Toon posts:

Lite-on SOHW-1653S of de NEC ND-3520

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen.

Ik wil een DVD brandertje halen en ben aan 't twijfelen tussen de 1653S van Lite-On en de ND-3520 van NEC. Persoonlijk heb ik de voorkeur voor de Lite-on, eigelijk omdat ik altijd Lite-On heb gehad en deze me heeeel prima bevallen zijn. Uit de specs haal ik weinig verschil (toch?!) alleen heeft de NEC iets snellere toegangstijden. Hebben jullie ervaring met deze apparaatjes, enzowja, welke zou je me adviseren? B)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:54:
Hee mensen.

Ik wil een DVD brandertje halen en ben aan 't twijfelen tussen de 1653S van Lite-On en de ND-3520 van NEC. Persoonlijk heb ik de voorkeur voor de Lite-on, eigelijk omdat ik altijd Lite-On heb gehad en deze me heeeel prima bevallen zijn. Uit de specs haal ik weinig verschil (toch?!) alleen heeft de NEC iets snellere toegangstijden. Hebben jullie ervaring met deze apparaatjes, enzowja, welke zou je me adviseren? B)
Brandkwaliteit van de NEC is subliem. De 1653 laat teveel steekjes vallen. Zie ook de recente review op CD Freaks.

Firmware support van de 35x0 serie is prima op de verschillende fora :)

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor jou reactie en die link naar het artikel. Heb het even doorgelezen en 't valt me inderdaad op dat de Lite-On slecht presteerd op CD-R's.. terwijl juist Lite-On goed was op dat gebied bij de CD-RW branders... strange (8>

De NEC is ook goedkoper dus dat is natuurlijk mooi meegenomen hehe

Meer mensen, misschien met persoonlijke ervaring?

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
De Nec 3520 schijnt ook nog niet uit te blinken met DVD-branden.
En als je alleen maar recordables brandt en geen rewritables (omdat de 3520 deze sneller kan branden op geschikte media) ben je beter uit met een Nec 3500 of BenQ 1620A/Pro.
Mijn voorkeur gaat uit naar de BenQ, sublieme +r brander!

"Soylent Green is people!"

Verwijderd

De Benq 1620 of Philips 1640(nagenoeg identiek) zijn beiden goede branders. Lees de recencies maar op CD Freaks.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wel idd graag rewritables branden, dit heb ik met CD's ook heel veel gedaan, en met DVD's wil ik dit ook gaan doen. Dus dan kan ik beter richting die Nec 3520 gaan kijken ipv die jullie nu noemen?

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je dvd+rw's wil gaan branden, moet je zeker voor de Benq 1620 (of de vrijwel identieke Philips) gaan. Ik heb zowel de NEC 3500 als de Benq (heb ook een Lite-On 1633 gehad, maar teruggebracht).
De Benq is veel beter voor dvd+rw; ik haal scores van 95% of hoger in CD speed en dat is voor rewritables bijzonder hoog. Schijfjes die eerder met een andere brander zijn gebruikt, moet je een aantal keren door de Benq halen om de kwaliteit enigszins op te voeren, maar 'verse' schijfjes gaan pas echt fantastisch..Bovendien kun je met de Benq een scan uitvoeren om de kwaliteit van je burn te testen, en met de NEC niet.
Afgezien daarvan zijn ze vergelijkbaar in kwaliteit, en allebei stukken beter dan de Lite-On.

De nieuwe NEC 3520 kan wel hogere snelheden beloven op rw, maar die media bestaan nog niet, dus daar heb je voorlopig weinig aan, en over de kwaliteit daarvan is ook nog niets bekend.

[ Voor 13% gewijzigd door drfruit op 30-01-2005 21:49 ]

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 12:50

Hakker

a.k.a The Dude

Aangezien beide nog nieuw zijn en beide nog problemen hebben is het nu nog echt een keuze en qua support naar users toe zou ik zeggen pak de NEC. Heb zelf een Lite-on 811S en nu een NEC 3520 en ben nooit echt happy geweest met mijn Lite-on zelfs na 6 driver updates zijn de burns niet echt super te noemen en zijn mijn 3520 burns al met de standard firmware beter. Daarnaast heeft de NEC 3rd party drivers welke ik nooit bij mijn Lite-on ben tegengekomen en juist die 3rd party drivers presteren bij de NEC burners beter dan de orginele :D

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt voor jullie reacties. Het oorspronkelijke keuze tussen Lite-On en NEC is door jullie makkelijk gemaakt. Plus het feit dat ik via een oom van mij die NEC tegen inkoopsprijs kan krijgen, ga ik dus voor de NEC

Een laatste vraag nog, maar die firmware updates, is dit aan te raden, voor betere brandprestatie's? of is de standaardfirmware goed genoeg?

