Toon posts:

[drive image 2002] Kan geen sata drive clonen, Error 91*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb 2 sata hd's van elk 200 gb groot, nu wil ik van de ene sata hd de partities kpieren en ook op de andere zetten, zodat ik op beide hd's hetzelfde heb staan.

gebruik hier normaal drive image 2002 van powerquest voor, maar ik kan de c-schijf niet benaderen onder caldera-dos. als drive image start, dan krijg ik de volkgender error-melding:

error #91
[diskmanager has been detected on drive, but diskmanager isn't running. if you boot from a floppy remove the floppy disk and reboot. press CTRL+ALT+DEL te reboot and hold the spacebar.]

ik kan dus niet op de c-partitie komen van de 2e sata hd. heb 3 partities die mbv de schijfbeheer functie van windows xp zijn aangemaakt. zo heb ik ook immers de 1e sata hd aangemaakt namelijk.

iemand enig id hoe ik de diskmanager uit kan zetten, want heb al meerdere keren de hd geformateerd en partities opnieuw aangemaakt, maar het lijkt wel ingebakken te zijn op de hd. kan er dus ook geen andere besturingssoftware opzetten.

dus hoe kan ik onder caldera-dos alsnog de c-schijf benaderen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer iets voor Software Algemeen - je probleem is specifiek met diskmanager' :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

Verwijderd

Je hebt toch geen 'dynamic disks' he? Daar kan een disk-imaging programma niets mee.

Probeer eens een bootdisk met MSDOS erop, en dan Drive Image starten. Caldere DOS heeft voor zover ik weet geen FAT32 ondersteuning, en (dus) ook geen ondersteuning voor NTFS (wat je waarschijnlijk gebruikt)

Verwijderd

Topicstarter
heb de partities aangemaakt onder windows xp, in NTFS formaat. toen heb ik mbv een bootable dvd waar ook de image opstaan, het systeem herstart en heb ik mbv freedos omgeving powerquest deploycenter gestart. maar krijg tijdens het terugzetten van de image iedere keer de errorcode 91

image terugzetten lukt dus niet.

het systeem is verder hetzelfde gebleven, heb enkel een sata hd erin zitten nu, en wil de image die op een ide schijf stond overzetten op de sata en dat gaat dus nu voor geen meter.

ook rechtstreeks vanaf ide naar sata schijf gaat niet goed, dan vliegt xp spontaan in blauw scherm als ik iedere keer probeer op te starten.