Toon posts:

chello classic opnieuw aanmelden

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

een aantal dagen terug had ik hier nog een topic over een chello easy installatie die eindelijk gelukt was omdat ze bij de chello weer zo vriendelijk waren om na een tijdje de blokkade eens op te heffen.

Nu is het probleem dat ik nu geen internet meer heb :P....
Ik heb gister namelijk een nieuwe sitecom wireless router met 4 poorts switch en wireless pcmcia kaart gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/aanbiedingen/wk05_10008955.gif

Nou zo genieten is het niet (meer beschrijving op www.paradigit.nl bij weekelijkse aanbiedingen)...

Ik had toen ik aant begin chello had al problemen als ik de directe verbinding (utp) op een andere computer aansloot,ik moes mij dan steeds weer opnieuw aanmelden....
TOEN ging dat nog goed en op 14 maart 2004 had ik een e-tech router. die ik dus gisteravond heb vervangen door de sitecom wireless router.
Maar ik krijg op geen enkele manier de aanmeld pagina van chello.
Door op verschillende manieren te proberen zoals:
- Stroom van modem 30 sec af (resetten) en weer aansluiten
- Router ressetten
- en dan de bovenstaande methodes op verschillende volgorde :P

Maar de router gaf steeds aan dat er geen verbinding met de server was... de router kreeg ook geen ip adres toegewezen al gaf ie wel aan dat ie verbinding had met de modem.

Nou probeerde ik vandaag om de modem weer direct op een pc aan te sluiten (een desktop en een laptop (2 verschillende dus)) maar onder windows xp pro gaf ie steeds aan dat de kaart beperkte of geen verbindingsmogelijkheden had. (als ik de verbinding wou herstellen dan bleef ie een minuut hangen op "bezig ip adres vernieuwen" en na die minuut gaf ie de fout dat dat niet mogelijk was)

Nu heb ik dus helemaal geen verbinding meer.
Hoe stuur ik dit dan ? nou ik verstuur dit bij een buurvrouw in de straat.

Nou is mijn vraag of er een mogelijkheid is om dus wel verbinding te maken. Direct of via de router (liefst router natuurlijk)
- Kan ik mijn modem resseten op een andere manier ? MODEM TYPE :SB4200E Surfboard....
- Verder weet ik geen andere mogelijkheden maar ga even zoeken op chelloo.com (ofzo) of daar ook iets te vinden is in de tussentijd tot ik hier een antwoord krijg.

Me ma is al weer helemaal histeries omdat ze niet op marktplaats kan :P dus er zit wel haast achter haha....

Ik hoop hier het goede antwoord te vinden.
B.v.d.
BLACKfm

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Moet je niet het mac adres van je router doorgeven aan chello zodat zij die in kunnen stellen voor jouw verbinding? Als chello nog steeds hetzelfde wekrt (heb het sinds een jaar niet meer) gaat de verbinding op MAC adres. Wellicht dat je het MAC adres van je vorige router nog kunt achterhalen en je nieuwe router met dat mac adres kunt laten aanmelden. Succes in ieder geval

Een hele rij microsoft certificeringen.

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58

t3q

Say yes to teq

Bel chello, ze moeten je mac adres vrijgeven.

Life goes as it goes.

Verwijderd

chello is gekoopeld aan mac adres. laten vrijgeven of achterhalen wat je eerst had.

Verwijderd

Topicstarter
op de modem (van chello) diek gekregen heb zit wel een stikker met een MAC-adres erop... (2 maar 1 is denk voor de usb aansluiting) bedoelen we die ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 12:44 ]

• BoerHarm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2024

BoerHarm

maximaal

Of gewoon je oude router ertussen houden en je nieuwe router eraan koppelen.
;)
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:44:
op de modem (van chello) diek gekregen heb zit wel een stikker met een MAC-adres erop... (2 maar 1 is denk voor de usb aansluiting) bedoelen we die ?
nee.. dat is het mac adres van je modem...
in je router kun je waarschijnlijk een mac adres instellen...

die moet je overnemen in je nieuwe router.

[ Voor 73% gewijzigd door BoerHarm op 29-01-2005 12:46 ]

Verwijderd

nee, dat is het mac adres van je modem. destijds toen internet wel werkte is ie gekoppeld geweest aan met mac adres van je netwerkkaart in je pc.
kan je dit adres nog achterhalen. dit staat nl bij chello geregistreed.
zolang de kopperling is kan je geen andere pc/router aansluiten.

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Misschien heb je hier wat aan:

Chello en routers

Bij kabel internet gaat het installeren van een router net even iets anders dan bij ADSL.
Je hebt bij kabel niets te maken met inlog procedures als PPPoE of PPTP etc..