Ik heb namelijk op mijn vorige 2 branders (beide CD'rw, eerst Lite-On 16x en daarna Lite-On 52x) nooit een firmware update toegepast, en ik lieg niet, ik heb maar 2cd's verknalt, beide op de 16x... en ik heb toch een hoop cd's gebrand :D

Dus is firmware update nodig? En aan te raden? (8>

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 14:36
Hakker schreef op zondag 30 januari 2005 @ 23:43:
Aangezien beide nog nieuw zijn en beide nog problemen hebben is het nu nog echt een keuze en qua support naar users toe zou ik zeggen pak de NEC. Heb zelf een Lite-on 811S en nu een NEC 3520 en ben nooit echt happy geweest met mijn Lite-on zelfs na 6 driver updates zijn de burns niet echt super te noemen en zijn mijn 3520 burns al met de standard firmware beter. Daarnaast heeft de NEC 3rd party drivers welke ik nooit bij mijn Lite-on ben tegengekomen en juist die 3rd party drivers presteren bij de NEC burners beter dan de orginele :D
dat heb ik ook met mijn Lite-on 811S.. daarom heb ik nu maar via me stage de Benq DW1620a gekocht, mijn lite-on verpest nogal vaak films.. soms zo erg dat ie een aantal chapters overslaat.. en dat vind ik zonde

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 12:50

Hakker

a.k.a The Dude

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:17:
Mensen bedankt voor jullie reacties. Het oorspronkelijke keuze tussen Lite-On en NEC is door jullie makkelijk gemaakt. Plus het feit dat ik via een oom van mij die NEC tegen inkoopsprijs kan krijgen, ga ik dus voor de NEC

Een laatste vraag nog, maar die firmware updates, is dit aan te raden, voor betere brandprestatie's? of is de standaardfirmware goed genoeg?

Ik heb namelijk op mijn vorige 2 branders (beide CD'rw, eerst Lite-On 16x en daarna Lite-On 52x) nooit een firmware update toegepast, en ik lieg niet, ik heb maar 2cd's verknalt, beide op de 16x... en ik heb toch een hoop cd's gebrand :D

Dus is firmware update nodig? En aan te raden? (8>
Ja zou ik wel doen. Op het moment Liggy and Dee Beta 2 firmware. Die is al een stuk beter dan de orginele van NEC

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Verwijderd

Topicstarter
Hakker schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:43:
[...]

Ja zou ik wel doen. Op het moment Liggy and Dee Beta 2 firmware. Die is al een stuk beter dan de orginele van NEC
Stomme vraag maar waar basseer je dat op.. Beter als het orgineel. Heb inmiddels al wat DVD'tjes gebrand en ik zou niet weten waar die firmware betere resultaten kan halen (sorry ben op DVD brand techniek nog een leek :D)

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
geen domme vraag vind ik, ik zat me namelijk hetzelfde af te vragen of een firmware nodig is, (als ze er al zijn voor de nec 3520)

Ik heb sinds gister een nec3520, en het lijkt een prima brander, maakt weinig geluid tijdens het branden viel me op.

Dus hoe zit het met de firmware, en moet je deze dvd-branders nog regiovrij maken o.i.d.?

alvast bedankt voor de info.

Verwijderd

Je hoeft bij de NEC 3520 in het geheel geen andere firmware te halen; veel meer van belang is de goede installatie van het apparaat ( qua hardware) ; het beste op de 2e IDE als master.

In principe dien je je harde schijven bij elkaar op 1 IDE te zetten en je
brander NEC3520 en dvd speler op de 2e IDE, waarbij je de brander Master
moet zetten en de dvd speler Slave.
Wanneer je dit anders doet zal de harde schijf 100 /133 ATA vertraging
ondervinden van je dvd speler of brander max. 66 ATA.
Daar tegen over staat dat wanneer je de DVD speler en brander op 1 IDE aan
sluit dit bij het on the fly kopieeren vroger wel eens tot problemen kon
leiden omdat lezen en schrijven van 1 IDE gebeurde; dit laatste is achterhaald en
Ik heb nooit last van buffer underrun oid. Mijn Nec 3520 brandt een dvd 4.3
Gyg. on the fly in 5.48 minuten (16x) en een CD 700 MB in 2. 49 minuten. (48x)
Gebruik wel compatible media Dvdr; bijvoorbeeld TDK new 8x (brandt 16x)
Verbatim/Mitsubishi Chemicals 16 x brandt 16x of Taiyo Yuden 16x brandt 16
x.
Neem o.a geen Imation ; de desciptor laar niet meer dan max. 8x door.

Succes en laat je niets wijs maken wat je op basis van gedegen onderzoek zelf niet kunt vaststellen

Technis for all yor pc problems

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
ok bedankt voor de info: geen firmware (voorlopig) dus.

Ja ik heb 2 harde schijven: 1 snelle: 80gb 8mb 7200rpm
en 1 van voor de oorlog, dus die laatste heb ik op de ide2. Dus blijkbaar loopt mijn 1e harde schijf op 66ata, dat wist ik niet, maar die oude harde schijf zou nog meer vertragend werken, dus ik laat het maar zo..

Ik brand trouwens mijn dvd's tot nu op de laagste snelheid: vind het wel een prettig idee dat het branden GOED gebeurd... :)

greets.
Dribibu

[ Voor 13% gewijzigd door dribibu op 22-02-2005 16:09 ]

Pagina: 1