en wil ik ook niet op het moment wachten dat hun met een aantrekkelijke (volgens hun) aanbod komen .
De lijn is gewoon merkbaar cq zichtbaar veranderd ten opzichte wat ik eerst bij cistron had .

Nou was en ben ik zelf enorm te spreken over de kwaliteit waarmee Speedxs voor de dag komt .
Heb hun gebeld en volgens hun zit er niets anders op weer een kpn abbo aan te sluiten en dan over te stappen van xs4all naar speedxs bv .
Alleen wil ik eigenlijk niets meer te maken hebben met de kpn wegens vele problemen in het verleden .
Natuurlijk als er echt geen andere optie is zal ik wel moeten , maar daar rust dan ook mijn huidige vraag in .

Zijn er nog andere oplossingen waarvan ik niets weet .
Wil liever geen kabel en zo +/- 60 a 70 euro max per maand kwijt zijn .

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 14:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ADSL = over telefoonlijn = KPN hoe je het ook wend of keert. Hier dacht ik ook niets met de KPN te maken te hebben tot de KPN ons internet afsloot omdat het bedrijf waar wij internet van kregen niet aan de KPN betaald had (speelde nog wel iets meer; maar dat doet niet ter zake).

Het andere alternatief is kabel, sateliet kun je ook nog proberen, maar dan heb je vaak weer een telefoonlijn nodig op te kunnen uploaden, en wireless is nog lang niet overal beschikbaar.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zal altijd een stukje KPN moeten hebben, al is het alleen maar voor het stukje koper naar je huis. Het goedkoopste is zo'n belbudget abbo. Maar zonder KPN kan je het (zover ik weet) niet doen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je hebt nu een dedicated (zonder linesharing) verbinding via het BBned DSL netwerk blijkbaar.

Je kan bij je nieuwe ISP informeren naar een ISP-ISP hop gezien je op hetzelfde DSL netwerk wenst te blijven. Als die mogelijkheid er niet is zit er niets anders op dan opzeggen. KPN telefoonlijn aanvragen. Nieuwe DSL verbinding aanvragen.

Maar nu een merkbaar verschil na de overname door XS4all? Als ik het goed begrijp is er nog niets technisch verander/omgezet.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 29-01-2005 16:43 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 11:06
In principe zou er inderdaad niets veranderen , alleen sinds de overgang is het zichtbaar gewoon minder geworden .
Veel al ping problemen op welke server is ook binnen komt wandelen .

Aansluiting zit er natuurlijk wel al bij ons thuis .
Wil alleen liever geen kpn abbo meer .
Zat net toevallig nog eens te neuzen en kwam dat van de tweakdsl tegen .
Heb ik daar momenteel een bestaand nr voor nodig om me daar aan te sluiten ?

*edit*
Je hebt nu een dedicated (zonder linesharing) verbinding via het BBned DSL netwerk blijkbaar.
Klopt

Wat bedoel je trouwens met een isp-isp hop ?

[ Voor 19% gewijzigd door MaFFia op 29-01-2005 16:56 ]

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
rhermans schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:51:
In principe zou er inderdaad niets veranderen , alleen sinds de overgang is het zichtbaar gewoon minder geworden .
Veel al ping problemen op welke server is ook binnen komt wandelen .

Aansluiting zit er natuurlijk wel al bij ons thuis .
Wil alleen liever geen kpn abbo meer .
Zat net toevallig nog eens te neuzen en kwam dat van de tweakdsl tegen .
Heb ik daar momenteel een bestaand nr voor nodig om me daar aan te sluiten ?

*edit*

[...]

Klopt

Wat bedoel je trouwens met een isp-isp hop ?
Je hebt altijd bij het aanleggen/aanvragen van een DSL verbinding een telefoonummer nodig. Alles is gebaseerd op linesharing voor een aanvraag van DSL.

Gezien je eigenlijk al een verbinding hebt die functioneerd via het netwerk van BBned bieden sommige ISP's het aan om die te behouden en over te stappen naar een andere ISP/netwerk. BBned zet dan jou verbinding op verzoek om naar dat netwerk. Een overstap zonder dat je lijn los hoeft en weer opnieuw aangesloten (wat opzich ook compleet zinloos is en een telefoonlijn/nummer vereist).

Informeer gewoon bij de helpdesk van jou keuze.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1