Toon posts:

PC start niet meer op na stroomschokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs is er bij mij een electriciteitkabel bij de meterkast doorgebrand waardoor er meerdere stroomschokken door mijn pc gingen. Eerst leek er niks aan de hand te zijn. Maar me pc viel sinds die schokken soms uit. Na drie dagen gebeurde het weer en sindsdien gaat hij helemaal niet meer aan.
Als ik hem aanzet gaan de ventilators wel draaien maar er start verder niks op. Hij geeft geen foutbiepjes. Het lichtje gaat branden maar gaat dan na een aantal seconden uit en verder gebeurt er niks.

Iemand die een idee heeft over wat er kapot is of wat ik kan doen om dat te achterhalen?

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 10:53

Cablekevin

CCCP Baby!

Probeer eens een andere voeding :)

Verwijderd

Topicstarter
als de voeding kapot was dan zouden de ventilators toch niet draaien?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:26:
voeding kan ook beschadigd zijn oid.. Maar om eerlijk te zeggen zou het van echt alles kunnen zijn en de beste manier om erachter te komen is elk onderdeel van je pc te testen in een andere pc. Dan kun je langzaam hardware gaan uitsluiten.

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 10:53

Cablekevin

CCCP Baby!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:26:
Ja ken...
Maar probeer toch maar es... voor de zekerheid ;)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
...aangezien de voeding namelijk direct aan het stroomnet zit, in tegenstelling tot de rest van je componenten van je pc (hoop ik :Y))

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

voeding van ouders pc heeft ook een paar maanden met schokken gezeten. Startte eerst nog op, maar afgelopen week was de voeding dus echt dood.

Er gaat nog stroom door voeding... best creepy, toen voeding nog aangesloten zat, en de pc uit... bleef voeding wel gewoon doordraaien!!!

Maar nu met nieuwe voeding doet'ie t weer als een zonnetje! Probeer dat dan maar eens... hopelijk komt er dan weer wat meer leven in je pc

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:38

angerfist-yentl

vake bei te bange!

kan welll want ik heb dat ook gehad en ik deed er een andere voeding in en hij deed het weer

ik had de zelfde met de fens draaide wel enzz

[ Voor 22% gewijzigd door angerfist-yentl op 29-01-2005 17:10 ]

Vake bei te bange

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:05

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verzekeringskwestie...?? Even met de PC naar de computerboer: laten nakijken en factuur richting de verzekering.

Verwijderd

opzich is een nieuwe voeding niet zon gigantische financiele klap hoor :P
maar als je mobo of proc ook zijn weggeblazen heb je wel een probleempje ja :P
Pagina: 1