Toon posts:

Koppeling Word en Excel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al redelijk wat gegoogled, maar zit met de volgende opgave:

Voor mijn baas ga ik in Office 97 een excel lijst maken met personeel. Hierin moet o.a. naam adres woonplaats geb datum paspoort no en zulk sort persoonlijke info komen te staan.

Mijn idee is eigenlijk als volgt: Ontwerp een Word document dat gebruikers kunnen invullen, en op de een of andere manier moeten die gegevens dan van een kleine 180 medewerkers allemaal keurig in excel komen.

Ik heb alleen geen idee hoe ik dat moet hacken.

Alternatieven zijn ook welkom mits het eindresultaat (dwz een uitvoer naar Excel 97) maar hetzelfde blijft

Oh ja prettig week-end alvast ;)

Verwijderd

wat dacht je van access? je laat iedereen een form invullen en de resultaten kun je zo exporteren naar excel.

als je het per sé via word wilt doen maak je gewoon een tabel in dat word bestand waar alle waardes onder of naast elkaar komen. vervolgens mag je dat lekker gaan copypasten naar excel (al dan niet geautomatiseerd)

Verwijderd

Topicstarter
Access heb ik aan gedacht maar de arme zielen die dit moeten gaan invullen kennen geen access dus ik probeer dat te vermijden.

Vandaar Word. Alles handmatig copy/pasten is geen oplossing (te arbeidsintensief) maar automatisch klinkt goed, alleen weet ik niet hoe.

Ben redelijk bedreven met VBA maar volgens mij is het niet mogelijk om een macro in word te laten copy-en en vervolgens te pasten in Excel.

Correct me if iŽm wrong....

Verwijderd

hoe dat geautomatiseerd zou moeten weet ik ook niet, ik gooide ook maar een balletje op.

maarrem, je hoeft access niet te kunnen om een duf form in te vullen hoor. iedereen kan toch op push down menu's klikken of zijn naam invullen? desnoods laat je de werkbalken en menu's weg, dan is het net alsof ze de website van albert heijn zitten in te vullen.

dit werk:

Afbeeldingslocatie: http://staff.dstc.edu.au/bfowler/screenshots/clinical-model-builder/portal-access.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben idd al met access aan het klooien ik denk toch dat da thet moet gaan worden. ALs iemand nog ideeen heeft om word formulier in excel te importeren dan hoor ik het wel.

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 20:20
Waarom programmeer je niet snel iets in VB? Of een webform op jullie intranet? Lijkt me allemaal gemakkelijker. Hou er wel rekening mee, dat als je access gebruikt, dat er op elke pc ook effectief access geinstalleerd moet zijn. En als je dat nog snel moet gaan installeren op een aantal pc's, dan ben je heel veel tijd kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
crazyx schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:46:
Waarom programmeer je niet snel iets in VB? Of een webform op jullie intranet?
Access idee heb ik toch afgeschreven vanwege het simpele feit dat het niet mogelijk is volgens mij om een excel bestand te updaten vanaf access. Je kan alleen als het ware een dump maken van een tabel direct in Excel maar dat is niet wat ik wil hebben.
Wellicht dat nieuwere versies van Access beter gaan, maar zoals gezegd ben ik gebonden aan Office 97

Iets programmeren in VB spreekt mij wel aan, ik zat te denken aan het volgende.
Op het invulformulier in Word een macro maken die de personeels gegevens dumpt naar een tekstbestand, wat vervolgens wordt geimporteerd door een Excel VB macro....

Ik weet wat jullie denken, dat denk ik namelijk ook: Het zou een stuk makkelijker zijn als het eindoel de personeelsgegevens in Access was. Maar helaas de opdrachtgever heeft bepaald: Alle gegevens moeten in Excel.

Voorbeeldje:

In een Excel sheet heb je naam, adres, woonplaats en nog meer van dat soort gegevens. De volgende mensen staan erin:

JANSEN
TEUNISSEN
etc.

Dan ontvang je per mail het formulier van JANSEN met de ontbrekende personeelsgegevens. DIe moeten dan bijgewerkt worden in Excel. Pittige kluif in mijn ogen.

Het enige wat ik kan bedenken is fysiek de cursor op JANSEN zetten en dan de Macro runnen die klakkeloos de gegevens importeerd die je eerder hebt geexporteerd vanuit het Word bestand dat Jansen heeft gemaild.

(Ik had liever e.e.a gedaan met een Access database, IIS en een webform maar helaas.....)
Pagina: 1