Problemen met nieuwsbrief / FP

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Katarn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Vandaag heb ik geen nieuwsbrief van Tweakers ontvangen, terwijl ik deze normaal dagelijks ontvang. Ik heb de afgelopen dagen geen instellingen gewijzigd, dus ik was ook zeer verbaasd om mijn dagelijkse mail niet in mijn inbox te zien.

Daarnaast is mij, bij het doorlezen van wat oud nieuws, opgevallen dat ik bij een groot aantal berichten de reacties niet meer kan moderaten. Ik sta gewoon ingelogd, en mijn mod-punten staan ook gewoon weergegeven. Opnieuw inloggen helpt helaas ook niet.

Heeft iemand een idee wat er gaande is, of heb ik zelf misschien ergens overheen gelezen?

Verwijderd

Artikelen die meer dan drie weken oud zijn kan niemand volgens mij meer modden.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Katarn schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:37:
Vandaag heb ik geen nieuwsbrief van Tweakers ontvangen, terwijl ik deze normaal dagelijks ontvang. Ik heb de afgelopen dagen geen instellingen gewijzigd, dus ik was ook zeer verbaasd om mijn dagelijkse mail niet in mijn inbox te zien.
Zie het even aan en als het probleem aanhoudt, graag opnieuw melden. Test ondertussen ook even met afmelden en opnieuw aanmelden en of er toevallig een spamfilter is dat de nieuwsbrief ineens tegenhoudt.
Katarn schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:37:
Daarnaast is mij, bij het doorlezen van wat oud nieuws, opgevallen dat ik bij een groot aantal berichten de reacties niet meer kan moderaten. Ik sta gewoon ingelogd, en mijn mod-punten staan ook gewoon weergegeven. Opnieuw inloggen helpt helaas ook niet.
Bij nieuwsberichten waar langer dan drie weken niet is gereageerd kun je niet meer reageren. Het modden van een reactie is na het plaatsen 2 maal 24 uur mogelijk, dus tot 48 uur na plaatsing zijn reacties te modereren door gebruikers. Daarna staat de score vast en kan alleen een PowerMod nog dingen aan de score veranderen.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is niet mogelijk om te reageren op artikelen waarvan de laatste reactie meer dan drie weken oud is en na twee dagen na de postingsdatum van een reactie is deze niet meer modereerbaar, wel nog door een PowerMod.

Ik heb vandaag ook geen nieuwsbrief gekregen, maar vandaag waren er een aantal scripts kapot en daar zit waarschijnlijk ook de nieuwsbriefscripts bij. Ik zal een devver op dit topic wijzen :).

Verwijderd

Robin Vreuls schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:43:
Het is niet mogelijk om te reageren op artikelen waarvan de laatste reactie meer dan twee weken oud is...
Harm schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:41:
... waar langer dan drie weken niet is gereageerd kun je niet meer reageren.
:?

• Robin
  • Niet online
I stand corrected:
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren op artikelen ouder dan drie weken of artikelen waarop meer dan drie weken lang geen reactie is gegeven.

• Katarn
Als ik me niet vergis zijn de berichten die ik vandaag las inderdaad al 48 uur oud. Dus inderdaad begrijpelijk dat ik deze niet meer kan modden.

Wat de nieuwsbrief betreft, ik zal eens kijken wat er morgen gebeurd. Mocht hij er morgen weer niet zijn, dan meld ik dat even, en speel ik meteen even met de instellingen.

Zou ik tot slot wel graag nog willen weten of de nieuwsbrief toevallig niet alsnog verstuurd kan worden :)

• Robin
  • Niet online
<crisp> Robin: dat het vanochtend niet gewerkt heeft zou kunnen; de lokale crontab scripts konden de database niet vinden :P Dat is echter verholpen, en alles zou dus weer moeten functioneren
Dat terwijl ik ook geen nieuwsbrief heb gekregen rond 18.00 uur, ver nadat alles verholpen is. Ik heb een vermoeden dat * crisp nu de scripts aan het nalopen is.

Ik denk niet dat de nieuwsbrief van dat moment nomgaals verstuurd kan worden. Wel kan je de huidige nieuwsbrief in HTML-vorm nalezen op http://www.tweakers.net/my.tnet/nieuwsbrief/output.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

crisp

Devver

Pixelated

Gezien het feit dat het script goed draait (de output wordt na de mailing naar de database weggeschreven) vermoed ik dat het mailen zelf niet meer werkt. Ik zal een serveradmin eens attenderen :)

Intentionally left blank

• Katarn
Goedemorgen,

De nieuwsbrief is zeer vertrouwelijk weer netjes afgeleverd vandaag. Probleem lijkt dus opgelost
Robin Vreuls schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:59:
[...]
Ik denk niet dat de nieuwsbrief van dat moment nomgaals verstuurd kan worden. Wel kan je de huidige nieuwsbrief in HTML-vorm nalezen op http://www.tweakers.net/my.tnet/nieuwsbrief/output.
Erg gemeen hoor >:) De nieuwsbrief wordt zeker om 0:00 vernieuwd, want via die link heb ik gister dus de nieuwsbrief van vandaag zitten lezen, en niet die van vrijdag :P :)

• Harm
  • Niet online
Die link wordt ieder uur geüpdatet :) .

