msn overdacht problemen

Pagina: 1
Acties:

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
hey mensen, weer eens kuren hier op mijn pctje.
vaak als ik mensen bestanden stuur over msn zie ik in mijn download meter dat mijn upload instort!

hoe kan ik dat voor komen?
ik heb een smc router en ik had zelf het idee dat hij de poorten open en dicht gooit.
wat blijkt, msn gebruikt bij iedere user andere poorten onder het verzenden, dat had ik even uitgevogeldt met het programma netlimmiter.

weet iemand raad?

ik heb wel het vermoeden dat meer mensen dit probleem hebben!

iMac 2020 i7

Verwijderd

Als je achter een router zit dan kan msn dus geen rechtstreekse verbinding maken. Dan moet de verbinding dus via de MSN servers die niet veel bandbreedte ter beschikking stellen.
Vandaar dat het allemaal zo langzaam gaat. Ik ben helaas de oplossing nog niet tegengekomen

• o.poulssen
idd ik zie altijd het ip staan van de servers van msn, en die zuigen naar mijn mening. alleen wat zo frapant is aan deze zaak :P is dat het bij de 1 wel dit probleem is en bij de ander niet :S.

er moet tog zekers wel een oplossing zijn. ook poorten forwarden had bij mij geen nut :s.

iMac 2020 i7

Verwijderd

Dit heeft niks met de msn servers te maken.
Probeer maar eens de msn messenger die standaard in XP zit, je kunt dan gewoon met volle snelheid versturen.

• o.poulssen
okeej zal ik doen. maar dan kan ik dus niet msn 6.2 gebruiken(de 7beta is me nog te onstalbiel.)?
zeer frapant :P

iMac 2020 i7

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 20:46

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Dit probleem heb ik ook, maar als je een bestand via MSN verstuurd en je ziet dit gebeuren komt er vanzelf een linkje onder te staan : Klik hier als je problemen hebt met het verzenden van bestanden (oid). Daarin wordt aangegeven dat je zoveel mogelijk poorten tussen de 6891 en 6900 moet openen voor file transfers in je firewall. Misschien dat dit helpt?

[ Voor 3% gewijzigd door RTBravo op 29-01-2005 16:25 . Reden: Update van poort nummers ;) ]

• Satch
  • Niet online
het heeft met de router te maken zoals johnnyBr ook al zei.
Volgens mij als 2 personen achter een router zitten gaat het langzaam.
Als het er maar 1 is kan het wel met aardige snelheid.
( voor zover ik me kan herinneren)

• o.poulssen
Het is niet zo zeer de snelheid waar het om gaat, die is ook heel traag. het lijkt er meer op dat er indd gekloot is met die poorten.

Er staan printscreenshots op www.teameska.com/test/ (de vaag inet.jpg is wat hje naa een tijdje overhoud.)

ik heb alle poorten geforward tussen 6891 en 6900 + de 1863 poort voor tekst berichten optimaal verzenden.

en nog steeds het zelfde probleem :?

iemand... ?

iMac 2020 i7

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 19:49
Gebruikt MSN hiervoor geen UpNp? Zet de WinXP firewall uit en zet UpNp in je SMC router aan. Kijk eens of dat helpt.. Bij mijn Linksys werkt het uit de kunst, zonder poorten te openen in de router.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• o.poulssen
mijn firewal staat natuurlijk uit in winXp (ofcouse :P) maar ik kan die UpNp niet echt vinden in me router hoor!

wel balen majam of wiet iemand waar die zit zo 123?

iMac 2020 i7

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-02 19:07

GigaTexel_BE

AMD MP²

heb net hetzelfde aan de hand met mijn USR8054
uPNP ge-enabled en poorten geforward
niets blijkt te helpen

op mijn kot staat er een linksys WRT en die doet het allemaal volautomatisch

Siesteem Spekkies!

• o.poulssen
das dus ook een beetje waardeloos :( maja we blijven verder zoeken!

ik vind dat t gewoon een must is dat t goed moet draaien... iedereen verstuurd tog continu zooi via msn.

of niet....

iMac 2020 i7

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

inderdaad, en overdrachten van 1kb/s zijn ongelofelijk irritant !

Siesteem Spekkies!

• o.poulssen
sterker nog, nog minder dan 1 kbs! kijk maar ff www.teameska.com/test/ naar de snelheid :S echt waardeloos gewoon.

iMac 2020 i7

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

welja, iedereen met dit probleem heeft hetzelfde probleem: pieken gevolgd door lange perioden van gewoon niets!

EDIT
iets zegt mij dat dit een MTU probleem kan zijn (maximum transmission unit)
elke router heeft een bepaalde MTU, zijnde de maximale grootte in bytes die gebufferd verstuurd kunnen worden
normaal moet elke verzender/ontvaner zich aanpassen aan de laagste MTU waarde van de tussenliggende routers
zo niet krijg je volgens mij een dergelijk effect

[ Voor 62% gewijzigd door GigaTexel_BE op 29-01-2005 20:59 ]

Siesteem Spekkies!

• o.poulssen
idd maar ik heb dus ook dat kut probleem :S nu nog iemand die me dr af kan helpen?! :P

HEEEEEEELPP!

iMac 2020 i7

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 19:49
Heb je al gekeken of er een firmware update voor je router is? Wellicht is Upnp een nieuwe feature in een nieuwe firmware. Mijn D-Link DI-604 (vorige router) kreeg na een week ook d.m.v. firmware update Upnp en ik was er blij mee.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

wat kan je daar dan zoal speciaal mee?

Siesteem Spekkies!

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-01 22:49

senn

jep.

Een programma op je PC krijgt dan zelf de mogelijkheid om poorten te mappen, zodat je het niet meer helemaal handmatig moet doen.
Er zijn op dit moment volgens mij nog niet veel programma's die het kunnen (Azureus kan het, en nog een paar) maar het is wel verdomd handig.

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

inderdaad

daarnet eens bekeken en bij het starten van een filetransfer worden er poorten gemapt voor MSN
edoch, het lukt niet aan deftige snelheid

[ Voor 8% gewijzigd door GigaTexel_BE op 30-01-2005 14:10 ]

Siesteem Spekkies!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:38
ik heb dit probleem alleen als ik mijn softwarematige firewall aanlaat blackice pc protection

als ik die op stop zet gaat het als een trein

router forwarding heeft het geen zak mee te maken zit achter 2 routers en 1 switch namelijk ligt aan de software die het tegenhoudt/scant
Pagina: 1