Aanpassen waarschuwing "Show je deskop"-topic.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Naar aanleiding van de volgende post en de posts die erop reageren:

Verwijderd in "En hoe ziet jouw desktop eruit? Deel 40"
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:38:
[...]

Het posten van originelen is een verzoek, geen eis. Daarbij post ik geen originelen van desktops die ik 100% zelf gemaakt heb, hoe hoog of laag je ook springt.

Daarbij ben ik nog met een kleine revisie van deze specifieke aangepaste desktop bezig, en zodra dát af is, post ik een origineel.

En denk trouwens niet dat ik dit topic elke dag lees, dus je verzoek elke 24 uur herhalen sorteert bijster weinig effect. Ik doe het zoals ID software het doet: When it's done, it's done.
Kan er misschien in de waarschuwing en TS duidelijk gemaakt worden of het verplicht is om de originelen te posten of niet? De waarschuwing onderaan de pagina legt de nadruk op "met":
Waarschuwing:
Graag je desktop posten met originelen (van je wallpapers, skins, etc.) zodat mensen die je desktop mooi vinden die ook kunnen gebruiken.
In dit geval HlpDsk, maar kon ook iedere andere user geweest zijn, houdt vol dat dit niet verplichtend is omdat er "graag" staat. Er staat echter ook "met" en daar ligt volgens mij de klemtoon op. Hij staat natuurlijk in zijn recht als hij zegt dat hij eigen werk niet post, het is immers van hem.

Kan er dus in de TS en melding op een duidelijke manier gezegd worden of het wel of niet verplicht is je origineel te posten? En dat dan ook op een iets andere manier formuleren dan hierboven. De tekst die er nu staat kun je op twee manieren opvatten en heeft in principe dus helemaal geen nut.

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:31

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb die waarschuwing er destijds ingezet meen ik :)

Ik zou eigenlijk niet weten waarom hij veranderd moet worden, ik begrijp hieruit dat HlpDsk een screen post en geen origineel neerzet of ter download aanbiedt. Om eerlijk te zijn vind ik het te ver gaan om te eisen dat er een origineel gepost moet worden. Zoals het nu gaat werkt het vrij goed, veelal worden de originelen gewoon gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01
Daarbij, als je zélf een wallpaper maakt zou het waanzin zijn je te verplichten deze wallpaper voor algemeen gebruik aan te bieden aan anderen :)

De goede verstaander zou hier tegen in kunnen brengen 'Prima, dan post je jouw desktop toch niet in deze draad?'. Alleen moet je jezelf dan afvragen of je hier op GoT rondloopt voor de gezelligheid of om de regeltjes op 'oogklepperiaanse' wijze te interpreteren en coûte que coûte anderen hier op te attenderen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-09 13:55

Res-q

Redder in nood?

ik vind (als TS O-)) dat iedereen zelf moet beslissen of ie het origineel plaatst of niet. Ik kan me voorstellen dat als je een desktop zelf hebt gemaakt dat je dan niet graag hebt dat die in no-time over t net gaat..

Als iemand er geen bezwaar tegen heeft om t origineel te posten zal die die echt wel posten nadat er om gevraagd is :). Wanneer je dus een post ziet met een mooie desktop en t origineel staat er niet bij kun je het altijd vragen: Nee heb je.... ;)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Voor de duidelijkheid, het zou wmb een andere zaak zijn als er vrijwel geen originelen zouden worden gepost en er is wel een grote vraag naar. Niets leuker dan een idee opdoen of eens een andere desktopimage op je PC zetten :)

Om het echter verplicht te stellen je origineel te posten en er dan ook daadwerkelijk op modden is een no-go. Niet voor niets is het topic destijds zo'n ellende geweest in SA. Ik denk dat 95% het origineel erbij zet of aangeeft dat het is op te vragen, daarmee loopt het heel prima lijkt me zo :)

De topicwaarschuwing geeft geen verplichting aan hoewel sommigen het wel zo zien. Zie het als een stukje vanzelfsprekendheid waaraan mensen best herinnerd mogen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Als ik het me goed herinner van de vele discussies die ook intern over dit post je desktop topic was een van de redenen dat het ding ooit vanuit SA naar de HK moest dat mensen zich niet aan de regels hielden. Een daarvan was het posten van originelen. Het komt dan ook nu een beetje op me over alsof mensen uit de crew HlpDsK de hand boven het hoofd houden door te zeggen dat je het niet zo letterlijk moet nemen. Er zijn OWs aan mensen uitgedeeld die geen origineel postten. Is het dan nu terecht om zo de kous af te doen? In mijn ogen niet helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