Verwijderd

Hey,

Ja, ik weet dat er al een tijdje niemand hier heeft gereageerd maar mijn probleem is eiglijk hetzelfde..

Ik ben vorige week op vakantie gegaan, 3 mei, en toen ik terugkwam van mijn vakantie op zondag, zag ik dat ik woensdag 4 mei mijn laatste nieuwsbrief had ontvangen, normaal kreeg ik elke dag mijn nieuwsbrief, ivm het ik te lui zijn om naar www.tweakers.net te surfen.. Dit vind ik dus wel vreemd.

Weet iemand hier waar dat aan kan liggen??

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 09:42:
Weet iemand hier waar dat aan kan liggen??
Ja, aan je provider, die eik0ls blokkeren ons, kees is ermee bezig, geen idee hoe lang dat gaat duren :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

moto-moi schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 09:56:
[...]

Ja, aan je provider, die eik0ls blokkeren ons, kees is ermee bezig, geen idee hoe lang dat gaat duren :/
[nieuwschierig aapje modus]
Welke provider is het dan?
[/]

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-02 14:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
KPN :|

Verwijderd

Aha, kut kpn... We gaan miss wel over op versatel.. maar ik hoop dat ze het snel oplossen,

Dankjullie:)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:25

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

ok, vandaar. Maar betekend het dus dat we voorlopig even geen nieuwsbrief krijgen?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is ondertussen opgelost. :)

• Katarn
Ik weet dat dit een vreselijk oud topic is, maar ik haal hem toch even omhoog.

De afgelopen tijd heb ik namelijk wat vreemde problemen met de nieuwsbrief.

Afgelopen week heb ik een aantal nieuwsbrieven namelijk niet ontvangen. Maandag 21 augustus heb ik wel ontvangen. Dinsdag 22 en woensdag 23 augustus heb ik niet ontvangen. Donderdag 24 augustus heb ik wel ontvangen, en vrijdag 25 weer niet. En vanochtend kwam de brief van zaterdag gewoon binnen.

Mijn spam-filter gooit alle troep in een aparte map, en daar staan geen nieuwsbrieven tussen. Volgens mij gaat het aan mijn zijde dus goed.

• Katarn
Ook dinsdag 29 augustus heb ik wederom geen nieuwsbrief ontvangen. Wie-o-wie weet raad hier mee? Als het niet aan Tweakers zelf ligt, waar blijven deze mailtjes dan ?!?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Katarn schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:55:
Ook dinsdag 29 augustus heb ik wederom geen nieuwsbrief ontvangen. Wie-o-wie weet raad hier mee? Als het niet aan Tweakers zelf ligt, waar blijven deze mailtjes dan ?!?
Ik heb 'm elke dag nog gekregen de laatste tijd en ook op het tijdstip dat jij bent geabonneerd zijn er de laatste tijd geen problemen bij ons bekend, niet aan onze kant en ook geen meldingen van mensen die 'm niet gekregen zouden hebben.
Wat ons betreft wordt hij dus gewoon dagelijks naar jouw wannadoo-adres gestuurd, wat er daarna mee gebeurd kan zijn is voor ons erg lastig te bepalen.

Intentionally left blank

• moto-moi

moto-moi

Vooropgesteld dat je hier dezelfde nickname hebt als op onze frontpage, en je een wanadooadres gebruikt:
code:
1
Sep  1 09:07:13 adonis postfix/smtp[11030]: C2929184BAD: to=*knip wanadooemail-adres*, relay=smtp-in.wanadoo.nl[193.252.22.235], delay=38, status=sent (250 Ok: queued as 715C42400091)

Dus voor zover ik kan zien met wat grepwerk is die email gewoon verstuurd? :)

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 12:35

Trek Y11

Eat my shorts

Misschien Wanadoo Orange probleem? Als het goed is zijn alle Wanadoo adressen nu Orange adressen.

What if this weren't a hypothetical question?

• moto-moi

moto-moi

nee, oude wanadoo.nl emailadresssen werken ook gewoon als forwarder naar een orange account :)

• Katarn
Ik heb vandaag weer geen nieuwsbrief ontvangen. Mijn thuis-PC is nog niet aangeweest, en via webmail zie ik geen nieuwsbrief. De fout zit dus in ieder geval niet op mijn PC.

Vanmiddag zal ik eens een mail richting Orange sturen. Eens kijken of zij bereid zijn wat speurwerk te verrichten, want die mailtjes moeten toch ergens blijven.

Ik ontvang overigens ook een nieuwsbrief van het AD, en ook die happert de laatste paar dagen. Ene dag wel, andere dag weer niet.

In ieder geval bedankt voor het speurwerk van jullie zijde!

• Katarn
Onze heren van Wanadoo/Orange gooien het erop dat ik de nieuwsbrief via Orange moet binnen laat komen, en niet via Wanadoo.

