Maxtor-HDD wordt herkend als DVD-drive

Pagina: 1
Acties:

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:36
Gister ben ik bij een vriend gaan proberen een HDD in te bouwen.
Echter wat ik ook probeerde, de schijf bleef herkend worden als een SCSI-DVD-drive. In de BIOS wordt de HDD echter wel gewoon gevonden, en klopt de grootte van de schijf ook (203.9GB)

Dat SCSI vond ik al vreemd, maar ik heb in de FAQ gevonden dat dit ligt aan de RAID-controller, de andere HDD (WD 120GB) wordt namelijk ook als SCSI herkend.

Naast deze 2 HDD's zitten er ook nog 2 opticals in. Het moederbord (ASUS P4 S775 P5GD1) beschikt over 1 IDE-channel en 2 RAID-channels. De opticals moeten volgens de FAQ dus aan het IDE-kanaal worden gehangen. Nou hebben we beide HDD's dus aan het primary raid-kanaal gehangen maar het probelem blijft bestaan.
De WD staat ingestelt als Master en de Maxtor als Slave.

Wat ik nog wilde proberen is met een boot-floppy op te starten en dan proberen de HDD alvast te formatteren, maar ik wilde het toch ook hier even voorleggen in het geval dat ik iets vergeet (morgen LAN dus die 200GB kan hij wel gebruiken ;-))

Alvast bedankt, en als er nog vragen zijn hoor ik het wel :-)

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Van een flop starten zal niet veel helpen want je hebt neem ik aan geen DOS-drivers bij de hand voor de RAID-controller (die bestaan ook niet). Verder heeft jouw moederbord 4 SATA en 2 PATA aansluitingen, als je geen RAID gebruikt kan je als het goed is de SATA controller in het BIOS instellen als SATA en niet als RAID, want nu is dat wel het geval en ik denk dat je vergeten bent de schijf in het SATA bios te initialiseren (RAID 0+1 array builden).

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:36
Vergeten te vermelden: de HDD's zijn beiden PATA.
Met de SATA-instelling heb ik ook al wat geprobeert. Kon je instellen als IDE dacht ik. Maar die moet dus gewoon als SATA staan (snap alleen niet wat dat met die andere schijf heeft te maken? zijn niet via SATA aangesloten).

Hij wil inderdaad geen RAID gebruiken, gewoon de 2 schijven apart.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:06

The Third Man

The Third Jellyfish

In dat geval moet je óf kijken of de RAID functionaliteit in het BIOS uit te schakelen is, óf je moet in het RAID BIOS ook op de Maxtor schijf een array aanmaken (1+0).

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Al eens geprobeerd de beide CD/DVD spelers + de WD eruit te halen en de Maxtor HD daarop alleen aan te sluiten?

[ Voor 112% gewijzigd door Guardian Angel op 29-01-2005 23:34 ]

ARME AOW’er