Hoeveel Watt voeding heb je NODIG bij OC'en Duron?

Pagina: 1
Acties:

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb nu een 250 Watt voeding in m'n kast. Kan ik instabiliteiten verwachten als ik straks m'n Duron ga overklokken?
De stroomtrekkers zijn in mijn geval: Duron 650 op een KT7, met een Coolermaster DP5-6H51, GeForce2 MX, 2 harddisks, 2 CD-drives.

Heb ik genoeg aan 250 Watt?

Verwijderd

250 Watt moet genoeg zijn... 300 Watt is natuurlijk wat relaxder (vooral als je je case gaat modden met fannetjes en zo) en trouwens wat let je? Zo'n 300 watt ding kost je 50,-

Je kan het altijd eerst proberen en als je een instabiel systeem krijgt kan je er 1tje kopen...

Verwijderd

Nee.
Ik heb een El Cheapo "Codesign" 300Watt voeding, GEEn Geforce, Abit KT7-RAID, 128 Mb, Duron600@980 en drie hartde schijven, CD-Rom en alle Slots met kaarten gevuld.

Als ik een vierde harde schijf aansluit, zoals een IBM30Gbyte, moet ik al naar 900 Mhz terug omdat de voeding dan door z'n knien gaat.... :'(

• Milly
  • Niet online
Zo. Twee compleet tegenstrijdige antwoorden :)

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 14:15 schreef millyways het volgende:
Zo. Twee compleet tegenstrijdige antwoorden :)
Wie niet waagt, wie niet wint... Zoals ik al zei: Als het niet genoeg is kan jealtijd er nog 1tje kopen...

Verwijderd

IDD gewoon proberen, als ie het niet doet weet je wat je te doen staat! Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~opstal/smiles/angel.gif

• Milly
  • Niet online
Heb je gelijk in. Ik probeer het gewoon wel. Thx! ;)

edit:

Wow, 4 antwoorden in 10 minuten... GoT rulezzz :)

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 14:12 schreef Hooi het volgende:
Nee.
Ik heb een El Cheapo "Codesign" 300Watt voeding, GEEn Geforce, Abit KT7-RAID, 128 Mb, Duron600@980 en drie hartde schijven, CD-Rom en alle Slots met kaarten gevuld.

Als ik een vierde harde schijf aansluit, zoals een IBM30Gbyte, moet ik al naar 900 Mhz terug omdat de voeding dan door z'n knien gaat.... :'(
Ja, da's zwaar kloten, want boven de 300 watt worden die dingen abnormaal duur...

Nou heb je als ik dat zo lees je kast wel lekker volgepropt..

• Milly
  • Niet online
Trouwens, ik heb ook nog een 2e monitor op m'n voeding zitten. Die zal ik dan ook maar een eigen stopcontact geven...

• Nowhere
  • Laatst online: 09-07 10:24
Ah wat maakt het uit, wat ik niet allemaal achter een 200 W voeding heb hangen

1cdrw
1cdrom
2hdd
1 video
1netwerk
1soundblaster
1monitor
1floppy :)
3 fans

moet kunne.......... :)

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 14:12 schreef Hooi het volgende:
Nee.

Kan ook aan de voeding liggen hoor, 300Watt moet wel kunnen, alleen levert de voeding die 300 watt verkeerd, hij kan bijv. de 3.3V leiding niet optimaal voedden, als de andere zwaarder elast worden.
Het is mogelijk dat als je er een 300W merkvoeding inhangt, dat ie dan wel genoeg amperes leverd. Mja, dan kan je beter een 400W no-name kopen :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

HHHMM, voor jou configuratie is 250 wel voldoende, maar to be on the save side => 300 waat

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Neem gewoon 1 300 Watt ATX voor alles intern en hang je fans en (als je een Voodoo 5 hebt ook die) Peltiers op een ouwe 200 Watt AT voeding die je voor het booten effe aanschakelt !

• Ronald
  • Laatst online: 21:52
250 watt kwaliteits voeding kan zeker genoeg zijn, hij moet aleen veel vermogen op de 3.3 en 5 volt kunnen leveren. De Aopen 300W kan iets van 165W leveren op die voltages bij elkaar
je moet geloof ik iets van 120Watt op deze voltages aan kunnen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Nite heeft het probleem in de smiezen. Zo'n goedkoop 300 wattertje kan maar 150 watt leveren aan dat groepje van 3.3 en 5 volt.

Mijn keuze voor een andere voeding moet ook nog inhouden dat ik erbij nog 5 fans (5x5=25 watt) en 6 harddisks (6*15=85watt) en een interne tapestreamer... 10 watt enne nog verder OC'en..? dus ..

25+85+10=120 Watt meer wil ik hebben, dus..
Een EnermaX 420 watt :9~
.. heb ik wel trek in....

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:09
zozo heb je zeker wel een big big tower staan voor al die zooi *D

• Ronald
  • Laatst online: 21:52
Yo Hooi.. Fans van 5 watt? dat zal me een stapel herrie geven:)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Neem een enermax voeding... of anders Aopen

• Milly
  • Niet online
Ok, bedankt allemaal voor jullie reacties! Aangezien ik de 250 Watt voeding toch al had, probeer ik het eerst daarmee. Blijkt nou dat ik een instabiel systeem heb kan ik 'm altijd nog vervangen. Jammergenoeg kan instabiliteit overal aan liggen, zeker als je zoals ik Windows draait :)

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 11:06 schreef millyways het volgende:
Ok, bedankt allemaal voor jullie reacties! Aangezien ik de 250 Watt voeding toch al had, probeer ik het eerst daarmee. Blijkt nou dat ik een instabiel systeem heb kan ik 'm altijd nog vervangen. Jammergenoeg kan instabiliteit overal aan liggen, zeker als je zoals ik Windows draait :)
Niet als je Win2k installeert.. :P
Pagina: 1