Toon posts:

[.NET] Enterprise Library

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe versies van de .net building blocks zijn sinds gisteren te downloaden. Alle oude building blocks zijn samengesmolten tot één coherent geheel.
The patterns & practices Enterprise Library is a library of application blocks designed to assist developers with common enterprise development challenges. Application blocks are a type of guidance, provided as source code that can be used "as is," extended, or modified by developers to use on enterprise development projects. Enterprise Library features new and updated versions of application blocks that were previously available as stand-alone application blocks. All Enterprise Library application blocks have been updated with a particular focus on consistency, extensibility, ease of use, and integration.
Het is hier neer te laden.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ben benieuwd. De oude buildingblocks waren zo intens complex en onbenullige gedesigned vaak (als in: overengineered en dan dat keer 1000)...

(edit) Whoa... die enterprise library configurator.... Typisch 1e jaars consultancy werk: met een jantje van leijen er vanaf maken door een treeview, brakke contextmenus en een property grid... Slechte beurt voor die firma die dit gemaakt heeft.

(edit) Na het bekijken van de code in de DataAccessApplication block's quickstart snap ik niet waar de fuss nou helemaal om te doen is. De code ziet er uit als de code die ik schreef in VB6 om procs te callen in COM objects, je moet alles zelf doen, parameters maken, proc naam opgeven en meer dan die ellende. Lijkt me niet echt productief met een database van enterprise niveau (een groot aantal tables).

[ Voor 83% gewijzigd door EfBe op 29-01-2005 13:59 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Topicstarter
Het komt mij nu ook allemaal nogal verwarrend over. Ik heb er heel oppervlakkig zitten naar staren, uml diagrammetje van maken enzo. Na de examens ga ik het pas grondig bestuderen/gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 12:20 . Reden: spelling... ]

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 08-05 22:45
EfBe schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 11:54:
(edit) Whoa... die enterprise library configurator.... Typisch 1e jaars consultancy werk: met een jantje van leijen er vanaf maken door een treeview, brakke contextmenus en een property grid... Slechte beurt voor die firma die dit gemaakt heeft.

(edit) Na het bekijken van de code in de DataAccessApplication block's quickstart snap ik niet waar de fuss nou helemaal om te doen is. De code ziet er uit als de code die ik schreef in VB6 om procs te callen in COM objects, je moet alles zelf doen, parameters maken, proc naam opgeven en meer dan die ellende. Lijkt me niet echt productief met een database van enterprise niveau (een groot aantal tables).
Geef jouw ideeën dan eens weer! :)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• EfBe
  • Niet online
dvdstelt schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 07:42:
[...]

Geef jouw ideeën dan eens weer! :)
Grapjas. :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-10-2025

D4Skunk

Kind of Blue

EfBe schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 11:54:
...
Dan blijft er nog steeds ruimte voor jouw tool, EfBe ;)

Ik heb in het verleden al enkele pogingen ondernomen met de vroegere application blocks, maar wat datahandling betreft lijkt me dit inderdaad wel huilden met de pet op....
Geef mij maar VS 2005, en met XSD'tjes (snel snel - deadline !! ) alles genereren...

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Wat genereer je allemaal?

Ik ben zelf ook met een template set bezig en op basis van het db model wordt het volgende gegenereerd:
hibernate mapping bestanden (middlegen)
entities (hbm2java)
dao interfaces
hibernate dao implementaties
service interface
service implementaties
spring configuratie bestanden mbt db
spring configuratie bestanden mbt services
maverick controllers
jsp pagina`s

Icm een template project moet je in 1 keer een werkende webapp hebben. Inclusief alle libraries, buildscript (oa debug/productie) test aanslutingen etc..

[ Voor 19% gewijzigd door Alarmnummer op 03-02-2005 12:33 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 01:02
D4Skunk schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:24:
[...]
Geef mij maar VS 2005, en met XSD'tjes (snel snel - deadline !! ) alles genereren...
Heb je hiet hier over (typed) datasets ?
Kijk, als er nu één ding is in .NET dat ik nooit meer wil gebruiken (althans, dat ik niet meer in zo een intensieve mate wil gebruiken zoals in het project waar ik nu op zit), dan zijn het wel datasets...

snel, snel, .... dat was ook één van de redenen waarom er hier voor datasets gekozen werd, echter, op den duur zit je toch wel op heel wat tekortkomingen van die dingen

https://fgheysels.github.io/

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 23:44

alienfruit

the alien you never expected

Wat zijn die tekort komingen dan? Verder gebruik ik zelf gewoon BDP, en heb dan niet echt last van problemen met de Datasets.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 01:02
Hier worden die datasets min of meer gebruikt als Business Objecten en dat gaat echt niet altijd even perfect.

We zitten hier met een zeer 'hoog' genormaliseerde DB; die DataSets zijn gewoon een afspiegeling van je DB, waardoor we toch nog 'wrapper' objecten rond die dataset moeten ontwikkelen.
Dingen zoals lazy loading zijn niet echt makkelijk te implementeren vind ik.
(Om alle gegevens van bv. één bepaald item op te vragen, heb je in de DB bv 14 tabellen nodig, wat maakt dat je dan ook ongeveer zoveel datatables in je dataset hebt).

https://fgheysels.github.io/

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-10-2025

D4Skunk

Kind of Blue

tja, de ideale situatie zou zijn dat je classes opgebouwd worden adhv je XSD, en je code zou kunnen aanvullen binnen die xsd's, een soort van UML-studio zeg maar....

Een template voor je classes zou bv ook handig zijn, of het gebruiken van een zelf gedefiniëerde base-class met lazy loading etc... (als dit nog niet kan)

[ Voor 34% gewijzigd door D4Skunk op 11-02-2005 16:14 ]

Verwijderd

Is deze ook (goed) te gebruiken in ASP.NET voor wat betreft Exception Handling?
Pagina: 1