Ik zit momenteel met een probleempje. Er is 1 pagina op mijn website die in een frameset wordt geladen. Alle andere pagina's hebben een framekiller, zodat mocht de gebruiker binnen de frameset doorklikken naar een andere pagina, dat de top frame gekilled wordt.
Nu gebruik ik het javascript history object om de gebruiker in sommige gevallen terug te sturen naar de vorige pagina. Wat er fout gaat is het volgende:
De gebruiker zit in de frameset, en komt op een error pagina terrecht met een frame killer. Het top frame wordt "verwijderd"
Nu staat in de error pagina een link
Die gaat 1 pagina terug, roept wel de frameset weer aan, als ik dat zo snel goed kan zien, maar voert daarna de vorige actie weer uit, waardoor hij weer terug gaat naar de error pagina.
Doe ik een go(-2), dan gaat hij een pagina te ver terug.
Overigens, hetzelfde effect treedt op met de back button van de browser (IE6).
Ik zou graag in het history object kijken om te zien naar welke urls hij nu uiteindelijk gaat, maar dat kan niet volgens mij. Mijn hypothese is dat hij wel de frameset weer correct aanroept, maar niet de src van de frameset ver genoeg terugdraait.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Nu gebruik ik het javascript history object om de gebruiker in sommige gevallen terug te sturen naar de vorige pagina. Wat er fout gaat is het volgende:
De gebruiker zit in de frameset, en komt op een error pagina terrecht met een frame killer. Het top frame wordt "verwijderd"
code:
1
2
3
| if (top.location != document.location){
top.location = document.location + '&frameKilled=1';
} |
Nu staat in de error pagina een link
code:
1
| <a href="javascript:history.go(-1)">Klik hier om terug te gaan</a> |
Die gaat 1 pagina terug, roept wel de frameset weer aan, als ik dat zo snel goed kan zien, maar voert daarna de vorige actie weer uit, waardoor hij weer terug gaat naar de error pagina.
Doe ik een go(-2), dan gaat hij een pagina te ver terug.
Overigens, hetzelfde effect treedt op met de back button van de browser (IE6).
Ik zou graag in het history object kijken om te zien naar welke urls hij nu uiteindelijk gaat, maar dat kan niet volgens mij. Mijn hypothese is dat hij wel de frameset weer correct aanroept, maar niet de src van de frameset ver genoeg terugdraait.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik blijf er iig vrij nuchter onder....