Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[feat] RML Preprocessor

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag Devvers :)

Ik was net in de Devschuur een reply aan het tikken. Ik wou elk woord "propel" een link geven naar de website van Propel. Nu zat ik dus overal de URL tag omheen te gooien.
Zou het geen goed idee zijn om een RML Preprocessor te ontwikkelen? :)

Ik zat bijvoorbeeld te denken aan het volgende:

code:
1
2
[define name='Propel'] [url=http://propel.phpdb.org/wiki/]Propel[/] [/define]
Propel is de PHP variant van Hibernate. Propel is gescheven voor PHP5.

Hierbij zou de Preprocessor de define moeten oppakken. Alles tussen de define tags moet als plain text geïnterpreteerd worden. Vervolgens vervangt de Preprocessor alle strings 'Propel'. :)

Nu weet ik niet hoe zo'n belasting dit is voor de server-side resources. Misschien is het een idee om in dat geval een client-side Preprocessor te maken. :)

Iedereen valt over het feit of 3 keer weergeven van een link nou nuttig is of niet. Het gaat natuurlijk niet om de link alleen, maar om het algemene idee; dat je alles kan vervangen. Zo ook bijvoorbeeld (mocht abbr er ooit komen):

[define name='WWW'] World Wide Web [/define]

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 11:47 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Ehm, persoonlijk zie ik het nut niet om in één reply éénzelfde link meerdere malen te tonen :) . Na de eerste keer hebben mensen heus wel door dat dat een link is :) . En een ander nut kan ik ook niet zo snel bedenken :) .

DM!

Verwijderd

Topicstarter
NMe zei net precies hetzelfde op MSN. Het ging natuurlijk niet om die link alleen, maar om het algemene idee. Zo zou je bijvoorbeeld ook standaard defines kunnen inbakken om lame trollen te filteren;

[define name='M$']MS[/define]

Je zou hem bijvoorbeeld ook kunnen gebruiken met een "toekomstige" RML tag (mocht die er ooit komen);

[define name='WWW'] World Wide Web [/define]

Bovendien zou op die manier Content Advertising wel gemakkelijk te implementeren worden ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 11:34 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Of als je in je post vaak een woord gaat gebruiken waarvan je weet dat je het altijd fout typt. Kun je de foute versie bij voorbaat vervangen door de goeie :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ehm... je zit op een forum he, je zit hier niet in een fullflesh wordprocessor te editten :o
Verder kun je makkelijk offline je posting in bijv. UltraEdit voorbereiden en een search and replace doen ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou juist liever een post-processor hebben, bv een:

[post] [itemlist] [/post]

[item]Whee 1[/item]
blah blah

[item]Whee 2[/item]

zeg maar :+

Verwijderd

Topicstarter
moto-toi > die had ik al verwacht, maar dan zou het maar one-way werken. Na processing iets aanpassen gaat niet gemakkelijk :)
Bovendien zeg je toch ook niet tegen een C++ developer: "Preprocessen :? Daar heb je zoek en vervang voor". :)

Ik snap dat het een kutwerkje is om te implementeren, maar het idee an sich vind ik niet heel bagger. Alleen ben ik de enige die daar zo over denkt ;)

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 11:37:
moto-toi > die had ik al verwacht, maar dan zou het maar one-way werken. Na processing iets aanpassen gaat niet gemakkelijk :)
Bovendien zeg je toch ook niet tegen een C++ developer: "Preprocessen :? Daar heb je zoek en vervang voor". :)
Dan heb je het over een programmeertaal, rml is puur om je tekst op te maken, niet om hele ingewikkelde dingen mee uit te halen ;)
Ik snap dat het een kutwerkje is om te implementeren, maar het idee an sich vind ik niet heel bagger. Alleen ben ik de enige die daar zo over denkt ;)
Kutwerkje, ach.. daar beslissen crisp en chem over, maar zover zijn we nog geeneens ;)

Verder heb ik even je posting bekeken, en nu ontgaat me helemaal het nut voor deze 'feature', 3 keer dezelfde link posten in 2 regels tekst is niet echt nuttig te noemen ;)

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 11:41:

knip

Verder heb ik even je posting bekeken, en nu ontgaat me helemaal het nut voor deze 'feature', 3 keer dezelfde link posten in 2 regels tekst is niet echt nuttig te noemen ;)
[rml]JHS in "[ feat] RML Preprocessor"[/rml]
Kijk ook even naar mijn reply eronder. :)

• moto-moi

moto-moi

Mjah, ben je wel eens op een phpBB forum geweest waar ze censureren ?
Weet je wel hoe makkelijk daarom heen is te komen ? ;)

En het op voorhand supporten van toekomstige rml tags..eh.. hoe weet jij welke tags eraan komen :? Die krijg je meestal in een Mededelingenforum posting de eerste keer te zien, dus ook daar zie ik het nut niet zo van in :o

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het gaat er om dat me verteld werd dat men er geen nut in ziet om bepaalde dingen te willen vervangen. Met het abbr voorbeeld wou ik aangeven dat er best gevallen kunnen zijn waarbij het wel nuttig is.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 11:48:
Nou, het gaat er om dat me verteld werd dat men er geen nut in ziet om bepaalde dingen te willen vervangen. Met het abbr voorbeeld wou ik aangeven dat er best gevallen kunnen zijn waarbij het wel nuttig is.
Maar, in één text hóór je volgens mij een afkorting slechts één keer te verklaren :) . Binnen geprinte texten iig wel. Ik zie het nu ook niet om tig keer een afkorting verklaard te zien. Eén keer vind ik, net als een url, best zat. Alleen als je ze ver uit elkaar zou gebruiken, maar dan zou je zulke lange posts hebben dat een tweede keer [abbr] intikken niet zo'n moeite is vermoed ik :P .

DM!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

Hier ontgaat het me het nut echt totaal van.

Je bent, om het kort te zeggen, lui en wil weinig typen.

Nu is daar niks mis mee, maar zoiets inbouwen lijkt me vrij nutteloos. crisp kan dit vast in JS bakken ;) maar dat mag hij zelf beslissen :P

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Ey, luiheid siert de programmeur ;)
Even serieus. Natuurlijk is dit niet van levensbelang. Wanneer je echter werkt aan forumsoftware dan wil je meerwaarde bieden, lijkt me. Nu is het inderdaad de vraag of mensen dit nou zo'n leuke functionaliteit vinden, dat ze React aanschaffen.
Bovendien, wat is er mis met luiheid? :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.