[XP] PC niet uit screensaver halen met muisbeweging

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:56
Ik heb op dit moment geen screensaver ingesteld. Na 5 minuten gaat mijn TFT scherm gewoon "uit". Als ik echter de muis bedien floept hij weer aan.

Hoe kan ik instellen dat hij niet op de muis reageerd?

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:46
Misschien een beetje een stomme vraag, maar wat wil je doen met de muis zonder beeldscherm?

Verwijderd

Noemen wij dit toevallig geen standby 8)7 Controleer even anders je instellingen in energiebeheer. (start - instellingen - configuratiescherm - Energiebeheer)

• Spixo
suspect schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:26:
Misschien een beetje een stomme vraag, maar wat wil je doen met de muis zonder beeldscherm?
Ehmm, de computer wordt vanaf de buren bediend via een mobile device aangesloten op een Bluetooth connectie ;)

[edit]
En als hun dus gaan muizen schiet hier het scherm aan...

[ Voor 10% gewijzigd door Spixo op 28-01-2005 23:31 ]

• Spixo
* Rotschop *

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ricardo87 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:30:
[...]

Ehmm, de computer wordt vanaf de buren bediend via een mobile device aangesloten op een Bluetooth connectie ;)

[edit]
En als hun dus gaan muizen schiet hier het scherm aan...
monitor uitzetten of buren een rotschop geven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tja, die monitor 'slaapstand' bestáát nu net om juist te reageren op een muisbeweging/toetsaanslag etc, ivm stroombesparing.
Dus: een andere optie: als jij het scherm niet nodig hebt: uitzetten dat ding, en weer aanzetten als het wél nodig is...lijkt mij de enige optie.

• Spixo
Okay laat ik de situatie dan even wat beter proberen uit te leggen. Het gaat hier om een laptop met een Bluetooth ontvanger erin.

Na 5 minuten gaat het TFT scherm op de "uit" stand in Windows. Omdat het een laptop is kan je het scherm niet zelf met een knopje uitzetten.

Nu wordt de pc bediend via Bluetooth, alleen bij een muisbeweging flitst het scherm weer aan. Standaard Windows instelling dus. Wat ik wil dat het scherm alleen bij een keyboard druk ofzo aangaat.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ricardo87 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:44:
Na 5 minuten gaat het TFT scherm op de "uit" stand in Windows. Omdat het een laptop is kan je het scherm niet zelf met een knopje uitzetten.
Kan dus wel, zet de laptop aan, en doe de klep van de TFT weer naar beneden, als het goed is gaat dan de TFT uit :)

Deze instelling kan je veelal instellen in het BIOS van de laptop. 'Standaard' gaat een laptop dan in zijn geheel op standby, maar je kan ook zeggen, dat alleen de TFT dan uitgaat en vast nog wel andere dingen... ;) Succes... :)

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 29-01-2005 16:53 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ricardo87 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:44:
Okay laat ik de situatie dan even wat beter proberen uit te leggen. Het gaat hier om een laptop met een Bluetooth ontvanger erin.
DAt had je dus ook gelijk kunnen zeggen in je topic start, natuurlijk 8)7

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1