Waar je wel op moet letten is dat het MAC adres van de router staat geregistreerd bij chello. Zo'n MAC adres is een uniek nummer van een netwerk-device, bijvoorbeeld: 00:10:12:13:14:ff

Hieronder volgen de stappen die je kunt volgen:

We gaan ervan uit dat je een werkende internet verbinding hebt
Zet alles uit (inclusief kabelmodem)
Sluit de router aan op je PC, nog niet op je kabelmodem!
Volg de handleiding van je router. Hier staat in hoe je bij de webinterface kunt komen. Meestal is dit http://192.168.1.1
Verder moet je PC op "Automatich IP verkrijgen" staan, of op DHCP, maar dit staat allemaal in de router handleiding beschreven.
Indien er een vraag komt over hoe je wilt inloggen, kies dan voor iets als "Disabled" of "Automatic" of "DHCP". Je kunt namelijk niet inloggen met kabel.
Indien er een vraag komt of je je MAC adres wilt clonen, kies dan "JA".
Je moet namelijk het MAC adres van je netwerkkaart (waarmee je normaal verbinding hebt) in de router zetten. Als dit niet met "clonen" gaat zul je het handmatig moeten doen. Dit staat onderaan de pagina beschreven. Als je het MAC adres hebt kun je dit handmatig invoeren in de router.
Sla de instellingen op in de router en schakel alles uit
Sluit nu je kabelmodem aan op de router (WAN poort) en zet alles weer aan.
Kijk of je verbinding hebt op je PC, zoja dan kun je extra PC's aansluiten!
Handmatig MAC adres opvragen

Indien het clonen van het MAC adres niet gaat kun je het volgende doen om achter dit adres te komen. Het MAC adres wordt ook wel eens Fysiek adres genoemd:

Windows NT/2000/XP :

open een command prompt en type "ipconfig /all"
Window 9x/Me :

ga naar start > uitvoeren en type "winipcfg"
Linux :

Dat weet je best wel :) , "ifconfig"
Macintosh :

Open het applesysteemprofiel onder het appeltje.
Bij het tabje systeemprofiel klik je het driehoekje van het netwerkoverzicht open.
Het MAC nummer vindt je achter het hardware-adres.

Met router

Indien je een router hebt, haal die er tijdens de installatie tussen uit. Het aanmelden via een router geeft vrijwel altijd problemen!
Sluit je kabelmodem aan op de wandcontactdoos en op de netwerkkaart in je PC. Gebruik bij voorkeur de originele chello netwerkkaart.
Zet vervolgens je kabelmodem aan.
Indien je modem niet online komt controleer dan de kabels richting wandcontactdoos. Als je daar niets vreemds kunt vinden zul je echt de helpdesk moeten bellen.
Komt je modem wel online dan kun je de volgende stappen doorlopen.
Zet je PC aan en ga naar http://prov.upc.nl of anders http://172.29.11.36
Als het goed is krijg je nu de provisioning pagina te zien.
Krijg je niets te zien controleer dan of er een link is tussen je kabelmodem en de netwerkkaart. Probeer de netwerkkaart te forceren op 10Mbit/Halfduplex.
Doorloop de pagina's en volg de aanwijzingen
Na het herstarten van je kabelmodem (sterk er uit, 5 min. wachten er in) zou je weer verbinding met internet moeten hebben.
Als je na het herstarten van je PC weer verbinding hebt met internet kun je je router aansluiten. Vergeet dan niet om het MAC adres van de netwerkkaart waar je zojuist alles mee hebt ingesteld te "clonen" in de router. Als het goed is stond die er al in, maar controleer dit nog even. Zie "Help! Ik wil een router installeren" voor meer informatie

Verwijderd

Topicstarter
in elke reply word het MAC adres vermeld maargoed
Waarom deed ie het in het dan wel als ik een andere PC aansloot (das anderhalf jaar terug) toen ik aant begin chello had ?...

Maargoed..
die ouwe router heb ik niet omdat ik die terug had gebracht omdat de 4e poort het niet meer deed (en ik heb 6 computers om aan te kunnen sluiten dus liever 4 dan 3 poorten ;) )
En toen had ik gelijk maar een wireless aangeschaft.
Het oude MAC adres heb ik dus niet meer.

Maar het komt er dus op neer dat ik naar chello moet bellen en zeggen "hallo, ik heb een nieuwe router en ik wil dat jullie die in de modem instellen" ofzo ????

Of is er nog een andere mogelijkheid zonder dat ik daar iets van chello voor hoef te bellen ?

Verwijderd

ja, maar je hoeft daar niet voor te aarzelen.
router is geen vies woordt meer voor ze.
bovendien hoef je aleen een mac adres door te geven.

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:51:
in elke reply word het MAC adres vermeld maargoed
Waarom deed ie het in het dan wel als ik een andere PC aansloot (das anderhalf jaar terug) toen ik aant begin chello had ?...

Maargoed..
die ouwe router heb ik niet omdat ik die terug had gebracht omdat de 4e poort het niet meer deed (en ik heb 6 computers om aan te kunnen sluiten dus liever 4 dan 3 poorten ;) )
En toen had ik gelijk maar een wireless aangeschaft.
Het oude MAC adres heb ik dus niet meer.