Dus heb de boel zojuist omgezet hier, en ik wacht met smart af...

• Katarn
Beste Tweakers,

Ik ben ten einde raad...
Afgelopen maandag heb ik het mailadres voor de nieuwsbrief gewijzigd naar mijn @orange.nl adres. Ik heb netjes een bevestiging gehad van deze wijziging. Dinsdag rolde om iets na negenen mijn nieuwsbrief netjes mijn inbox binnen, op het @orange.nl adres.

Gisteren en vandaag heb ik geen nieuwsbrief ontvangen. Ik heb inmiddels gebeld met de helpdesk van Orange, en daar konden ze mij dus niet helpen. Er werd volgende de meneer van de helpdesk niets geblokkeerd, en na wat doorvragen werd de meneer steeds onvriendelijker.

Wat kan ik hier nu nog aan doen? De mail bekijk ik via webmail, dus aan mijn PC ligt het niet. En het adres is juist, want dinsdag heb ik de nieuwsbrief per slot van rekening gewoon ontvangen. De kans dat het aan jullie ligt acht ik zeer klein, want ik heb exact hetzelfde probleem met de AD Nieuwsbrief. De dagelijks mail van de omroepgids levert weer geen problemen op.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 17:37
Theoretisch is het eenvoudig:
vraag aan een sysadmin van tweakers of ze in de logfile het stukje naar je toe kunnen sturen waaruit blijkt dat de nieuwsbrief vanaf de tweakers-server bij de orange server is aangekomen. Stuur dat stukje door naar de helpdesk van Orange en vraag waar dat mailtje gebleven is.

Als je een capabele en bereidwillige helpdesk treft is het dan zo uitgezocht. Met de nadruk op 'als'.

• Katarn
Ik heb een sysadmin gemaild. Ik hoop inderdaad dat ze bereidwillig zijn om te helpen. Tot nu toe vind ik ze nog weinig bereidwillig of vriendelijk.

Heb de nieuwsbrief nu overigens maar omgezet naar m'n Gmail-account.

• Harm
  • Niet online
Katarn schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:07:
Ik heb een sysadmin gemaild. Ik hoop inderdaad dat ze bereidwillig zijn om te helpen. Tot nu toe vind ik ze nog weinig bereidwillig of vriendelijk.
Huh? Zowel crisp als moto-moi hebben meerdere malen in dit topic gereageerd, hebben dingen nagekeken en zelfs wat stukjes logfile voor je opgediept. IMHO overdrijf je dan ook schromelijk door te stellen dat ze 'weinig bereidwillig of vriendelijk' zijn. Dat men een indirect verzoek zonder specifieke ontvanger niet oppakt, is ook niet zo raar natuurlijk, aangezien het zomaar kan zijn dat je vraag nog niet eens is gelezen door de verantwoordelijken. Oplossing: mail een serveradmin (kees@t.net of moto-moi@t.net) en stel hen je vraag.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Tsja, je bent zelf al tot de conclusie gekomen dat het probleem bij wannadoo/orange moet liggen hetgeen wij ook al hebben geconstateerd. Daarmee houdt het voor ons natuurlijk ook een beetje op en dus viel er weinig meer over te zeggen van onze kant.
Hopelijk kunnen onze sysadmins je nog van wat nuttige informatie voorzien waarmee wannadoo/orange iets meer kan.

Intentionally left blank

• Katarn
Ai, dit vindt ik nou bijzonder vervelend. Als ik mijn post nu teruglees begrijp ik de reacties van Harm en crisp. Wat een vreselijke kromme post heb ik geschreven vanochtend...

Wat ik bedoelde was dat ik Wanadoo niet bereidwillig en vriendelijk vindt. Het was een reactie op de laatste zijn van vanaalten.

De admins hier ben ik juist zeer dankbaar voor hun hulp. Een aantal dagen geleden heb ik moto-moi gemaild, en als zijn antwoord binnenkomt, hoop ik Wanadoo te kunnen confronteren met het probleem. Zonder jullie hulp was ik niet zo ver gekomen.

Excuses hiervoor heren!!!

En crisp, mijn conclusie is inderdaad dat het probleem bij Wanadoo ligt. Zij houden alleen vol dat het aan jullie ligt, want hun doen niks verkeerd, tenminste, volgens de meneer van de helpdesk. Met wat bewijs van jullie kant ga ik dus een poging wagen Wanadoo alsnog te overtuigen.

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 20:47

MavhRik

Marcel

Beetje oud topic, maar het enige topic over mijn probleem.. ik ontvang sinds vrijdag 27 februari geen nieuwsbrief meer... ik heb me van de week opnieuw aangemeld, maar nogsteeds geen nieuwsbrief.

Kan iemand daar naar kijken?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• moto-moi

moto-moi

Ik denk dat ik de reden heb gevonden waarom het niet werkte, maar er is maar 1 echte manier om daarachter te komen :P

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 20:47

MavhRik

Marcel

Hij doet ut weer! :)

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• moto-moi

moto-moi

woei :P

Pagina: 1