Infrarood module, wordt herkend als usb-serial Controller

Pagina: 1
Acties:

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:43
Ik heb via internet een USB-infrarood dongle gekocht en deze werkte tot een paar dagen geleden goed. Eerst werdt hij altijd netjes herkend al edison MA-620, maar nu dus als usb-serial controller. In alle pc's waarin ik hem probeer geeft hij dit aan. Ik krijg hem met de meegeleverde drivers niet aan de praat.

Mijn systeem is:

Amd 2500+
asus a7v600-x
en ik draai winXP sp2.

Zijn er misschien anderen die mij kunnen helpen?
bvd

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:35

Coach4All

I'm a Coach 4 All

1300A schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:42:
Ik heb via internet een USB-infrarood dongle gekocht en deze werkte tot een paar dagen geleden goed. Eerst werdt hij altijd netjes herkend al edison MA-620, maar nu dus als usb-serial controller. In alle pc's waarin ik hem probeer geeft hij dit aan. Ik krijg hem met de meegeleverde drivers niet aan de praat.

Mijn systeem is:

Amd 2500+
asus a7v600-x
en ik draai winXP sp2.

Zijn er misschien anderen die mij kunnen helpen?
bvd
Uhhh, elke infrarood zender/ontvanger is toch een serial device??
Infrarood op een parallel-verbinding lijkt me best wel lastig.....

Denk dat je ff op merk en type moet google'n om te kijken of er nieuwere drivers zijn of een workaround voor je probleem....

Als ie 't wel gedaan heeft met de meegeleverde drivers.... Eerst ff in veilige modus drivers wegkiepen en dan opnieuw installeren....

[ Voor 9% gewijzigd door Coach4All op 29-01-2005 13:50 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• _avalanche_
Dat is dus het probleem, ik heb het al in verschillende computers geprobeerd, zelfs computerss waar nog nooit een infrarood poort aan heeft gehangen.

• bramvandensteen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik heb deze ook en geen problemen mee echter vindt ik het spijtig dat het USB is maarja das een miskoop van mij khad liever serieel gehad :+

• _avalanche_
Maar, black hawk hoe installeer jij hem dan?
vind win xp bij jouw ook een serial-usb controller, en welke drivers gebruik je?

Verwijderd

Hij maakt een virtuele COM-poort aan, mogelijk iets als COM3, waar hij de USB module aanvast knoopt. Die poort kun je dan weer gebruiken in diverse programma's. Mogelijk had je dit al door; maar ik las er niks over in je startpost.

• _avalanche_
Ja ok ik heb nu wel en com4 poort, maar in windows geeft ie dit niet als infrarood aan, dus als ik nu mijn ipaq op infrarood zet kan deze geen verbinding maken. Maar ik ga nog ff verder vogelen.

• bramvandensteen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik heb gewoon de standaard drivers geinstalleerd en dan ingeplugt en dit werkt.
Hier vindt je veel informatie over deze infrarood adapter
http://global.mobileaction.com/en/support/support_Faq.jsp

[ Voor 46% gewijzigd door bramvandensteen op 01-02-2005 18:02 ]

Pagina: 1