Maar het komt er dus op neer dat ik naar chello moet bellen en zeggen "hallo, ik heb een nieuwe router en ik wil dat jullie die in de modem instellen" ofzo ????

Of is er nog een andere mogelijkheid zonder dat ik daar iets van chello voor hoef te bellen ?
Ja! Zeg hallo, ik heb een nieuwe router en wil een nieuw MAC adres aanmelden.

Bij Chello willen ze de klanten tevreden stellen. Dus die gaan echt geen probleem maken van een nieuw MAC adres....

Maar dat mac adres staat op je router of is te vinden in de configuratieinstellingen ervan (configuratie via een browser).

Verwijderd

Topicstarter
ok... dus ik moet een belletje plegen..
Hoe kom ik dan aan het mac adres van me router ?
ik zie in de router zelf wel de mogelijkheid om een mac adres in te voeren (en te clonen)
Die kan ik dus zelf invoeren of een DEFAULT mac adres laten invoeren.
Moet ik dan gewoon de default mac adres laten instellen in de router en die dan doorbellen aan chello ?

Verwijderd

ja, kies in dit geval het default adres, want je kan het immers doorgeven.
je hoeft dus geen nieuw mac adres in te stellen in jouw geval.
pak de telefoon dus en go....

Verwijderd

Topicstarter
ok.... dus om het nog 1 keer goed te weten (want ik hou niet zo van op en neer lopen :P)
DIT GA IK DOEN :

IK pak de telefoon en toets het nummer 0900-1580 en ga door in het keuzemenu totdat ik iets van een medewerker krijg over chello.
Die persoon spreekt mij dan aan met zoiets als "goedenmiddag..met jan blabla upc nederland".. waarom ik dan zeg "hallo met mij :P ik heb een nieuwe router en ik wou deze graag "actieveren" ( << ??) waarop ik zou moeten horen "ok mag ik uw mac adres van de router".. die geef ik dan dan door en dan moet alles goed komen ?

Klopt dit ? :P

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Je sluit je nieuwe router gewoon aan. Je belt chello, en je vraagt aan ze of ze je mac adres vrij willen geven. Daarna moet je je router en computer uit zetten, vervolgens weer aan, en het zaakje zou moeten werken.

Toevallig hetzelfde gehad bij iemand deze week.. :)

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan moet ik dat maar even doen.

Ik hoop mijn slotwoordvanaf me eigen pc te kunnen posten :D
Bedank iig iedereen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan veel simpler. Ja, je kunt UPC bellen, MAC adres laten vrijgeven enzo. Wachttijden zijn tegenwoordig vrij laag tenzij er een grote storing is, dus binnen 5 minuten ben je wel klaar.

Maar het probleem is eigenlijk veel simpler op te lossen. De modem kan namelijk maar een enkele entry in z'n ARP-tabel houden, daarom lukt DHCP niet. Oplossing? Reset die modem eens (echt power eraf, niet met de standby knop kloten) :z

Als je dan ook je router reset krijg je netjes een 10-IP en kun je op een PC naar chello.upc.nl om je aan te melden. Daar krijg je de melding dat het maximum aantal PCs al bereikt is en je een PC moet kiezen om te vervangen. Klik op het hokje links van de MAC adres van je oude router die in scherm verschijnt, en dan op 'Indienen'. Paar seconden later krijg je een 'Installatie geslaagd' melding en opdracht modem en PC te rebooten. Doe dat eerste, maar reset router ipv PC.

En hey presto, je bent zonder je PC te resetten en zonder de helpdesk te bellen online met een ander MAC adres :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Nou die methode zou bij mij denk niet werken want ik had in al die tijd sinds gisteravond tot de TS alle methodes geprobeerd en er was geen enkele mogelijkheid.

MAAAAAAR !!! ik pleegde een telefoontje naar chello en idd... na een paar minuutjes was ik ONLINE !!

Dus bedankt iedereen !
wederom weer een geslaagde actie..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:57:
Nou die methode zou bij mij denk niet werken want ik had in al die tijd sinds gisteravond tot de TS alle methodes geprobeerd en er was geen enkele mogelijkheid.
Ik lees nergens dat je de modem gereset hebt. Zonder reset gaat inderdaad niets werken.
MAAAAAAR !!! ik pleegde een telefoontje naar chello en idd... na een paar minuutjes was ik ONLINE !!
De modem kan idd ook op afstand gereset worden :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:31:
Maar ik krijg op geen enkele manier de aanmeld pagina van chello.
Door op verschillende manieren te proberen zoals:
- Stroom van modem 30 sec af (resetten) en weer aansluiten
- Router ressetten
- en dan de bovenstaande methodes op verschillende volgorde

Maar de router gaf steeds aan dat er geen verbinding met de server was... de router kreeg ook geen ip adres toegewezen al gaf ie wel aan dat ie verbinding had met de modem.
volgens mij heb ik dus duidelijk aangegeven dat ik um gereset had B)
Pagina: 1