[Evolution] folders standaard ingeklapt bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:28
Ik zit met een raar voorval. Ik ben sinds kort voor het grootest gedeelte overgestapt op linux. (70%-30%). Sommige dingen ben ik nog niet handig genoeg voor dus die doe ik nog ff in good ol' Windows.
Maar nu drukte ik uit gewoonte per ongeluk op mijn power-knop - wat normaal gesproken mijn computer netjes uitschakelde. Nu echter was het systeem in een keer weeg (ouderwets AT-effectje).
Bij de volgende boot kreeg ik verschillende meldingen over disk-scans, mogelijke fixes en eventueel verlies van data. Volgens mij is er niks verloren gegaan. Tot zover de aanloop.

Het probleem wil nu dat als ik evolution (v2.0.3) start (dit programma draaide ook tijdens mijn power-button-accidentje) zijn alle mailfolders ingeklapt, terwijl dit hiervoor niet het geval was. Ik weet niet of het een met het ander te maken heeft, al is het sinds de powerdown wel ineens het geval. Graag zou ik ze weer standaard allemaal uitgevouwen hebben.
Ik heb de reguliere grafische opties volgens mij allemaal doorlopen en kan niks vinden.
Nu weet ik dat er overal config-files voor bestaan, wat mede linux zo aantrekkelijk maakt voor velen, waar je van alles zou kunnen instellen.
Ik heb gegoogled en ook verschillende mailing-archives van ximian bestudeerd, maar kom er nog niet echt uit.
Wie helpt mij aan de locatie van de file en de juiste setting-change??

Stay safe

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Probeer Evolution te starten, alles te zetten zoals jij dat lekker vind en het vervolgens netjes af te sluiten. Wanneer je het vervolgens start, zouden je instellingen goed moeten staan. Succes :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Yup, evolution onthoudt gewoon hoe 't was toen je 't afsloot. Maar dus niet als je 't killt of je pc gewoonweg uit zet ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Master FX
Nou dat doet ie dus niet (meer). Elke keer na het starten klap ik alles weer netjes uit. Sluit ik daarna Evolution dan is het bij de volgende keer opstarten allemaal weer terug gebracht tot:
  • On This Computer
  • VFolders
Zou het zo kunnen zijn dan, dat de config file van Evolution beschadigd is geraakt, waardoor settings niet meer opgeslagen kunnen worden? Waar staa(t)(n) deze file(s)?

Stay safe

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat zou kunnen ja. Doe eens 'mv ~/.evolution ~/dotevolution-backup' en start daarna evo. Dan is 'ie als het goed is naar z'n standaardconfig. D'r zit ook nog wel wat in gconf maar ik geloof dat dat hier niets mee te maken heeft.

• Master FX
Klopt. Maar ik heb nu dus iets gemoved (mv). Feit is wel dat ik nu ook mijn mail niet meer in de folders staat en dat de folders die ik had weg zijn. Dit geldt waarschijnlijk ook voor het junk-filter en zijn leerproces (wat overigens in vergelijking met thunderbird een IQ van 30 ofzo) Ik heb geloof ik een accuracy van 40% ofzo. En dat terwijl er toch zo'n 50 mailtjes per dag binnen komen om van de te leren. Thunderbird zit nu (ik heb ze tegelijk in gebruik genomen) op 99% (soms glipt er nog eentje door).

Hoe krijg ik mijn mail, folders, filters, calender enzo weer terug?

Stay safe

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Door de goede files uit je backup terug te kopieren :) Maar 't is waarschijnlijk beter om je mailaccounts even opnieuw in te stellen.

Edit:
Oh, niet iedereen gebruikt natuurlijk IMAP.. Nahja je kunt proberen het spul uit de 'mail' directory in je .evolution backup te kopieren naar je ~/.evolution/mail

[ Voor 41% gewijzigd door CyBeR op 29-01-2005 11:48 ]

• Master FX
tja IMAP. Dat leek me ook een oplossing om al mijn mail makkelijk over te zetten, maar dat is met nog niet gelukt.
Dat van die mail-dir terugzetten. Zo ver was ik reeds, alleen zit er ergens in die map dus een config-file die er voor zorgt dat de mail-folders ingeklapt zijn bij het opstarten, want na het terugzetten van die dir was het weer zoals het niet moest.

Stay safe

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja daarom dus opnieuw instellen ;) Mischien kun je met je oude mail een export doen, je mail dir wegpleuren en 'm dan importen?

• Master FX
Update:
Dat opnieuw installeren (of eignelijk opnieuw beginnen met Evolution) zag ik niet zo zitten dus ben ik begonnen aan mijn eerste linux-quest!
Ik vond een bestandje genaamd ~/.evolution/mail/config/folder-tree-expand-state.xml
Eerst voor de zekerheid een kopietje gemaakt. Toen verwijderd en Evolution weer opgestart. En kijk daar was alles weer zoals ik het wilde hebben.
Moet zeggen - vond et erg kewl dat ik het heb opgelost. Misschien niet hoogstaand, maar voor mij wel het bewijs dat ik het misschien wel ga redden met linux deze keer. (Had al vaker pogingen ondernomen, maar toch steeds weer teruggevallen op Windows.

Stay safe

Pagina: 1