Nou nou nou, wat een drama. We zijn bereid om serieus op suggesties in te gaan maar het is niet nodig om ons daar met dit soort bewoording toe aan te zetten.
Het oude Vraag & Aanbod was een fossiel met ernstige functionele gebreken. De gebrekkige informatie in de categorielijsten was één van de gebreken.
De simpelheid van de V&A. V&A2 heeft nu meer het idee van Ebay. Alles functies staan kris kras door elkaar, bij de een ad wel een foto, bij de nadere niet. Dit komt erg rommelig op me over en zeker niet professioneel. Al die functies zullen wel reuze handig zijn, maar zet die dan onderaan en laat duidelijk zien wat de prijs van iets is, de PW prijs, of het aangeboden of gezocht is en wat het artikel is enzo.
Op dit moment komt het meer op mij over als ebay dan als een site die simpel en overzichtelijk is. Iets wat tweakers.net altijd wel was....
Ik ben verantwoordelijk geweest voor de layout. Die is naar mijn mening eenvoudig, duidelijk en overzichtelijk. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld eBay, waar de items in de categorielijsten of zoekresultaten niet dezelfde afmetingen hebben zodat het geheel rommelig overkomt. Ik heb gekozen voor gelijke afmetingen en plaatsing van informatie, ook als er geen foto's bij een advertentie zijn geplaatst, zodat er een eenduidige layout ontstaat en informatie sneller herkenbaar is. Deze layout oogt heel wat rustiger dan die van eBay.l
De zoekfunctie zal nog verbeterd worden zodat je vanuit de categorielijsten direct een zoekactie kunt starten. Eventueel kan er een knopje gemaakt worden waarmee je kunt switchen tussen de normale en een simpele layout. Ik ben niet zo'n voorstander van prefs, simpelweg omdat het einde dan zoek is. Als je voor elk kleinigheidje een pref moet maken zien de gebruikers door de grote aantal prefs hun gewenste prefje niet meer...
De betekenis van vraagprijs, actuele pw-prijs, hoogste bod en nieuwprijs lijkt me duidelijk. De plaatsing is consistent op de pagina's dus ook dat kan niet aan duidelijkheid te wensen overlaten. Deze informatie zorgt samen met de informatie over de ouderdam, verzendkosten, staat van het product, de informatie over de adverteerder en de verzend- en betalingsvoorkeuren voor veel meer duidelijkheid dan de oude layout waarin deze gegevens niet structureel werden verzameld en je was overgeleverd aan het inzicht van de adverteerder om deze informatie wel of niet in zijn omschrijving van het product te vermelden.