[gentoo] welke windowmaker?

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:07

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik ben met gentoo aan het spelen zodat ik straks mijn server in 1 keer goed kan installeren.
1 van de dingen waar ik naar kijk, is een window manager. Deze is nodig, omdat ik o.a. vnc-sessies wil gaan draaien (mijn ServeRAID controller heeft een heel mooi config en onderhoudsprogramma, maar die is grafisch).
Nu zit ik in de x11-wm map te kijken van portage, en ik weet totaal niet meer wat ik moet kiezen...
Er staan 48 verschillende wm's in...

Gnome en KDE ken ik, en die wil ik juist niet hebben, omdat die gewoon te zwaar zijn. Ik heb nu Blackbox erop gezet, omdat ik die vaag ken van Ubunto. Maar verder heb ik geen flauw idee wat al die andere versies zijn.

Wie kan mij een idee geven van welke wm er goed geschikt is voor op een server, die er nog enigzins aantrekkelijk uitziet (dus niet zoals twm, maar meer in de richting van Blackbox).
Ik ben op het moment aan het testen, dus ik wil best wel verschillende wm's proberen, maar 48 is gewoon teveel....

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:26
Ik zou zeggen kijk hier even. gelijk een uitleg hoe te installeren ;) http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Index#Window_Managers

Verwijderd

Probeer xfce eens uit.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 01:40 ]

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En Window Maker. Meestal heb je in menu (althans in Debian) de mogelijkheid om live te switchen naar een andere window manager. Heel grappig, probeer het eens.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je hoeft geen X te draaien op je server om X programma's te draaien hoor :) Zoek eens wat op Remote X, en X via 't netwerk enzo :) X is network-transparent namelijk. Je kunt een programma op machineA draaien en 't laten zien op machineB's X Server :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Dan wel xfce-base/xfce4 nemen, niet de oude x11-wm/xfce3-*.

Rustacean

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:07

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ok, ik heb nu van de 48 er al 5 gezien... :$...

Het punt is dat de hoeveelheid mij een beetje overdondert...

Wat betreft het Live switch, dat zou ik op het moment wel erg relaxed vinden, want nu gaat het op de volgende manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
emerge (wm-pakket)
nano -w /etc/rc.conf
   XSESSION="(naam wm aanpassen)"
starx
testen
stoppen
volgende wm installeren (eigenlijk gebeurt dit tijdens het testen)
en dan herhaald dit verhaal

dit kost nogal wat tijd steeds...

Wat betreft x remote draaien ben ik nog aan het uitzoeken. Ik heb al richting Cygwin gekeken, vooral omdat ik het zonde van mijn resources vind om X te draaien speciaal voor vnc...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1