G33rt schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:59:
Er zijn OWs aan mensen uitgedeeld die geen origineel postten.
OW? :X Ik dacht dat er enkel PM's werden verstuurd en postings werden getrashed. Kan me niet voorstellen dat er OW's werden uitgedeeld puur om het feit dat ze geen origineel hadden gepost.
Is het dan nu terecht om zo de kous af te doen? In mijn ogen niet helemaal :)
Er is een groot verschil tussen de HK en de SA. Helemaal omdat er toen der tijd een verwoede poging werd gedaan om het topic techwaardig te houden. In de HK is het topic al een stuk minder strak. Ik vind de reden die HlpDsK aandraagt een legitieme reden. Ik verwacht niet dat hem een hand boven het hoofd word gehouden. Ik denk dat zijn reden zo acceptabel is dat er niet op wordt gereageerd. Dus om op de TS terug te komen, het is inderdaad gewenst dat de richtlijnen voor dat topic worden aangepast :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
"Every time I think I'm out, they pull me back in..." :'(

Afijn, dat topic is een bitch om te modden als je de ketting strak hanteert. Toen ik het nieuwe deel in de HK had gezet, had ik ook dat "Graag je blabla zodat andere mensen het ook kunnen gebruiken" stukje in de topicstart gezet. De intentie was om mensen aan te sporen het te doen voor hun medetweakers, maar het niet te verplichten: zoals HlpDsK dus al zei. Als iemand de underline onder 'met' vandaan haalt is het waarschijnlijk duidelijker, hoewel Fire_escape de eerste is die er na ruim een jaar over valt geloof ik. :+

OW's? Ik heb toentertijd wel ernstig dringende e-mails de deur uitgedaan met doodsbedreigingen en heb ik mezelf op ICQ aan verschillende users als omkoopbaar aangeboden. Maarja, of er OW's bijzaten weet ik niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Rafe op 30-01-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Rafe schreef op zondag 30 januari 2005 @ 23:47:
"Every time I think I'm out, they pull me back in..." :'(

Afijn, dat topic is een bitch om te modden als je de ketting strak hanteert. Toen ik het nieuwe deel in de HK had gezet, had ik ook dat "Graag je blabla zodat andere mensen het ook kunnen gebruiken" stukje in de topicstart gezet. De intentie was om mensen aan te sporen het te doen voor hun medetweakers, maar het niet te verplichten: zoals HlpDsK dus al zei. Als iemand de underline onder 'met' vandaan haalt is het waarschijnlijk duidelijker, hoewel Fire_escape de eerste is die er na ruim een jaar over valt geloof ik. :+

OW's? Ik heb toentertijd wel ernstig dringende e-mails de deur uitgedaan met doodsbedreigingen en heb ik mezelf op ICQ aan verschillende users als omkoopbaar aangeboden. Maarja, of er OW's bijzaten weet ik niet meer.
Wow , uno momento. Ik val er niet over, het zal me waarlijk aan mijn aars oxyderen of er nu wel of niet originelen gepost worden. Om alleen een discussie/flameware/ban/OW's e.d. met alle gevolgen van dien te voorkomen leek het me verstandig om het op deze manier nog eens onder de aandacht te brengen.

En idd wat G33rt al zegt:
G33rt schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:59:
Als ik het me goed herinner van de vele discussies die ook intern over dit post je desktop topic was een van de redenen dat het ding ooit vanuit SA naar de HK moest dat mensen zich niet aan de regels hielden. Een daarvan was het posten van originelen. Er zijn OWs aan mensen uitgedeeld die geen origineel postten.
Daar sluit ik me bij aan, volgens mij heb ik zelf ook een keer een OW daarvoor gehad, weet het niet zeker meer. Het topic heeft opzich niet zo heel veel tech-waarde in zich buiten het delen van je wallpapers en skins e.d. Kunnen we dat kleine stukje serieusiteit (bestaat dat :? ) dan niet (zelfs) in de HK handhaven? Aangezien er toch heel veel mensen zijn die waarde hechten aan het posten van originelen en er ook wel van uit gaan dat dit dan ook gebeurt, juist doordat het destijds in SA wel verplicht was. Ik zie dan ook genoeg mensen die zich wel "aan de onofficiele regel houden".

[ Voor 14% gewijzigd door max op 31-01-2005 15:28 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Het was indertijd in SA inderdaad hier en daar ruzie omdat mensen alleen een grote screenshot neerknalden en vervolgens geen originelen linkten, wat een hoop offtopic discussies opleverde over iets dat eigenlijk een kleine moeite is. Daarom is toen de regel ingevoerd dat je inderdaad een linkje naar het origineel er bij moet geven. Maar vanzelfsprekend betekent dat 'verplicht indien er geen zwaarwegend bezwaar is', dingen als 'ik heb er voor betaald en tis copyrighted' of 'ik heb het zelf gemaakt' zijn natuurlijk valide excusen 8)7

D'r kan best iets aan de waarschuwing veranderd worden van die strekking, alhoewel ik dit weer een typisch gevalletje overregulering vind: het idee achter de regel is helder, en natuurlijk zijn er valide excusen voor, moeten we die dan echt stuk voor stuk bij naam gaan benoemen? :?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Als ik lees dat er OW's zijn uitgedeelt omdat er geen orgineel bij zat dan krijg ik nu toch een beetje een rare smaak als juist de mod zegt dat hij het orgineel niet post.
Ik ben nu best wel nieuwschierig of helpdesk OW's hiervoor heeft uitgedeelt of niet :?
(dat zou nu dan achteraf hypocriet zijn)

Voor alle duidelijkheid:
Als een orgineel 100% door iemand gemaakt is, dan is het imo zijn eigendom en heeft niemand er recht op behalve de maker.
Maar zoals Abbadon ook al aangeeft, post die zooi dan niet in die draad, dan heb je echt zoiets als: "nanananah, kijk een wat ik kan, goed he??? maar je mag het niet hebben !"
Andere user gaan dan weer zoiets kijgen als "pff, zet ik het orgineel er ook niet meer neer, teveel moeite of ik gun het die en die niet"

conclusie:
Als je het post, wees dan een vent/vrouw en stel het orgineel altijd beschikbaar,
1. heb je geen geroep om het orgineel
2. de fun blijft in de draad (anders staat er straks niet één orgineel meer) groter gevoel van communitie
3. Hoeft niemand zich meer arrogant op te stellen en te zeggen "het is mijn werk en when its done its done"

my 2ct's

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Pim. schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:22:
Als ik lees dat er OW's zijn uitgedeelt omdat er geen orgineel bij zat dan krijg ik nu toch een beetje een rare smaak als juist de mod zegt dat hij het orgineel niet post.
Als je verder leest zie je dat er geen OW's uitgedeeld zijn volgens de dienstdoende SGC-admin en SA-mod uit die tijd ;)

Zou ook van de zotte zijn, we geven geen OW's omdat je een topicregeltje overtreedt, je krijgt pas op je falie als je dat 10 keer hebt gedaan en steeds iedere vriendelijke hint negeert 8)7

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Persoonlijk vind ik dat iemand die het orgineel niet wil posten (om welke rede dan ook), gewoon helemaal niet moet posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Grappig hoe mensen kunnen vallen over een tekst die ik binnen 2 seconden heb gecopy-paste :P

In de HK wordt er niet zodanig op dat topic gemod dat er sancties staan tegenover het niet posten van een origineel. In feite is het wel zo netjes om te doen en je ziet ook dat 99 van de 100 dat ook gewoon doen.
We Are Borg schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:32:
Persoonlijk vind ik dat iemand die het orgineel niet wil posten (om welke rede dan ook), gewoon helemaal niet moet posten :)
Das goed en aardig, maar als we dat als regel in gaan voeren dat moet er ook op gemodereerd worden. Dát gaat wat mij betreft niet gebeuren want dan had het topic net zo goed in SA kunnen blijven staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
We Are Borg schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:32:
Het is toch niet "Het-Grote-Deel-Hier-Je-Wallpapers-En-Theme's-topic". Als je zelf ergens een wallpaper vandaan trekt is het wel zo aardig als je dan ook even post waar je het vandaan hebt, liefst al meteen, zodat mensen niet achteraf er om moeten vragen. Das wel wat anders dan als je zelf veel moeite ergens in gestopt hebt en dat iemand even met z'n rechtermuisknop erop klikt om 'm ook als achtergrond te nemen. Sommige mensen vinden dat niet erg of zelfs een compliment, anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Als er inderdaad geen OWs zijn uitgedeeld dan is het een typisch gevalletje van mea culpa - excuses voor de consternatie die is ontstaan. Han en Rafe zullen het ongetwijfeld beter kunnen herinneren dan ik, aangezien ik eigenlijk na de hele soap crew werd (maar wel de interne discussies heb nagelezen) :)

[ Voor 9% gewijzigd door G33rt op 31-01-2005 19:23 ]

Pagina: 1